Obecne Audi R8 pożegna się z Europą i USA wyścigową wersją GT – ale czas R8 w australijskich salonach już się skończył.
Audi pożegna swojego twórcę 2023 Audi R8 Supersamochód – i jego szybki silnik V10 – z ostateczną wersją GT skoncentrowaną na torze wyścigowym, ale nie pojawi się w Australii.
Oficjalnie znany jako R8 Coupe V10 GT RWD, jest to ostateczna wersja supersamochodu Audi w jego obecnej formie – przed R8, bliźniaczym Lamborghini Huracan i ich współsilnikiem V10, oczekiwanymi w ciągu najbliższych 18 miesięcy.
Przywracając odznakę stosowaną 12 lat temu w edycji specjalnej – i ograniczonej do 333 samochodów na całym świecie – R8 GT bazuje na standardowym R8 V10 Performance RWD z większą mocą, aerodynamiką zorientowaną na tor, zmniejszoną wagą i nową technologią podwozia.
Moc w środku pojazdu 5,2 litra naturalnego aspiratora V10 Zwiększono z 419 kW / 550 Nm osiągi napędu na tylne koła do 456 kW / 565 Nm W GT — do 37 kW/15 Nm, co odpowiada osiągom zmiennego napędu na wszystkie koła V10 Quattro pod względem mocy.
Wciśnij silnik do granicy 8700 obr./min, a Audi twierdzi, że będzie w stanie 0-100 km/h w 3,4 sekundy0-200 km/h w 10,1 sekundy, prędkość maksymalna 320 km/h.
Ulepszona siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem – ze zmienionymi przełożeniami i krótszymi czasami zmiany biegów – przekazuje moc na tylne koła. Kolektor dolotowy na górze silnika jest pomalowany na czarno.
Dostępny jest nowy tryb tylnego momentu obrotowego, który umożliwia kierowcom przełączanie między siedmioma poziomami interwencji kontroli stabilności za pomocą pokrętła na kierownicy.
R8 GT RWD waży o 20 kg mniej niż standardowy R8 Performance RWD (łącznie 1570 kg bez kierowcy), dzięki sportowym fotelom kubełkowym, lekkim 20-calowym kutym kołom (z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2) i karbonowo-ceramicznym tarcze hamulcowe.
Przedni stabilizator jest wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, podczas gdy kupujący mogą wybierać spośród standardowego zawieszenia sportowego lub wyścigowego zawieszenia gwintowanego, które można regulować pod kątem kompresji i odbicia za pomocą szeregu narzędzi samochodowych .
R8 GT wyróżnia się pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, który obejmuje unikalny przedni rozdzielacz, przedni zderzak w kształcie szczelin, boczne progi, tylny zderzak, wlot powietrza i tylny dyfuzor oraz tylny spojler w kształcie łabędzia szyję.
Zewnętrzne naklejki są w całości czarne, a maska, boczne listwy i osłony lusterek są wykończone włóknem węglowym. W modelach brytyjskich dostępne są cztery kolory: metalizowany szary Suzuka GT, a także metalizowany czerwony Tango, metalizowany czarny Mythos i szary metalizowany Daytona.
Wewnątrz wyróżniają się jednoczęściowe sportowe fotele kubełkowe ze skórą i tapicerką Alcantara, czerwone kontrastowe szwy, przeszycia R8 GT na siedzeniach i dywanikach podłogowych, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz konsola środkowa z włókna węglowego z plakietką z numerem seryjnym samochodu.
Modele na rynku brytyjskim mają również wysokiej jakości system dźwiękowy Bang & Olufsen, podsufitkę z haftowanej diamentami Alcantary i ciemne reflektory laserowe.
Pierwsze przesyłki od 2023 Audi R8 GT Planuje się, że rozpocznie się w Europie na początku przyszłego roku. Tylko 333 pojazdy zostaną wyprodukowane na całym świecie, w tym 15 pojazdów z kierownicą po prawej stronie w Wielkiej Brytanii.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort