Lamborghini Huracán STO był czarnym koniem w naszej okolicy Wydarzenie Samochód Roku ostatni wrzesień. Większość sędziów od razu wiedziała, że nie ma szans na wygraną. Na drodze było bardzo ciężko i trochę śmiesznie. Ale na torze (i kilku wybranych kawałkach gładkiego, szeroko otwartego chodnika na ulicy) było magicznie. Samochód z szoferem dla każdego, kto wie, co robi. Samochód bez zastrzeżeń co do tego, co twierdzi, to samochód, który nie bierze jeńców. Najlepsze Lamborghini, jakim jeździłem od lat.
Czyli nawet Huracan Technica. Jest to najnowsze (i prawdopodobnie ostatnie) opracowanie podstawowego supersamochodu Lamborghini napędzanego silnikiem V-10 i ma na celu wypełnienie luki pozostawionej przez STO, oferując te same imponujące osiągi i opinie, będąc bardziej podobnym do zwykłego samochodu w droga. . Rezultatem jest najbardziej kompletny i satysfakcjonujący samochód, jaki włoski producent kiedykolwiek wyprodukował.
Tecnica zachowuje układ napędowy STO, ale rezygnuje z wyścigowej karoserii typu clamshell na rzecz bardziej pieszego metalu. Zniknęły duże wloty skrzydeł i komory silnika, zastąpione przez nieco zmodyfikowaną wersję paneli, które znajdziesz na Huracán Evo. Największa zmiana pojawia się z przodu, gdzie nowe wykończenie w kształcie litery Y uzupełnia obszar wokół reflektorów. Zmiany wprowadzono również w obszarach wlotowych, tylnej części i masce, która jest teraz elementem z włókna węglowego.
To półmasztowe skrzydło może wyglądać trochę nie na miejscu, ale możesz być pewien, że jest tam z jakiegoś powodu. Dyrektor ds. rozwoju pojazdów Victor Anderberg powiedział, że prototypy Techniki w ogóle nie miały skrzydła tor drogowy. Te samochody traciłyby stabilność z tyłu na szybkich zakrętach, więc dodano skrzydło, aby utrzymać tył pod kontrolą.
Podwozie również zostało znacznie przeprojektowane, co zaowocowało lepszą siłą docisku i skutecznością hamowania. Chociaż Tecnica nie może dorównać wartościom siły docisku STO, to o 35 procent więcej niż Evo z napędem na tylne koła. Według Lamborghini temperatura hamulców tarczowych spadła o siedem procent, podczas gdy wydłużenie pedału – odległość, jaką pedał hamulca musi fizycznie pokonać, gdy hamulce się nagrzewają – zmniejszyło się o pięć procent.
Jeśli jest to Huracán STO, który kończy 11 lat, Tecnica ma 9 lub 10. W Ricardo Tormo pod Walencją w Hiszpanii wolnossący V-10 o pojemności 5,2 litra nadal jest gwiazdą pokazu, dostarczając tyle samo 631 koni mechanicznych i 417 koni mechanicznych. Funtów momentu obrotowego na tylne koła dzięki siedmiobiegowemu silnikowi z podwójnym sprzęgłem. Nawet najlepsze nowoczesne silniki z turbodoładowaniem nie dorównają ekscytacji, jaką daje przerzucanie biegów, gdy ten silnik wznosi się do 9000 obr./min. I nie chodzi tylko o dźwięk – dostarczanie mocy jest tak subtelne i liniowe, że zastanawiasz się, dlaczego ktokolwiek miałby nawet rozważać odpowiednik McLarena lub Ferrari.
Ale system płatności nie jest nowy dla Tecnica. Modyfikacje zawieszenia, powietrza i układu kierowniczego oznaczają, że ten samochód porusza się na torze inaczej niż STO. Jest mniej nożem i łatwiej podejść do limitu, ale nie traci tej wrodzonej równowagi, która sprawiała, że STO jest tak satysfakcjonujące, aby szybko kręcić. Szybki układ kierowniczy o stałym przełożeniu w połączeniu z tymi samymi potencjometrami Bridgestone, co STO, zapewnia górę stabilności i pewności dzięki szybszym zakrętom i wychodzeniu z zakrętów. Regulacja narożna jest nadal dostępna, dzięki sterowaniu wszystkimi kołami i wektorowaniu momentu obrotowego, które ściska koło wewnętrzne, gdy zaczyna się ono obracać. Kiedy plecy pękną, będziesz o tym wiedział na długo, zanim wpadniesz w jakiekolwiek kłopoty.
Wszystkie te ulepszenia chłodzenia hamulców opłaciły się. Lamborghini miał dziennikarzy, którzy przez cały dzień walili samochód po torze, a hamulce działały tak samo dobrze podczas mojej ostatniej sesji, jak podczas pierwszej. A podróżowanie pedałami, zgodnie z obietnicą, niewiele się zmieniło w ciągu dnia. Jeśli chcesz używać Tecnicy jako samochodu torowego, z pewnością możesz.
Być może najbardziej zabawną częścią jazdy Tecnicą na torze jest przełączanie się między dwoma bardziej agresywnymi z trzech trybów jazdy, Sport i Corsa. Sport faktycznie pozwala na większy kąt poślizgu niż Corsa, ograniczając ruchy boczne do zadania szybszych czasów okrążeń. Oba tryby zapewniają niekończącą się zabawę, ale zmiany w kontroli trakcji, wektorowaniu momentu obrotowego i reakcji na pedały oznaczają, że mają one zapewnić zabawę na różne sposoby. Jedyne, czego mi brakowało w STO, to fotele kubełkowe ze stałym oparciem i czteropunktowe narzędzia. Na szczęście są one dostępne jako opcje w Tecnica.
Ale prawdziwa reklama dzieje się na drodze. Kiedy STO jest superkompaktowym bałaganem na czymkolwiek poza gładkim szklanym pasem startowym, Tecnica błyszczy, z przyjemnością wchłaniając niedoskonałości dzięki ponownie dostrojonym adaptacyjnym amortyzatorom. To elastyczny i przyjazny samochód, który pozwala na blizny bez obawy o uderzenie w dziurę i zmiażdżenie koła. To STO, dzięki któremu możesz cieszyć się jazdą na torze, zamiast skupiać się na jeździe tam. Dla większości ludzi, gdzie dni toru odbywają się raz lub dwa razy w roku, Tecnica jest idealnym huracánem do tego zadania.
Lamborghini twierdzi, że zaprojektowało Technicę tak, aby była pierwszym samochodem drogowym. W tym celu dodano szereg nowych technologii, aby kabina była jeszcze lepszym miejscem do spędzania czasu. Jest oczywiście Apple CarPlay i Android Auto, ale są też sterowanie głosowe Amazon Alexa i aktualizacje bezprzewodowe. Wbudowana funkcja telemetrii jest standardem, umożliwiając śledzenie okrążeń i poprawę passy na znalezienie czasu. Całkowicie cyfrowa deska rozdzielcza wykorzystuje znajomy projekt Lamborghini myśliwców, dzięki czemu jest czytelny i przyjemny dla oka.
Ponieważ Tecnica nie jest gołą metalową obudową na kółkach bez słabego dźwięku, jest to fajny cruiser. Siedzenia są naprawdę wyściełane i zapewniają wystarczające podparcie, aby zapewnić wygodę podczas długich podróży. W przeciwieństwie do STO, w którym dobrze słyszysz każdy kamyk uderzający o wnętrze kierownicy, możesz poświęcić trochę czasu na jazdę autostradą, trafienie do sklepów lub powolne bezpieczne przejeżdżanie przez ruch uliczny, nie żałując każdej podjętej do tej pory decyzji.
Najbardziej zatwardziali i egzotyczni spośród klientów Lamborghini z pewnością wybraliby STO. Ale rozsądni nabywcy wybiorą Tecnica. Chociaż może nie być tak szybki i ostry jak jego wyścigowy rodzeństwo, Tecnica jest czymś o wiele bardziej zabawnym i zabawnym. Jest również bardziej użyteczny jako zwykły samochód i nie traci nic z uroku STO.
Ta treść jest tworzona i utrzymywana przez stronę trzecią i jest importowana na tę stronę, aby pomóc użytkownikom podać ich adresy e-mail. Możesz znaleźć więcej informacji na temat tej i podobnych treści na piano.io
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort