Technologia cyfrowa przekształciła tradycyjny kanał sprzedaży z izolowanej ścieżki marketingowej w pojedynczą ścieżkę „marketingową”. Proces od leada do konwersji jest teraz bardziej zintegrowany, płynny i precyzyjny.
Pomimo wszystkich zmian, pozyskiwanie leadów do lejka sprzedażowego to wciąż gra liczbowa. Im więcej ich przyciągniesz, tym niżej możesz się przesunąć.
Nie radzę jednak rzucać dobrych pieniędzy za złymi, żeby zobaczyć, czy coś – cokolwiek – przyklei się do ściany. Zamiast tego skorzystaj z cyfrowych dobrodziejstw XXI wieku, zwiększając jednocześnie liczbę nowych potencjalnych klientów, których możesz przyciągnąć do rurociągu sprzedaży, który może się wyczerpywać. Oto kilka wskazówek, które warto zastosować, aby utrzymać przepływ potencjalnych klientów:
1. Wróć tam
Pandemia z pewnością spowodowała kibosz podczas osobistych spotkań, takich jak konferencje i wydarzenia. Początkowo wielu specjalistów ds. sprzedaży obawiało się, że jego brak będzie miał wpływ na działalność biznesową. Potem wydarzyła się zabawna rzecz: odkryli wygodę, opłacalność i wygodę wirtualnych wydarzeń. Nie ma czasu na podróż, żadnych wydatków, a nawet konieczności noszenia czegoś ładniejszego niż ulubione spodnie dresowe.
Traci się wszystkie inne korzyści, jakie mogą wyniknąć z organizacji i uczestnictwa w wydarzeniach i konferencjach. Trudno mi spotkać się wirtualnie z potencjalnymi klientami, nie mówiąc już o nawiązaniu z nimi kontaktu i budowaniu z nimi prawdziwych relacji. Jeśli nawet nie potrafię ich zidentyfikować, nie mogę wprowadzić ich do lejka sprzedażowego.
Jeszcze nie tak dawno konferencje i wydarzenia zapewniły wielu markom najwięcej nowych leadów. Teraz istnieje niezrównana szansa na wykorzystanie tych potencjalnych klientów dzięki innowacyjnym strategiom cyfrowym, które spychają ich na tę ścieżkę.
Od pewnego czasu epidemia ma charakter endemiczny. Jeśli Twój kanał sprzedaży jest nieliczny lub, co gorsza, porzucony, wróć i uświadamiaj ludzi o Twojej marce.
2. Nawiąż kontakt z ludźmi, którzy Cię znają
Czasem drogę do leadów prowadzą osoby, które znają już Ciebie i Twoją markę. Wielu moich najlepszych klientów poznałem dzięki osobom znającym moje firmy. Zamiast czekać na interwencję losu, nawiąż te połączenia.
Zacznij blisko domu, jeśli masz rodzinę lub przyjaciół w swoim kręgu znajomych, którzy mogą znać kogoś, kto zna kogoś. Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje aplikację fitness, zapytaj współpracowników, czy mają członkostwo w siłowni, a jeśli tak, to gdzie. Jeśli mają osobistą relację z właścicielami, poproś ich o pozwolenie na używanie ich nazwisk, gdy zwracają się do właścicieli jako do potencjalnych klientów.
Skontaktuj się także z przyjaciółmi, których poznałeś w swojej dziedzinie. Jest bardzo mało prawdopodobne, że Twoi bezpośredni konkurenci przedstawią Cię swoim klientom. Ale ci, którzy nie konkurują z Twoją marką, mogą chętnie otworzyć pewne drzwi.
Nie czekaj, aż ktoś, kogo znasz, rozważy możliwość połączenia Cię z jednym lub tysiącami potencjalnych klientów. Ty przejmujesz inicjatywę. Nawet jeśli nikt w Twoim kręgu nie ma od razu żadnych sugestii, jesteś pierwszą osobą, która przyjdzie Ci do głowy, jeśli pojawi się taka możliwość.
3. Odśwież swoją obecność cyfrową
Kiedy ostatni raz zagłębiłeś się w cyfrową obecność swojej marki? Na początku prawdopodobnie dobrze radzisz sobie z łącznością i spójnością swojej witryny, mediów społecznościowych, płatnych reklam, treści i marketingu e-mailowego. Reagując na szybkie zmiany, nowe możliwości i wyjątkowe wyzwania, możesz przegrać bitwę o utrzymanie wszystkiego w doskonałej harmonii.
Powinieneś wykorzystywać swoją ogólną obecność cyfrową jako narzędzie do znajdowania znacznie lepszych potencjalnych klientów, a nie tylko ich większej liczby, aby wypełnić swój rurociąg. Wyodrębnij ziarno z plew i zainwestuj swoje cyfrowe zasoby w leady, które z największym prawdopodobieństwem dotrą na sam dół lejka sprzedażowego.
Potencjalni klienci mogą odświeżyć stronę tylko po to, aby znaleźć te same stare zasoby Twojej marki z tą samą starą treścią. Jeśli tak, nie widzą niczego, co ich interesuje na tyle, aby nawiązać połączenie. Twoim zadaniem jest dać im coś, co to zrobi. Na przykład, jeśli próbowałeś już korzystać z podstawowych narzędzi SEO, ale nadal nie widzisz rezultatów, być może nadszedł czas, aby poszukać więcej. Zaawansowane usługi optymalizacji wyszukiwarek Może to pomóc w ustaleniu pierwotnej przyczyny.
Poświęć trochę czasu, aby usiąść, przyjrzeć się każdemu komponentowi i zaktualizować wszystko, co stało się nieaktualne lub niedopasowane. Jeśli to zrobisz, możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, którzy teraz zobaczą coś, co im się podoba w Twojej marce. Celem nie jest tylko bycie dla nich widocznym. To sprawiło, że chcieli więcej.
4. Zrezygnuj z niektórych
Oddawanie części w tym przypadku nie oznacza zaniżania cen produktów Twojej marki tylko po to, aby stymulować potencjał potencjalnego rurociągu. Oznacza to, że umożliwienie potencjalnym klientom wglądu w to, czego im brakuje, może zamienić ich w potencjalnych klientów.
Rezygnacja z czegoś za nic jest często skuteczną taktyką zrobienia czegoś z niczego. Zdezorientowany? nie bądź. To stare narzędzie w zestawie narzędzi marketingowych, które warto porzucić i zacząć używać.
To, co sprzedaje Twoja marka, zadecyduje o tym, czy bezpłatne okresy próbne, BOGO, obniżki cen lub darmowe prezenty przy zakupie będą dla Ciebie odpowiednie. Ale niezależnie od tego, jak mądry jest tłum i jak konkurencyjny jest rynek, siła gratisu premium zawsze zwycięża.
Oczywiście będziesz musiał monitorować swoje marże zysku. Jeśli nie możesz sam przyjąć ciosu, spróbuj Możliwości co-brandingu Jest to rozsądne. Tak czy inaczej, ludzie uwielbiają okazje, więc daj im taką, aby przedstawiła im Twoją markę.
Otwórz kran
Rurociągi sprzedaży suchej nie naprawiają się same. Wykonaj kilka kroków, aby znaleźć i przyciągnąć nowych, lepszych potencjalnych klientów. Twój zespół może to stąd zabrać.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort