Apple przeprosił za wywołanie reakcji w Internecie, publikując reklamę nowego iPada.
Reklama zaczyna się od dużej prasy hydraulicznej, która miażdży kreatywne przedmioty, takie jak instrumenty muzyczne i starą grę zręcznościową Space Imploder.
Reklama trwa nieco ponad minutę, a kończy się hydraulicznym naciskiem na elementy, podczas którego słychać głos mówiący: „Najpotężniejszy iPad w historii jest jednocześnie najcieńszy”.
W końcu, gdy ponownie go otworzysz, iPad Pro pojawia się wśród szarych pęknięć – wszystko ustawione w rytm hitu „All I Ever Need Is You” z 1990 roku Sonny’ego i Cher.
Jednak niektórym w mediach społecznościowych nie spodobał się pomysł, że iPad może pomieścić całą ludzką kulturę w obudowie o grubości 5 mm.
Cztery wesela i pogrzeb Star Hugh Grant napisał na stronie internetowej X, że reklama przedstawia „zniszczenie ludzkich doświadczeń dzięki Dolinie Krzemowej”.
„Stworzone przez te same umysły, które prawdopodobnie myślą, że dobra rozmowa wymaga więcej ekranów niż kontaktu wzrokowego. „To nie tylko urządzenie, to wybór stylu życia, bo kto nie chciałby nosić przy sobie czegoś, co kosztuje więcej niż miesięczny czynsz” – napisała inna osoba na X.
W oświadczeniu dla Variety David McIntosh, szef marki i komunikacji w Arcade1Up, powiedział, że był „zadziwiony” widokiem niszczenia starych maszyn.
„Podzielamy opinię społeczności twórców dotyczącą „błędnego ukierunkowania” treści reklamowych i wierzymy, że prawdziwe gry zręcznościowe wymagają stania z joystickiem w dłoni, a nie tylko trzymania tabletu” – powiedział McIntosh.
Inni także w mediach społecznościowych oskarżali Apple o „skopiowanie” reklamy LG sprzed 15 lat.
30-sekundowa reklama LG 8-megapikselowego telefonu z aparatem fotograficznym Renoir przedstawiała instrumenty muzyczne, puszki z farbą i obiektywy aparatów zgniatane w kompaktorze.
Apple przeprosił i stwierdził, że reklama „nie trafiła w sedno”.
„Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają w życie swoje pomysły za pomocą iPada” – powiedział w oświadczeniu Tor Myhren, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej firmy Apple. „Tworząc ten film, nie trafiliśmy w sedno. przepraszam.”
„Kreatywność jest częścią naszego DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które dają możliwości twórcom na całym świecie”.
Chociaż reklama pozostaje online w Cook's
Skontaktowano się z firmą Apple w celu uzyskania komentarza.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort