POSCO International Corp., jednostka energetyczna i handlowa południowokoreańskiego giganta stalowego POSCO Holdings Inc., poinformowała w poniedziałek, że zbuduje nowe fabryki piast silników trakcyjnych w Polsce i Meksyku.
Firma zatwierdziła plany budowy na piątkowym posiedzeniu zarządu, w którym uczestniczył nowo mianowany dyrektor generalny Lee Kee-in.
Lee, który był dyrektorem globalnej jednostki biznesowej POSCO International, został wyznaczony do kierowania firmą podczas niedawnej restrukturyzacji zarządu POSCO Group. Oficjalne obejmie stanowisko po zatwierdzeniu na dorocznym walnym zgromadzeniu spółki w marcu.
W Polsce firma zbuduje fabrykę rdzeni silników o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych w południowo-zachodnim mieście Brzeg, w pobliżu zakładów produkcyjnych pojazdów elektrycznych dla głównych producentów samochodów w Niemczech, Czechach, Słowacji i Węgrzech.
POSCO International rozpocznie budowę fabryki w czerwcu, a zakończenie budowy zaplanowano na maj 2025 r. Do 2030 roku zakład będzie miał roczną zdolność produkcyjną na poziomie 1,2 mln sztuk.
Rdzenie silników produkowane w zakładzie produkowane są przez Hyundai Motor Co., dwóch największych koreańskich producentów samochodów. i Kia Corporation do sprzedaży swoich pojazdów elektrycznych w Europie.
Zakłady w Meksyku są skierowane na rynek północnoamerykański
Nowy zakład POSCO International w Meksyku powstanie w mieście Ramos Arispe w stanie Coahuila.
Firma obsługuje już fabrykę rdzeni silnikowych, która została zbudowana w mieście w październiku ubiegłego roku.
Budowa drugiej fabryki, która powstanie w sąsiedztwie pierwszej, rozpocznie się w maju i zostanie ukończona w marcu przyszłego roku – podała firma.
Po uruchomieniu drugiej fabryki Bosco International będzie produkować 2,5 miliona sztuk rocznie w Meksyku.
Nowa fabryka będzie dostarczać głównie rdzenie silników dla Hyundai Motor Group Metaplant America LLC (HMGMA), amerykańskiej fabryki pojazdów elektrycznych Hyundai Motor w Gruzji.
We wrześniu ubiegłego roku firma POSCO International zdobyła kontrakt o wartości 900 miliardów wonów (676 milionów dolarów) na dostawę ponad 3,5 miliona rdzeni silników do pojazdów elektrycznych Hyundai.
Globalny klaster produkcyjny
Wraz z budową dwóch nowych zakładów w Polsce i Meksyku, POSCO International będzie posiadać zakłady produkcyjne w pięciu krajach, w tym w Korei, Chinach i Indiach.
Celem firmy jest zdobycie co najmniej 10% udziału w rynku światowym do 2030 r. poprzez produkcję 7 milionów rdzeni silników rocznie.
POSCO International prowadzi podstawową działalność związaną z silnikami elektrycznymi poprzez swoją spółkę zależną POSCO Mobility Solutions, która została wydzielona ze spółki dominującej w 2020 roku.
Rdzeń silnika trakcyjnego, drugie serce pojazdu elektrycznego, stanowi około 40% kosztów produkcji silnika, ponieważ wytwarza energię dla silnika elektrycznego. Silniki stanowią około 15% kosztów produkcji pojazdów elektrycznych, ustępując jedynie akumulatorom, które stanowią około 30%.
POSCO Mobility Solution jest największym producentem rdzeni silników w Korei.
Napisz do Woo-sub Kim pod adresem [email protected]
In-Soo Nam zredagował ten artykuł.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania