Charles Leclerc chce „dokończyć robotę” po tym, jak w tym sezonie osiągnął status mistrza pole position, kiedy wyciągnął z worka okrążenie, aby powstrzymać Red Bulls w sobotnich kwalifikacjach do Grand Prix Azerbejdżanu.
Kierowca Ferrari strzelił czwartego z rzędu pierwszego i szóstego w sezonie, aw pierwszym rzędzie w przyszłą niedzielę wyścigu był w formie Sergio Perez.
„Czuję się dobrze” – powiedział uradowany Leclerc, nie udając się z żadnego z trzech ostatnich biegunów w zwycięstwo.
„To uczucie jest i jest dobre, więc optymistycznie patrzę na jutro. Chcę tylko dokończyć pracę”.
Perez, który 12 miesięcy temu wygrał na ulicach stolicy Azerbejdżanu (z Leclercem na pole position) i po raz ostatni w Monako, po raz kolejny pokonał swojego kolegę z drużyny, mistrza świata Maxa Verstappena.
Oglądaj wszystkie popularne mecze NFL w ten weekend na żywo i bez reklam, grając na Kayo. Nowy w Kayo? Wypróbuj teraz bezpłatnie przez 14 dni >
Daniel Ricciardo zakwalifikował się na 12. miejsce, ale był bliżej swojego kolegi z drużyny Lando Norrisa na 11. miejscu.
Norris był szybszy o mniej niż jedną dziesiątą sekundy w drugiej kwarcie, ponieważ McLaren nie dostał się do pierwszej dziesiątki rzutów karnych.
Dla Ricciardo był to wciąż krok we właściwym kierunku.
„Po tak ciężkim weekendzie w Monako muszę przyjąć pozytywy, które sprawiają, że wyglądamy tutaj bardziej konkurencyjnie i czuję się trochę bardziej, jakbym wrócił do siedzenia za samochodem” – powiedział.
„Ogólnie rzecz biorąc, jak na razie jestem bardziej zadowolony z tego weekendu, ale oczywiście jesteśmy na 11. i 12. miejscu, więc nie skaczemy w górę i w dół na pozycjach.
„Osobiście znalazłem w samochodzie pewne rzeczy, które na mnie działają i czuję, że mogę się na nich oprzeć i czuć się trochę bardziej komfortowo”.
Tymczasem Verstappen zaczyna drugi rząd z Carlosem Sainzem w innym Ferrari. Leclerc wypracował zdrową przewagę w mistrzostwach po trzecim wyścigu w Australii, ale wszedł do ósmej rundy sezonu z dziewięcioma punktami za Verstappen, a Perez tylko sześć punktów na trzecim miejscu.
„Wszyscy Polacy czują się dobrze, ale nie tego się spodziewałem” – dodał. „Myślałem, że Red Bulls byli silniejsi w pierwszej i drugiej rundzie kwalifikacyjnej, ale na ostatnim okrążeniu wszystko się ułożyło”.
Człowiekowi z Monako udało się maksymalnie wykorzystać rzuty karne w pierwszej dziesiątce, wykorzystując w pełni swój samochód na tym skomplikowanym torze przez kręty odcinek Starego Miasta i prosty pas startowy.
Perez, u szczytu swojej kariery wyścigowej, z napływającą pewnością siebie, wyskoczył na mniej niż minutę i 42 sekundy, aby poprowadzić szarżę do ostatniego rzutu kostką kwalifikacyjną.
Sainz krótko flirtował ze swoim pierwszym w historii polem, ale gdy czas kwalifikacji był prawie zerowy, Leclerc przekroczył linię w ciągu 1 minuty 41,359 sekundy, aby przewyższyć harmonogram.
– 'Kogo znasz?’ –
Perez rzucił wszystko na ostatnim okrążeniu, ale skończył 0,282 s.
„Tak, pytanie 3 brzmi, kiedy kulki wychodzą i kilka razy uderzam w ścianę. W końcu mieliśmy problem z silnikiem, nie mogliśmy go uruchomić i wysiadłem z auta sam bez 'ciągnięcie’…. Czy Polakowi wystarczyło, kto wie?”
Verstappen, który ma tylko 0,065 sekundy za swoim kolegą z drużyny, powiedział: „To był dobry początek okrążenia, ale potem umknął mi, małe błędy. Nadal jesteśmy jako zespół, drugi i trzeci, jutro mamy duże szanse ”.
Perez postawił szefowi Red Bulla Christianowi Hornerowi intrygujący dylemat, którego z jego kierowców wspierać w przypadku powtórki Barcelony, kiedy Meksykaninowi nakazano pozwolić Verstappen przejść do zwycięstwa.
Mercedes zmagał się w praktyce ze słabym bolidem z 2022 r., który przeskakiwał na wyboistym torze, więc George Russell, który startował w trzecim rzędzie po piątym miejscu w kwalifikacjach, był dobrym wynikiem.
Dołącza do niego AlphaTauri Pierre’a Gasly’ego przed Lewisem Hamiltonem w drugim Mercedesie dzielącym czwarty rząd z Yuki Tsunoda, podczas gdy Sebastian Vettel i Fernando Alonso uzupełniają pierwszą dziesiątkę.
Hamilton, ponad sekundę od Leclerca, był brutalnie szczery w swojej ocenie popołudnia.
„Nie ścigamy się z tymi gośćmi z przodu, oni są w zupełnie innej lidze”, powiedział sfrustrowany siedmiokrotny mistrz.
„Wygląda więc na to, że ci faceci są daleko przed nami, a potem jest ta grupa, w której jesteśmy” – dodał Hamilton, który jest w trakcie dochodzenia, aby go spowolnić, ponieważ wydawał się czekać na wyciągnięcie z samochodu za nim.
Sesja otwarcia została oznaczona na czerwono pod koniec, kiedy przednie skrzydło Lance Strolla wyleciało z jego Astona Martina po przebiciu bariery na drugim zakręcie, jego drugim wypadku w tylu okrążeniach.
To sprawiło, że Valtteri Bottas, 17., był w niebezpieczeństwie porzucenia pierwszej przeszkody kwalifikacyjnej po raz pierwszy w 143 Grand Prix i Monako w 2015 roku.
Hamilton wyjechał z konwoju samochodów, gdy sesja została wznowiona o 18:40 czasu lokalnego, ze spadkiem temperatury i wydłużaniem się cieni.
Wszyscy przekroczyli linię na czas na ostatnie okrążenie, a Bottas cudownie prześlizgnął się przez 15. i ostatni bilet drugiej kwarty, a jego dumny rekord nie został naruszony.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Polska vs. Holandia: prognozy UEFA Euro 2024, godzina rozpoczęcia meczu, telewizja, transmisja na żywo, wiadomości o obu drużynach, bezpośrednie konfrontacje, dzisiejsze kursy
Wiadomości NRL: Wiadomość o Kalyn Ponga zdumiewa fanów, gdy Broncos otrzymują nowy cios po ujawnieniu szczegółów Reece’a Walsha
Francja vs. Polska: zapowiedź, prognozy i skład