Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Facebookowi grozi potencjalny zakaz monetyzacji danych młodzieżowych

Facebookowi grozi potencjalny zakaz monetyzacji danych młodzieżowych

Federalna Komisja Handlu ma Zaproponuj zakaz Uniemożliwiłoby to firmie macierzystej Facebooka, Meta, czerpanie korzyści z danych młodych ludzi. Agencja federalna poinformowała, że ​​zakaz obejmie Facebooka, Instagrama, WhatsAppa, Oculusa i inne produkty Meta.

Proponowany zakaz wykracza daleko poza zwykłe zakazanie Meta czerpania korzyści z danych pochodzących od dzieci. Dodatkowe ograniczenia zostaną nałożone na sposób, w jaki Meta wchodzi w interakcje z młodymi ludźmi, w tym firma będzie wymagać wyraźnej zgody na gromadzenie danych rozpoznawania twarzy, a także będzie zmuszona do wstrzymania wydań nowych produktów, dopóki nie zostanie potwierdzone, że są one zgodne z nowymi zasadami prywatności. Co więcej, dane zebrane przez użytkowników poniżej 18 roku życia nie będą na stałe zarabiać, a zarabianie nie będzie możliwe nawet wtedy, gdy ci użytkownicy staną się niepełnoletni.

Co tak rozgniewało FTC, że w ogóle przedstawiło tę propozycję? Wszystko sprowadza się do rzekomych powtarzających się naruszeń obowiązków prywatności Meta.

Przeczytaj także:
Akcje Meta wzrosły o 14% dzięki skokowi przychodów i wygranej antymonopolowej

„Lekkomyślność firmy naraziła młodych użytkowników na niebezpieczeństwo, a Facebook musi reagować na swoje niepowodzenia” – powiedział Samuel Levine, dyrektor Biura Ochrony Konsumentów FTC.

Według FTC, konkretne przykłady takiego lekkomyślnego zachowania obejmują wprowadzanie rodziców Meta w błąd co do ich kontroli nad aplikacją Messenger Kids, a także wprowadzanie w błąd co aplikacja dała programistom dostęp do prywatnych danych użytkowników. Oba domniemane wykroczenia naruszyły nakaz prywatności z 2020 r., do którego Facebook miał się zastosować.

Biorąc pod uwagę szeroką gamę produktów Meta, które tak bardzo przemawiają do młodych ludzi, takie zmiany w zachowaniu firmy w zakresie prywatności byłyby radykalne. Messenger Kids, jak zauważono we wniosku FTC, to tylko jeden aspekt Facebooka, z młodymi ludźmi na całym świecie. Dotyczy to również produktów Meta, takich jak Instagram i Oculus, pierwszy tygiel społecznościowy dla nieletnich skłonnych do korzystania z aplikacji, a drugi chwytliwa, przyjazna dla początkujących wirtualna marka, doskonale zaprojektowana dla młodych ludzi, którzy nie chcą robić zamieszania. Z najbardziej zaawansowanymi opcjami rzeczywistości wirtualnej na rynku.

READ  Aramark Sports + Entertainment oferuje innowacyjne kreacje menu i nowoczesną technologię samo-wyjścia na sezon 2022 NFL

Meta nie odpowiedziała natychmiast na prośbę TheWrap o komentarz.

Przeczytaj także:
NPR mówi, że Elon Musk zagroził, że zrezygnuje z Twittera, jeśli nie odpowie