FIDO Alliance wydało nowe wytyczne dotyczące doświadczenia użytkownika (UX), aby przyspieszyć wdrażanie i wdrażanie kluczy dostępu.
Wytyczne FIDO Alliance UX dotyczące tworzenia klucza dostępu i logowania mają na celu pomóc dostawcom usług internetowych w zaprojektowaniu lepszego, bardziej spójnego doświadczenia użytkownika podczas logowania za pomocą kluczy dostępu, wyjaśnia firma.
Oparte na standardach FIDO klucze dostępu stanowią alternatywę dla haseł, zapewniając szybsze, łatwiejsze i bezpieczniejsze logowanie do stron internetowych i aplikacji na urządzeniach użytkowników.
Chociaż mówi się, że jest to znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze niż hasła i starsze formy uwierzytelniania dwuskładnikowego, badania przeprowadzone na potrzeby niniejszych wytycznych wykazały, że logowanie za pomocą klucza stanowi odrębną podróż użytkownika, którą usługodawcy muszą rozważyć przed zaoferowaniem obsługi klucza.
Wytyczne FIDO Alliance UX zapewniają oparte na dowodach najlepsze praktyki dotyczące kluczowych etapów podróży użytkownika w zakresie generowania klucza dostępu i logowania.
Andrew Shikiar, dyrektor generalny i dyrektor ds. marketingu FIDO Alliance, mówi: „W miarę jak firmy na całym świecie przyspieszają przejście na uwierzytelnianie bez hasła w oparciu o standardy FIDO, temat doświadczenia użytkownika wysunął się na pierwszy plan.
„Klucze dostępu mogą w wyjątkowy sposób zapewnić logowanie odporne na phishing, a także doskonałe wrażenia użytkownika, które mogą napędzać wzrost przychodów poprzez umożliwienie płynniejszego dostępu do usług online i tworzenie silniejszego pokrewieństwa z marką.
„Zachęcamy dostawców usług internetowych do korzystania z tych wytycznych podczas wdrażania klucza dostępu, aby zapewnić swoim użytkownikom spójną, świadomą i prostą obsługę”.
Hasła są obsługiwane na zdecydowanej większości urządzeń konsumenckich: Apple i Google przygotowały swoje systemy operacyjne dla dostawców usług, aby umożliwić logowanie za pomocą klucza, które synchronizuje się między urządzeniami; Systemy Windows 10 i 11 od dawna obsługują klucze dostępu powiązane z urządzeniami w usłudze Windows Hello — kluczy dostępu z urządzeń z systemem iOS lub Android można również używać do logowania się do witryn w przeglądarce Chrome lub Edge w systemie Windows.
Wielu wiodących dostawców usług, w tym Google, PayPal, Yahoo! Japan, NTT DOCOMO, CVS Health, Shopify, Hyatt, Instacart, Robinhood, Mercari i Kayak oferują swoim klientom klucze logowania.
Kevin Goldman, przewodniczący grupy roboczej FIDO Alliance UX i dyrektor ds. doświadczenia w Trusona, mówi: „Jeśli chodzi o dostarczanie kluczy dostępu konsumentom, implementacja techniczna to tylko jeden element układanki.
Mówiąc najprościej, UX jest ważnym elementem pomagającym konsumentom w używaniu kluczy dostępu jako alternatywy dla hasła. Niniejsze wytyczne to starannie przemyślany zestaw najlepszych praktyk, które pomogą dostawcom usług internetowych zaprojektować lepsze i bardziej spójne wrażenia użytkownika podczas logowania za pomocą kluczy dostępu i w końcu zmaksymalizować zaufanie”.
Wytyczne zostały opracowane przez grupę roboczą FIDO Alliance UX we współpracy z firmą badawczą użyteczności Blink UX – z dodatkowym wsparciem ubezpieczeniowym ze strony 1Password, Google, Trusona i US Bank.
Ta grupa wspólnie przeprowadziła formalne badania podróży użytkowników FIDO i aktywnie współpracowała z interesariuszami w FIDO Alliance, aby ustanowić te najlepsze praktyki w zakresie doświadczeń użytkowników.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort