FIFA potwierdziła zakaz sprzedaży piwa alkoholowego w ośmiu miejscach w piątkowym oświadczeniu, które dotyczy Budweisera, wieloletniego sponsora piwa Mistrzostw Świata.
„Po rozmowach między władzami kraju gospodarza i FIFA podjęto decyzję o skupieniu się na sprzedaży napojów alkoholowych na FIFA Fan Fest, innych miejscach dla fanów i licencjonowanych obiektach oraz o usunięciu punktów sprzedaży piwa z okolic Mistrzostw Świata FIFA 2022” Cup Qatar Stadium” – czytamy w oświadczeniu organu zarządzającego FIFA.
„Nie ma to wpływu na sprzedaż Bud Zero, który pozostanie dostępny na wszystkich stadionach Mistrzostw Świata w Katarze.
„Władze kraju gospodarza i FIFA będą nadal zapewniać, aby stadiony i ich okolice zapewniały przyjemne, pełne szacunku i przyjemne wrażenia dla wszystkich fanów.
Organizatorzy turnieju doceniają zrozumienie i ciągłe wsparcie AB InBev dla naszego wspólnego zaangażowania w zaspokajanie potrzeb wszystkich podczas Mistrzostw Świata FIFA Katar 2022”.
Ab InBev nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
Oczekuje się, że szampan, wino, whisky i inne napoje alkoholowe będą nadal podawane w częściach gościnnych stadionów. Poza tymi lokalami piwo jest zwykle jedynym alkoholem sprzedawanym posiadaczom zwykłych biletów.
Ronan Even, dyrektor wykonawczy Football Fans Europe, określił decyzję o zakazie sprzedaży piwa na stadionach jako „niezwykle niepokojącą”.
„Dla wielu fanów, niezależnie od tego, czy nie piją alkoholu, czy są przyzwyczajeni do suszenia stadionowej polityki w domu, jest to szczegół. Nie zmieni mistrzostwa” – napisał Even na Twitterze.
„Ale mając 48 (godzin) do końca, najwyraźniej wkroczyliśmy na niebezpieczne terytorium – gdzie„ afirmacje ”nie mają już znaczenia”.
Chociaż na Zachodzie taka nagła decyzja może wydawać się skrajna, Katar jest autokracją rządzoną przez dziedzicznego emira, który ma absolutny głos we wszystkich decyzjach rządowych.
Katar, bogaty w energię kraj Zatoki Perskiej, wyznaje ultrakonserwatywną formę islamu znaną jako wahhabizm, podobnie jak sąsiednia Arabia Saudyjska. Jednak od lat w hotelowych barach dozwolona jest sprzedaż napojów alkoholowych.
AB InBev, spółka-matka Budweisera, płaci dziesiątki milionów dolarów za każdy mundial za wyłączne prawa do sprzedaży piwa. Współpraca firmy z FIFA rozpoczęła się w turnieju w 1986 roku.
Kiedy Katar ubiegał się o organizację Mistrzostw Świata, kraj ten zgodził się szanować partnerów handlowych FIFA, ponownie podpisując kontrakty po wygraniu głosowania w 2010 roku.
Podczas mistrzostw świata w Brazylii w 2014 roku gospodarze zostali zmuszeni do zmiany prawa zezwalającego na sprzedaż napojów alkoholowych na stadionach.
Na zdjęciach: Kadra Arabii Saudyjskiej na zbliżające się eliminacje do Mistrzostw Świata
Umowa AB InBev z FIFA została odnowiona w 2011 roku – po wybraniu Kataru jako gospodarza – w pakiecie dwóch turniejów do 2022 roku.
Jednak belgijski browar stanął w ostatnich miesiącach w obliczu niepewności co do dokładnych szczegółów, gdzie może serwować i sprzedawać swoje piwo w Katarze.
We wrześniu ogłoszono porozumienie dotyczące sprzedaży piwa z alkoholem na terenie stadionu przed i po meczach. Tylko bezalkoholowy Bud Zero będzie sprzedawany na stadionowych arenach, aby kibice mogli pić na swoich miejscach w markowych kubkach.
W miniony weekend firma AB InBev została zaskoczona nową polityką, na którą nalegały krajowe organy regulacyjne, aby przenieść swoje kioski z piwem do mniej widocznych miejsc na obrzeżach.
Wyprzedaż Budweisera zaplanowano również na wieczory tylko w oficjalnej Strefie Kibica FIFA w centrum Al Bidda Park, gdzie nawet 40 000 fanów mogło zebrać się, aby oglądać mecze na gigantycznych ekranach. Cena jest potwierdzona jako 14 USD (20,85 USD) za piwo.
Wyprzedaż Budweisera zaplanowano również na wieczory tylko w oficjalnej Strefie Kibica FIFA w centrum Al Bidda Park, gdzie nawet 40 000 fanów mogło zebrać się, aby oglądać mecze na gigantycznych ekranach. Cena została potwierdzona jako 14 dolarów za piwo.
Firma będzie miała siedzibę w luksusowym hotelu w rejonie West Bay w Doha z własnym klubem nocnym na czas turnieju.
W hotelu W w Doha pracownicy kontynuowali montaż baru z motywem Budweisera, zaplanowanego na miejscu. Znane logo AB widnieje na filarach i ścianach hotelu, z jednym napisem: „Świat jest do wzięcia”.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych