Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gdzie poleci Riyadh Air i czy będzie sucho?

Gdzie poleci Riyadh Air i czy będzie sucho?

Wyłącznie dla osób podróżujących służbowo

Uruchomienie nowego narodowego przewoźnika Arabii Saudyjskiej, Riyadh Air, zaplanowano na połowę 2025 r., co będzie prawdopodobnie największym start-upem i być może największą zmianą w krajobrazie lotniczym od dziesięcioleci.

„Mówimy o połączeniach do ponad 100 miejsc docelowych” – mówi dyrektor generalny Tony Douglas, dysponując flotą nowoczesnych samolotów wąskokadłubowych i dwukadłubowych, ubranych w efektowne fioletowe barwy, z symbolem lotu RX linii Riyadh Air niemal w każdym zakątku lotniska. świat.

Linie lotnicze Riyadh Airlines stanowią kamień węgielny planów Królestwa Arabii Saudyjskiej dotyczących otwarcia się na świat zachodni.

Dzięki dofinansowaniu w wysokości 50 miliardów dolarów z Funduszu Inwestycji Publicznych królestwa bogatego w ropę linia lotnicza będzie korzystać z tego samego położenia geograficznego, co rywalizujący przewoźnicy z Zatoki Perskiej: Emirates, Etihad i Qatar Airways, dzięki którym w ciągu ośmiu godzin lotu 80% światowej populacji będzie latać z Rijadu.

Podróżnik wykonawczy Rozmawialiśmy z Douglasem przed otwarciem nowej siedziby Riyadh Airlines, w której panuje atmosfera zaawansowanego technologicznie cyfrowego startupu.

„Ma więcej wspólnego z siedzibą główną Microsoft, siedzibą Google i siedzibą Apple w Cupertino niż jakakolwiek tradycyjna linia lotnicza, z którą kiedykolwiek miałeś do czynienia” – mówi Douglas. Podróżnik wykonawczy.

„Zrobiliśmy to celowo, ponieważ naszym celem jest to, że jesteśmy firmą opartą na technologiach cyfrowych, która wspiera podróżowanie… Staramy się bardzo jasno powiedzieć, że Riyadh Air nie należy mylić z tradycyjną linią lotniczą”.

Ale jako linia lotnicza, nawet jeśli tak nie jest normalna Po pierwsze, Riyadh Airlines muszą jeszcze rozpocząć budowę samolotów i tras, a ponadto pojawia się dodatkowe pytanie, czy w tych samolotach i podczas tych lotów będzie serwowany alkohol.

Gdzie poleci Riyadh Air?

Kiedy Riyadh Air wystartuje w połowie 2025 r., jego działalność zacznie się z konieczności na małą skalę, ale bardzo szybko „zwiększy skalę” – mówi Douglas. Podróżnik wykonawczy.

Dwa europejskie miasta zostaną wybrane jako pierwsze kierunki inauguracyjnych lotów samolotu Boeing 787 linii Riyadh Airlines, który według Douglasa będzie oferować klasę biznes Mercedes-Maybach i klasę ekonomiczną premium bliższą klasie biznes niż klasie ekonomicznej.

READ  EDPR otwiera nową farmę wiatrową w Polsce

„Zaczniemy od trzech samolotów, bo nie da się tego zrobić mając mniej niż trzy samoloty.”

Pierwsze loty szkoleniowe dla załogi samolotu 787 należącego do Riyadh Airlines rozpoczną się we wrześniu przyszłego roku, aby spółka mogła uzyskać certyfikat operatora lotniczego.

„Potem otrzymamy drugi samolot, ale niewiele możemy z tym zrobić, dopóki nie zdobędziemy trzeciego samolotu, ponieważ oczywiście będziemy mieli techniczny samolot zapasowy”.

Jak będzie wyglądać powstająca sieć Riyadh Airlines?

„Będziemy podróżować samolotem z Riyadu do europejskiej stolicy, na przykład A, i z powrotem” – tak zaplanował Douglas.

„Następnie samolot zawraca i pokonuje krótszy dystans po gęstych trasach w regionie – na przykład do Dżuddy, następnie wraca do Riyadu, zawraca i kieruje się do „europejskiego miasta B” i tak dalej”.

Budowa sieci Riyad Airlines

Po pomyślnym złożeniu przez Riyadh Airlines zamówienia na 39 samolotów Boeing 787 z opcją zakupu 33 kolejnych, Douglas spodziewa się „znacznego wzrostu dostaw” w drugiej połowie 2025 r. i później.

„Sieć rozwija się z każdym dodatkowym samolotem, który przylatuje. Za każdym razem, gdy otrzymamy kolejny samolot, zwiększymy liczbę tych miast”.

Dzięki stałemu napływowi samolotów Riyadh Air zamierza dodawać średnio dwa kierunki co miesiąc, przy czym Singapur jest nominowany jako osoba rozpoczynająca loty jako pierwszy w miarę ekspansji Riyadh Air na Azję.

„W ciągu pierwszych pięciu lat odwiedzicie prawie każdą stolicę w Europie, wszystkie główne stolice na Dalekim Wschodzie, większość głównych stolic w Azji Środkowej i oczywiście w naszym regionie w Zatoce Perskiej, na subkontynencie indyjskim z bardzo oczywistego powodu powodów, a także wschodnie wybrzeże Ameryki Północnej”.

Jednak osiągnięcie tego celu obejmującego ponad 100 kierunków zajmie trochę czasu i również w tym przypadku – szczególnie w pierwszych latach – Riyadh Air będzie polegać na grupie „partnerów strategicznych”.

READ  Komisarz UE jest optymistą, że środki unijne zablokowane w Polsce mogą zostać wkrótce uwolnione

Na tej liście znajdują się już takie firmy, jak China Airlines, China Eastern Airlines, Singapore Airlines, Turkish Airlines i Douglas Tips, „duża północnoamerykańska” linia lotnicza, która nie została jeszcze ogłoszona.

Douglas potwierdza, że ​​linie lotnicze Riyadh Airlines zamierzają obsługiwać loty do Australii i Nowej Zelandii, „ale na początku z pewnością nie będziemy mieli floty i być może połączenia z ośmioma miastami w Australii i trzema w Nowej Zelandii”.

„Dlatego na wczesnym etapie budowy naszej sieci prawdopodobnie uruchomimy „grubą trasę” do Singapuru, która zapewni pasażerom wspaniałe wrażenia z lotu Riyadh Air, a dzięki biletowi codeshare RX będzie to ostatni etap (do Australii lub Nowa Zelandia) na równie wspaniałym produkcie i doświadczeniu z Singapore Airlines.

Podczas gdy samoloty 787 obsługują loty średnio- i długodystansowe Riyadh Air, region będzie obsługiwał flota samolotów wąskokadłubowych.

Douglas zauważa, że ​​umowa została już podpisana, ale nie mówi, czy z Airbusem czy Boeingiem – choć warto zaznaczyć, że Airbus ma obecnie na liście 195 niezapowiedzianych zamówień na całą serię A320/A321 złożonych w okresie od grudnia 2023 r. do kwietnia 2024 r.

„Omówiliśmy nasze pozycje dotyczące samolotów wąskokadłubowych i będziemy grać tą kartą w nadchodzących miesiącach” – mówi Douglas.

Czy lotnisko w Riyadzie będzie „suche”?

Czy napoje alkoholowe będą serwowane podczas lotów Riyadh Airlines, a nawet w luksusowym salonie biznesowym, którego budowa wkrótce rozpocznie się w siedzibie linii na międzynarodowym lotnisku King Khalid?

Douglas odpowiada stanowczą linią dyplomatyczną.

„Właściwie to jest bardzo jasne: będziemy pracować w ramach prawnych, które istnieją w danym momencie”.

„Obecnie spożycie alkoholu jest zabronione w Królestwie Arabii Saudyjskiej, dlatego zapewnimy, że będzie to obowiązujące ustawodawstwo. Jeśli z czasem sytuacja ulegnie zmianie, odpowiednio się dostosujemy”.

w tym momencieObowiązujące ustawodawstwoJeśli z biegiem czasu coś się zmieni…Te starannie napisane oświadczenia wydają się być sporządzone w obliczu spekulacji, że książę koronny Mohammed bin Salman zezwoli na wyjątki od konserwatywnego zakazu spożywania alkoholu w królestwie w ramach ambitnego programu mającego na celu rozwój kraju jako regionalnego centrum handlu, finansów i turystyki.

READ  Odbicie polskiej produkcji w kwietniu zrównoważyło fatalny marcowy odczyt | Zrzuty ekranu

Pierwsze małe kroki już poczyniono – w lutym tego roku otwarto w Riyadzie sklep monopolowy, w którym sprzedaje się piwo, wino i napoje spirytusowe wyłącznie niemuzułmańskim dyplomatom z zagranicy.

Inne kraje Zatoki Perskiej, w tym Zjednoczone Emiraty Arabskie, od kilku lat zezwalają niemuzułmanom na spożywanie alkoholu w licencjonowanych hotelach i restauracjach.

Przeczytaj więcej o Riyad Air: