Camerata Pacifica zagra swój październikowy koncert, drugi w sezonie 2022-23, o 19:30, piątek, 21 października w Han Hall Akademii Muzycznej; 15.00 niedziela, 23 października w Ventura County Museum w Ventura; 19:30 wtorek, 25 października w Huntington Museum w San Marino; i 20:00 środa, 26 października w Zipper Hall w Colborne School w Los Angeles.
Uczestniczącymi muzykami będą wiolonczelista Jonathan Swenson, który niedawno został nazwany America’s Music Artist of the Month; pianista Soyeon Kate Lee, laureat I nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Naumburgu; A Yura Leegłówna altówka Orkiestry Kameralnej Los Angeles, która zagra:
Yura Lee
Fryderyk Chopin„Sonata na wiolonczelę i fortepian g-moll Opus 65 (1845-46)” Zoltan Caudalie„Sonata na wiolonczelę bez akompaniamentu, op. 8 (1915)”, napisana na altówkę przez Lee, oraz Heinrich Ignaz Franz BieberPiosenka „Passacaglia, skrzypce solo g-moll, C-105” z „Sonat różańcowych (ok. 1676)”, grana przez Yurę Lee na skrzypcach.
„Jestem zachwycony, że mogę przedstawić artystów tak wysokiego kalibru w tym przemyślanym i intymnym programie i mamy zaszczyt przedstawić Jurę, Jonathana i Soyeon naszej publiczności Camerata” – mówi dyrektor artystyczny Camerata, Adrian Spence.
Kompozycje Chopina (1810-49), w których głównym lub jedynym instrumentem nie jest fortepian, są zbyt cienkie w stosunku do podłogi. W rzeczywistości, dopóki nie zrobiłem trochę badań, nazwałbym Sonatę wiolonczelową i fortepianową wyjątkową w tej kategorii. Ale choć okazuje się, że Chopin pisał utwory na flet i fortepian, triole g-min na skrzypce, wiolonczelę i fortepian, inne utwory na wiolonczelę i fortepian oraz dziesiątki „pieśni polskich”, to tylko sonata wiolonczelowa i fortepianowa jest nadal regularnie słychać na koncercie.
Cóż za niesamowita praca! Silne i zdecydowane – dzieło daje nam referencje Chopina jako modernisty i wprowadzają go na falę, na której wciąż, mimo wielu zmian w modzie, płynie, co wciąż wiele mówi o naszej kondycji.
Według Wikipedii Zoltán Kodály (1882-1967) był „węgierskim kompozytorem, etnomuzykologiem, nauczycielem, językoznawcą i filozofem. Jest znany na całym świecie jako twórca metody edukacji muzycznej Kodály”.
Był przyjacielem na całe życie, aby Bella BartokObaj byli „bohaterami muzycznymi siebie nawzajem”.
Tak czy inaczej, Bartok i Kodály, którzy razem przemierzali europejską wieś, zbierając pieśni ludowe, oddzielili się od firmy w latach 30. XX wieku – Kodály, pozostając na Węgrzech, aby kontynuować bardzo udaną podwójną karierę jako kompozytor i naukowiec, przetrwał faszystowski koszmar i dożywa do piątego roku życia, osiemdziesięciu. Bartok wyemigrował do Ameryki, gdzie odnosił sukcesy raczej jako pianista niż jako kompozytor, i zmarł z głodu wkrótce po skomponowaniu swojego największego dzieła „Koncert na orkiestrę”.
„Solo Cello Sonata” Kodály’ego to twarda praca – intensywna, introwertyczna, oparta na popularności, ale ma wiele wspólnego z kawalerSześć solówek (BMW1007-1012) bardziej niż cokolwiek innego od tego czasu – i powinny idealnie pasować do asortymentu Violi Lee.
Za każdym razem, gdy mogę złożyć pełną Cameratę z mojego standardowego zestawu, zaczynam się zastanawiać, czy Adrian może stracić dotyk. Przez dziesięciolecia niewiele się to działo, zwłaszcza odkąd zmienili nazwę z „Bach Camerata” na „Camerata Pacifica”.
Zwykle jest co najmniej jedno dzieło, a często więcej, nieznane mi. Są to na ogół kompozycje współczesne, ale tym razem autorstwa XVII-wiecznego kompozytora Heinricha Ignaza Franza Biebera (1644-1704). Bieber był, jak ujął to Dylan, „od dawna znany z grania [baroque] Skrzypce”, ale potem na kilka stuleci zniknął z słuchu – aż do odkrycia i opublikowania sonetów różańcowych w 1905 roku.
Muzyka Biebera, niewątpliwie barokowa, ma wiele wspólnego z twórczością Morski Marais niż Bacha czy Haendla. Jego sonety przybierają formę monologów wewnętrznych, eksplorujących ograniczoną przestrzeń mentalną, niewrażliwą na upływ czasu.
Wstęp we wszystkich miejscach kosztuje 68 USD. Aby uzyskać bilety i inne informacje, przyjdź do kasy, zadzwoń do Camerata Pacifica pod numer 805-884-8410, e-mail [email protected]lub połącz się z Internetem www.cameratapacifica.org.
Gerald Carpenter zajmuje się sztuką jako współautor Noozhawk. Dostęp do niego można uzyskać pod adresem [email protected] Wyrażone opinie są jego własnymi.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024