Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gry wideo akcji sprawiają, że gracze lepiej uczą się zadań wizualnych i pamięciowych

Granie w pełne akcji gry wideo może sprawić, że będziesz lepszy w niektórych nowych misjach. Nowe badania pokazują, że te gry pomagają, ucząc graczy szybszego uczenia się.

„Wyobraź sobie, że bierzesz Amerykanina i wprowadzasz go w stan treningu fizycznego, aby poprawić jego zdolności sportowe” – mówi Sean Green, profesor psychologii na Uniwersytecie Wisconsin-Madison, który bada, jak ludzie się uczą. „Jeśli sprawisz, że spróbują zagrać w rugby po raz pierwszy, mogą nie wyglądać tak dobrze. W końcu nawet dobry sportowiec, który po raz pierwszy wejdzie do meczu rugby, będzie musiał nauczyć się wielu nowych zasad. Jednak , ich zwiększona atletyka będzie oznaczać, że na początku będą w nieco lepszej sytuacji niż osoby o mniejszej aktywności sportowej, więc szybciej nauczą się grać w rugby”.

Ten pomysł jest podobny do gier wideo akcji – zwykle tych z gatunku zwanego strzelankami pierwszoosobowymi – w których gracze są nagradzani za szybkie i dokładne śledzenie i interakcję z funkcjami gry, które pojawiają się i poruszają szybko.


Zdjęcie C. Shawna Greena

Sea Shun Zielony

„Jeśli zwiększysz sportowy odpowiednik zdolności percepcyjnych – takich jak uwaga wzrokowa lub szybkość przetwarzania – powinno to umożliwić ci szybszą naukę, gdy masz nowe zadanie, które wymaga tych umiejętności”, mówi Green.

Odkrycia pomogą naukowcom zrozumieć, w jaki sposób zabawki – które są wykorzystywane do szkolenia chirurgów endoskopowych i pilotów dronów oraz pomagają osobom z niedowidzeniem (czasami nazywanymi „leniwym okiem”) i zaburzeniami koncentracji uwagi – wywołują niektóre z ich dobrze udokumentowanych pozytywnych skutków.

„Gry są naprawdę potężnymi, złożonymi doświadczeniami” – mówi Green, którego pracę wspiera Biuro Badań Marynarki Wojennej. „Wiemy, że powodują interesujące zmiany w zachowaniu, ale ich poziom złożoności sprawia, że ​​trudno je badać”.

Badanie pokazuje również, że nie wszystkie działania szkoleniowe są sobie równe. Niektóre rodzaje treningu mogą sprawić, że będziesz doskonały, ale tylko jedna rzecz. Rodzaje szkoleń, które sprawiają, że uczestnicy są lepsi w szybkim uczeniu się wykonywania szerokiego zakresu zadań – lub przynajmniej więcej niż jednego zadania – mają wyraźne zalety.

READ  Ostateczne składniki chemiczne do ludzkiego DNA odkryte w meteorytach. Oto co wiemy

„Jeśli masz nowych ludzi na boisku do koszykówki, którzy w kółko strzelają do czegokolwiek poza rzutami wolnymi, prawdopodobnie będą znacznie lepsi w strzelaniu prosto z 15 stóp” – mówi Green. „Ale jeśli zmusisz ich do strzelania z innego miejsca na boisku, prawdopodobnie wrócą tam, gdzie zaczęli. Nazywamy to niepowodzeniem transferu lub niepowodzeniem uogólnienia.”

W parze eksperymentów Zostało to niedawno opisane w czasopiśmie Communications Biology, 25 uczestników z University of Rochester w Nowym Jorku, a następnie 52 uczestników z University of Geneva w Szwajcarii podzielono na mniej więcej równe grupy przeznaczone do grania w 45 godzin gier akcji (takich jak te z serii Call of Duty) lub innych popularne gry wideo, które rozwijają się w innym tempie, nie polegając na skupieniu uwagi i szybkości reakcji (gry takie jak Sims i Zoo Tycoon).

Zanim gracze rozpoczęli swoje zadania w grze, zostali przetestowani z zadaniami, które mierzyły ich percepcję wzrokową i umiejętności pamięci roboczej. Zadania percepcji wzrokowej wymagały od uczestników krótkiego spojrzenia, aby określić kierunek ruchu obiektu lub kierunek linii przebiegających przez kształt. Testy pamięci roboczej były trudniejsze i wymagały od graczy słuchania i obserwowania par liter czytanych na głos i kształtów pojawiających się w różnych miejscach na ekranie oraz zgłaszania, kiedy jedna z nich pasuje do dźwięku lub pozycji z określonej liczby obrotów.

Obie grupy wypadły stosunkowo równo we wstępnych testach. Ale po kontrastujących doświadczeniach z grami, gracze gier akcji byli inni.

„Od razu mieli niewielką przewagę, po graniu w gry akcji. Ale największy efekt polegał na tym, że poprawili się szybciej w tych zadaniach orientacji i pamięci niż ludzie, którzy grali w inne gry” – mówi Green, który współpracował przy badaniu z naukowcami z Rochester. Genewa, New York University i University of New York.California w Irvine.

READ  Długotrwałe badanie COVID obejmowało 3000 przypadków australijskich w zeszłym roku. Oto co znalazłem

Testy wybrano, ponieważ proste ruchy i orientacja podstawowych kształtów angażują części mózgu zaangażowane w prymitywne przetwarzanie wzrokowe i pamięć roboczą. „Konsekwentne zarządzanie nowymi rzeczami w porównaniu ze starymi, gdy pojawiają się informacje” jest powszechnym czynnikiem w przetwarzaniu nowych zadań, mówi Green.

Przedstawienie ważnych aspektów złożoności pomoże przyszłym projektantom gier, którzy skoncentrują się na szkoleniu z większą lub mniejszą rozrywką.

„Istnieją problemy z grami akcji – na przykład wydają się być brutalne i prawdopodobnie nie będzie konieczne powodowanie efektów, które chcemy zobaczyć u graczy” – mówi Green. „Zanim zaczniesz projektować gry w celu maksymalizacji korzyści, musisz wiedzieć, co pomaga, a co nie.

Badania były wspierane przez granty z Narodowych Instytutów Zdrowia (EY020976, EY001319, EY017491 i 1K02AG054665) oraz Departamentu Obrony (N00014-14-1-0512 i N00014-17-1-2049) oraz Szwajcarskiej Fundacji Narodowej , Fundacja Nauk Przyrodniczych w Szanghaju i Narodowa Fundacja Nauki Naturalnej w Chinach.

Udostępnij przez Facebooka

Udostępnij przez Twitter

Udostępnij przez Linkedin

Udostępnij przez e-mail

/Ogólne wydanie. Ten materiał pochodzi z oryginalnej organizacji (organizacji) i może mieć charakter czasowy i jest zredagowany dla jasności, stylu i długości. Wyrażone opinie i opinie są opiniami autora(ów). Zobacz w całości Tutaj.