Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gwiazda „Kandaharu”, Ali Fadl, opowiada o kręceniu w Al-Ula z mistrzami kina

Gwiazda „Kandaharu”, Ali Fadl, opowiada o kręceniu w Al-Ula z mistrzami kina

Dubaj: To zabawne, jak toczy się życie. Kilkadziesiąt lat temu indyjski aktor Ali Fazal był tylko chłopcem, który spędzał każde lato ze swoją muzułmańską rodziną w Arabii Saudyjskiej, beztrosko marząc, że pewnego dnia może gdzieś daleko, daleko nakręcić hollywoodzki film. Nie wiedział, że pewnego dnia zagra główną rolę w hollywoodzkim hicie nakręconym w tym samym kraju, który pomógł wychować, pierwszym międzynarodowym filmie kręconym w historycznym regionie Al-Ula w Arabii Saudyjskiej: „Kandaharze” z udziałem ikona nowoczesnej akcji Gerard Butler.

„To była miła niespodzianka. Nigdy nie myślałem, że będę kręcił film w Arabii Saudyjskiej, gdzie spędziłem dużą część mojego dzieciństwa. Filmowanie czegokolwiek w królestwie nie było czymś, o czym ktokolwiek słyszał od dawna czas, ale to miłe, jak czasy się zmieniają” – powiedział. Dzięki Arab News.

„To było jedno z najbardziej przyjaznych doświadczeń w mojej karierze. Saudyjczycy to przyjaźni ludzie – to wiedziałem – ale byłem w szoku, kiedy wylądowałem. Myślałem, że znam ten kraj, ale nigdy nie widziałem takiego miejsca jak AlUla. To niesamowite i egzotyczne miejsce, i to była wielka przyjemność.” Nazywać to domem przez te trzy miesiące.”

Fadel czuł się jak w domu na więcej niż jeden sposób. Został spadkobiercą tronu zmarłego Irrfana Khana jako najlepszego aktora crossoverowego pracującego dziś w Hollywood i Bollywood. Po przełomowych występach w „Furious 7” Amazona, „Victoria i Abdul”, „Death on the Nile” i „Mirzapur” Amazona, prosperowanie na planie pełnym aktorów i ekipy z całego świata stało się jego znakiem rozpoznawczym.


Ali Fadl z Galem Gadotem w „Śmierci na Nilu”. (w zestawie)

Ale to nie znaczy, że jego doświadczenia w „Kandaharze” nie nauczyły go wiele. Podczas gdy w „Mirzapur” był przyzwyczajony do oglądania sekwencji walki, praca z tym samym zespołem, który stworzył filmy Butlera „Angel Has Fallen” i „Greenland”, przeniosła sprawę na inny poziom. Aby dorównać doświadczeniu wszystkich wokół, Fadl musiał wykonać pracę.

READ  beIN Sports szykuje się, by rozbłysnąć latem w kobiecym sporcie, prezentując najlepsze kobiece talenty na świecie

„Skończyło się na tym, że wylądowałem w Uli 25 dni wcześniej niż reszta obsady, więc mogłem nauczyć się jeździć na motocyklu w tym miejscu, tak niepodobnym do niczego, w czym pracowałem wcześniej. Przez większą część filmu ścigam Jerry’ego Butlera , i chociaż wiedziałem, jak jeździć na rowerze Jazda na rowerze po pustyni to zupełnie nowa gra” — mówi Fadl.

Podczas gdy Fadl i Butler są zaciekłymi rywalami na ekranie, obaj jedli każdy posiłek w Banyan Tree Resort w AlUla, a zabawny duch Butlera tworzy bliską więź między każdym z członków obsady, która trwa do dziś.

„(Butler) wprowadza cię prosto do owczarni. Mógł z łatwością przyjść, wykonać swoją pracę i odejść, ale postanowił wspierać nas wszystkich, a to wymaga dużo pokory i uczciwości. Przychodził do mnie codziennie i powiedz: „Widziałem twój pośpiech i są dobre, ale myślę, że możemy pójść w innym kierunku”. powiedział.

„Mieliśmy tę małą, zwartą społeczność w nocy, a za dnia myślę, że ludzie z Al-Ula myśleli, że zbliżają się trzęsienia ziemi z powodu przytłaczającego chaosu, który tworzyliśmy” — kontynuuje Fadl.

Praca przy dużych międzynarodowych projektach ma wiele zalet. Za każdym razem, gdy Fazal pracuje z kimś takim jak Gerard Butler, Judi Dench, Stephen Frears lub Kenneth Branagh, bierze osobiste lekcje, jak może być lepszym aktorem i lepszym człowiekiem, i widzi, co trzeba zrobić, aby osiągnąć wyżyny wybranej sztuki .

Wracam myślami do jednej chwili z Branaghem. To była noc przed ogłoszeniem nominacji do Oscara, kiedy wszyscy byliśmy w British Museum po premierze Śmierci na Nilu – siedzieliśmy i imprezowaliśmy – ale on siedział w kącie i pisał jego następna sztuka. To pilne. Czeka na swój czas. Następnego ranka został nominowany do siedmiu Oscarów, mówi Fazal.


Gerarda Butlera w „Kandaharze”. (w zestawie)

Przyznaje, że myślenie o tamtych chwilach utrudniało również przyjmowanie propozycji projektów, które nie mają tej samej treści i zaangażowania. W rezultacie stał się bardziej wymagający i bardziej nieufny wobec bollywoodzkich reflektorów, chociaż wie, że powstrzymuje się przed zostaniem celebrytą, jakim stali się niektórzy z jego kolegów.

READ  Następny projekt OTT Amita Sade'a z tym reżyserem z Bollywood

„Zarządzaj ego, które utrzymywało nas w Bollywood w bańce. Nie osądzam ludzi – to sam system. Indyjski film może być o wiele więcej, a reszta Indii to teraz pokazuje. Jeśli pojedziesz na południe, mamy jedne z najlepszych filmów na świecie”. Ukończył kino malajalamskie i tamilskie, oba nagrodzone Oscarami i, na przykład, przyciągał wzrok” — dodaje Fazal.

Fadel widzi, jak Arabia Saudyjska posuwa się jeszcze dalej, widzi artystów takich jak Branagh i Butler, którzy posuwają się jeszcze dalej, i po prostu chce otaczać się ludźmi i pracować w miejscach, które robią to samo.

„Po prostu nie chcę robić miernych rzeczy. Jeśli ekonomia naszych branż oddziela nas od siebie, nie oznacza to, że nasza wrażliwość powinna nagle zmaleć” – mówi Fadl. „W każdym razie teraz to wszystko konkuruje ze wszystkim innym. Jeśli jesteś na platformie streamingowej, twój projekt znajduje się obok zdobywcy Oscara i przełomowego nowego polskiego programu i jesteś o jedno kliknięcie od odrzucenia. Nie możesz oszukiwać i odejść od przeciętności. Naprawdę musisz. „Docierać do sedna sprawy — wyczerpującej, wyczerpującej emocjonalnie prawdy — w przeciwnym razie ludzie na całym świecie zignorowaliby to”.

Fadl chce zintensyfikować swoją grę, ale chce też zidentyfikować i zwiększyć świadomość typów artystów i wykonawców, którzy zapewniają pracę, ale jeszcze nie zyskali uznania. W końcu, podczas gdy wielki Irfan Khan zdołał osiągnąć ogromny sukces zarówno w Indiach, jak iw Hollywood przed śmiercią, spędził dziesięciolecia bez szacunku, na jaki zasługuje.

„Chcę stanąć w obronie ludzi, bo nikt nie staje w obronie artystów tak jak my. Ci sami ludzie, którzy teraz piszą książki o wdzięczności, przez lata ją ignorowali. „Potrzebujemy ludzi, którzy wspierają wielkich artystów, a nie wtedy, gdy reszta świata świat odkrywa ich talent, ale teraz.”

READ  Zrównoważone marki uwzględniające rozmiar: australijscy profesjonaliści w dziedzinie mody dzielą się swoimi ulubieńcami | Życie i styl

Na szczęście uznanie, na które Khan potrzebował dziesięcioleci, przychodzi łatwiej do Fazala. Zgodnie ze swoim słowem, jego kolejne projekty wpisują się w to, czego pragnie, najpierw z oryginalnym Netflixem „Khufiya” uznanego reżysera Vishala Bhardwaja, a następnie z główną rolą w nagrodzonym Oscarem filmie Billa Guttentaga „Afghan Dreamers”, prawdziwa historia dziewczęcej drużyny robotów w Afganistanie.

„Chcę czuć się niekomfortowo. Chcę poczuć coś, czego nigdy wcześniej nie czułem. Wspaniała wizja popycha cię do miejsc, w których nigdy wcześniej nie byłeś, a potem pojawia się coś nowego.” „To jest to, co kocham. Tutaj odnajduję największe szczęście.”