Aby dowiedzieć się, jak projektowanie żywności wpływa na zaangażowanie w mediach społecznościowych, naukowcy zebrali prawie 54 000 zdjęć z kont na Instagramie 90 osób mających wpływ na jedzenie, a następnie wykorzystali uczenie maszynowe do zbadania wszystkiego, od ich koloru i jasności po złożoność i powtarzalność na obrazach. Zmierzyli również średnią gęstość kaloryczną przedstawionych produktów spożywczych. Następnie badacze przeanalizowali, jakie zaangażowanie generuje każde zdjęcie online.
Zdjęcia jedzenia, które wygenerowały najwięcej polubień i kliknięć, miały wspólne cechy.
Obrazy „ekscytujących, ciepłych kolorów, takich jak czerwień, pomarańcz i żółć” częściej generowały zaangażowanie w Internecie, podobnie jak powtarzające się obrazy – pomyśl raczej o tacy makaroników niż o pojedynczym kawałku owocu.
Obrazy o bardziej złożonych cechach, które naukowcy zdefiniowali jako bogactwo elementów percepcyjnych i szczegółów, również częściej generowały polubienia i komentarze.
Natomiast obrazy o większej złożoności kompozycyjnej, w których elementy wizualne są skupione w określonej części obrazu, generują mniej interakcji. Zdjęcia, które były jaśniejsze i bardziej kolorowe niż przeciętne, również miały mniej polubień i komentarzy.
Naukowcy odkryli, że im bardziej kaloryczne jest zdjęcie jedzenia, tym większe prawdopodobieństwo, że uzyska wiele polubień i komentarzy.
Może to brzmieć jak zła wiadomość dla tych, którzy próbują promować zdrową żywność w Internecie. Naukowcy zauważyli jednak, że efekty estetyki wizualnej były bardziej widoczne w przypadku obrazów niskokalorycznych, co sugeruje, że kilka prostych poprawek może sprawić, że zdjęcia zdrowej żywności będą bardziej smaczne dla użytkowników mediów społecznościowych.
” Nowe wydanie. „Tak więc, kiedy patrzą na obraz niskokaloryczny, zwracają większą uwagę na wszystkie te cechy wizualne. Oznacza to, że jeśli chcesz zwrócić uwagę ludzi na te niskokaloryczne potrawy, musisz zwrócić uwagę na podkreślenie określonych czynników. ”
Uwzględnienie cieplejszych kolorów, powtarzających się funkcji i wyświetlanie żywności na czystym tle, jak mówi, może pomóc w promowaniu udziału w niskokalorycznej żywności – i może pomóc w kierunku zdrowszej żywności.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka