Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kampania blokowania reklam w YouTube powoduje rejestrację odinstalowań

Kampania blokowania reklam w YouTube powoduje rejestrację odinstalowań

Google ma skomplikowane relacje z branżą blokowania reklam. Sklep z aplikacjami mobilnymi Google Play, w przeciwieństwie do App Store firmy Apple, blokuje programy blokujące reklamy od około dziesięciu lat. Jednak przeglądarka Chrome, która według Google pełni misję wspierania otwartego Internetu, w którym użytkownicy mogą być bezpieczni i prywatni, zapewniła im dużą swobodę działania. Oprócz filtrowania reklam wiele programów blokujących reklamy ma funkcje uniemożliwiające śledzenie użytkowników w Internecie. Jak na ironię, twórcy blokowania reklam twierdzą, że irytacja związana z YouTube od dawna jest głównym czynnikiem powodującym pobieranie ich narzędzi.

Po sprostaniu żądaniom YouTube dotyczącym zamknięcia narzędzi blokujących użytkownicy w zeszłym miesiącu zwrócili się we wszystkich kierunkach. W dyskusjach online pojawiają się informacje o niektórych zalecanych usługach, takich jak Newpipe.net, witryna typu open source podobna do YouTube, która wykorzystuje obejścia umożliwiające odtwarzanie filmów z usługi bez reklam. Jak stwierdzono, Newpipe nie gromadzi danych dotyczących użytkowania Jego strona internetowa.

Niektóre programy blokujące reklamy już się dostosowują. Hankuper, słowacka firma odpowiedzialna za mniej znane narzędzie blokujące AdLock, wypuściła w tym tygodniu nową wersję dla systemu Windows, której według niego YouTube nie zauważy. Jeśli użytkownicy znajdą to samo, wypchną poprawkę do wersji systemów macOS, Android i iOS, mówi Kostiantyn Shebanov, główny produkt i dyrektor ds. rozwoju biznesu.

Modras z Ghostery jest zaniepokojony konsekwencjami eskalacji wojny Google z blokerami. Użytkownicy, którzy utracą funkcje zapobiegające śledzeniu w wyniku wyłączenia narzędzi, mogą paść ofiarą zagrożeń w Internecie, a bardziej wyrafinowane metody blokowania, które firmy takie jak jego zmuszone są oferować, mogą prowadzić do niezamierzonych luk w zabezpieczeniach. „Im lepiej radzą sobie z wyzwaniami, tym większe jest ryzyko” – mówi.

Mogą też wystąpić konsekwencje prawne. Mudras twierdzi, że gdy wydawca podejmuje kroki, aby udaremnić blokadę reklam, próby obejścia tych środków w Europie przez programistów są nielegalne. Uważa jednak, że dopuszczalne jest blokowanie reklam, jeśli osoba blokująca zrobi to przed wyświetleniem ostrzeżenia.

READ  Telstra obniża swoje najszybsze plany NBN

Rozejm wydaje się mało prawdopodobny w najbliższej przyszłości, ale osoby blokujące reklamy, wydawcy i reklamodawcy próbowali osiągnąć kompromis w sprawie mniej kłopotliwych formatów reklam, na które mogą pozwolić blokady reklam. Jednak różne interpretacje potrzeb użytkowników i sprzeczne imperatywy biznesowe pozostawiły mozaikę różnych doświadczeń reklamowych. Wspiera Eyeo Komitet ds. reklam akceptowalnych; Google jest w zarządzie Sojusz na rzecz lepszej reklamyi odtwarzaj YouTube zgodnie z jego standardami.