Kolumbia Brytyjska nałożyła tymczasowe ograniczenia dotyczące paliwa i podróży, które nie są niezbędne, aby złagodzić zakłócenia w łańcuchu dostaw i wesprzeć prace naprawcze w wyniku powodzi i lawin błotnych, które zniszczyły drogi i domy oraz pozostawiły tysiące ludzi w zachodniej prowincji Kanady.
główne punkty:
- Mieszkańcy będą ograniczeni do 30 litrów benzyny na podróż do kampera
- Oczekuje się, że będzie to najbardziej kosztowna katastrofa w historii w Kanadzie, ale ujawniła podatność jej łańcuchów dostaw na zmiany klimatyczne
- Same naprawy infrastruktury mają kosztować 1,1 miliarda dolarów
Rozkazy, ogłoszone na briefingu przez wicepremiera Mike’a Farnwortha, ograniczają liczbę osób w niektórych rejonach, w tym na wyspie Vancouver, do 30 litrów paliwa na wizytę na stacji benzynowej do 1 grudnia.
Nieistotne podróże po mocno dotkniętych autostradach również zostaną zakazane.
„Zamówienia te pomogą utrzymać ruch handlowy, ustabilizują nasze łańcuchy dostaw i zapewnią, że wszyscy będą mogli bezpiecznie wrócić do domu” – powiedział Farnworth.
Burze, które rozpoczęły się w zeszły weekend, wymusiły zamknięcie rurociągu Trans Mountain i odcięcie dwóch ważnych linii kolejowych wschód-zachód należących do Canadian Pacific Rail i Canadian National Railways, prowadzących do najbardziej ruchliwego portu Kanady w Vancouver, utrudniając dostawy paliwa i towarów. . .
Farnworth powiedział, że prowincja współpracuje również z rządem federalnym nad importem paliwa alternatywnymi trasami, w tym ciężarówkami i barkami ze Stanów Zjednoczonych lub sąsiedniej prowincji Alberta.
Kilka godzin przed ogłoszeniem ograniczeń zalana prowincja otrzymała dobre wieści, gdy Canadian Pacific poinformował, że prace nad naprawą uszkodzonej infrastruktury będą kontynuowane bez zakłóceń, a usługi powinny zostać przywrócone do połowy przyszłego tygodnia.
„Z wyjątkiem nieprzewidzianych problemów, obecnie szacujemy, że usługa zostanie przywrócona w połowie tygodnia” – powiedział w e-mailu rzecznik firmy Salem Woodrow.
Rurociąg Trans Mountain, który transportuje do 300 000 baryłek dziennie ropy naftowej z Alberty na wybrzeże Pacyfiku, powiedział, że „optymistyczne” jest, że rurociąg może zostać ponownie uruchomiony z pewną przepustowością do końca przyszłego tygodnia.
Canadian National powiedział, że robi postępy w naprawie uszkodzonej sieci kolejowej w Kolumbii Brytyjskiej, ale spodziewa się, że prace naprawcze będą kontynuowane przynajmniej do następnego tygodnia.
Wygląda na to, że katastrofa będzie najdroższą klęską żywiołową, jaka kiedykolwiek nawiedziła Kanadę.
Zamknięcie kolei spowodowało, że eksporterzy towarów zaczęli starać się przekierować dostawy z Vancouver i podkreśliły podatność kanadyjskich łańcuchów dostaw na zmiany klimatyczne.
Pompy wodne są nadal w pełni sprawne w Abbotsford, na wschód od Vancouver.
Jeśli im się nie powiedzie, mówią urzędnicy, wszyscy 160 000 mieszkańców może być zmuszeni do wyjazdu.
Bruce Banman, regionalny polityk reprezentujący ten obszar, zbadał szkody za pomocą helikoptera i powiedział, że około 50 procent bogatej rolniczo Soma Prairie pozostaje pod wodą.
„To bolesny widok. Wciąż są farmerzy próbujący ratować bydło”.
Powiedział, że same naprawy infrastruktury kosztowałyby ponad 1 miliard dolarów kanadyjskich (1,1 miliarda dolarów), a to nie pokryło strat w uprawach.
Reuters
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych