„Wszyscy Australijczycy ponoszą społeczną odpowiedzialność” za odwiedzenie Terytorium Północnego, powiedział Minister Turystyki Terytorium Północnego, gdy nowe dane ujawniły, że liczba wizyt w charakterystycznym zabytku tego terytorium, Uluru, ma trudności.
główne punkty:
-
Dane New Parks Australia pokazują, że liczba odwiedzin w Uluru utrzymuje się poniżej poziomu sprzed pandemii
-
Operatorzy turystyczni i urzędnicy częściowo obwiniali dostępność i koszty lotów za ciszę
-
Minister turystyki Terytorium Północnego twierdzi, że linie lotnicze muszą zapewnić Terytorium Północnemu bardziej sprawiedliwe warunki
Dane Parks Australia, oglądane przez ABC, pokazują, że liczba odwiedzin w Uluru w 2023 r. pozostaje powolna.
Ponieważ Park Narodowy Uluru-Kata Tjuta wkracza w gorący sezon letni i spokojniejszy roczny okres turystyczny, liczba odwiedzających od początku roku osiągnęła 164 678 w porównaniu z ponad 300 000 w 2017 r.
Z dokumentów Parks Australia wynika, że przed zamknięciem Uluru park narodowy odnotował ogromny wzrost liczby odwiedzających – w 2019 r. ten obszar odwiedziło 406 821 turystów.
W 2020 r. liczba turystów w Uluru spadła z powodu zamknięcia granic z powodu Covid-19.
Teraz operatorzy twierdzą, że odległy region walczy o odzyskanie liczby odwiedzających sprzed pandemii.
Parks Australia stwierdziło, że niższe liczby wynikają z „kosztów i dostępności lotów, międzynarodowych kursów wymiany, zwiększonej konkurencji w związku z powrotem Australijczyków do podróży zagranicznych oraz powolnego powrotu turystów z zagranicy”.
Prowadzony przez tubylców projekt turystyki luksusowej Voyages stwierdził, że region obsługuje obecnie „mniej niż połowę lotów do Uluru niż przed pandemią” i że „ściśle współpracuje z naszymi partnerskimi liniami lotniczymi, aby rozwiązać niedawne dodatkowe obniżki” lotów.
Qantas i Jetstar, należące do Grupy Qantas, to jedyne linie lotnicze obsługujące lotnisko Yulara.
„Popyt krajowy i krajowy jest duży, a firma Voyages poczyniła znaczne inwestycje w jego kreowanie… jednak bez regularności lotów Australia Środkowa ucierpi z powodu turystyki i wzrostu liczby miejsc pracy” – powiedział rzecznik Voyages.
Minister nalega, aby Qantas zrobił więcej dla NT
Minister turystyki Terytorium Północnego Nicole Manison stwierdziła, że „Mieszkańcy terytorium nie zapewniają poziomu usług, na jaki zasługują”, jeśli chodzi o wybór i koszty podróży lotniczych do Uluru.
Zapytano ją, czy wspieranie przez Qantas oświadczenia w sprawie Uluru w ramach kampanii Heart Campaign przy jednoczesnym ograniczeniu lotów do Uluru w tym samym okresie było hipokryzją.
„Powiem naszym krajowym liniom lotniczym: powinniście lecieć na Terytorium Północne” – powiedziała.
„Chcemy zobaczyć więcej lotów, chcemy lepszych cen i chcemy mieć pewność, że Terytorianie otrzymają usługi, na które zasługują”.
Pani Manison powiedziała również, że na wszystkich Australijczykach spoczywa „społeczna odpowiedzialność za dopilnowanie, aby udali się na Terytorium Północne”, aby pomóc poprawić wyniki gospodarcze regionu.
Opozycyjna minister turystyki Terytorium Północnego Mary Clare Boothby powiedziała, że Australijczycy mają obecnie ogromny wybór między celami podróży, co utrudnia Terytorium Północnemu przyciągnięcie turystów.
„Myślę, że Australijczycy chcą podróżować po Australii, ale muszą mieć powód, aby tu przyjechać, co jest wspaniałym doświadczeniem” – powiedział Boothby.
„Mamy najbardziej niesamowite miejsca na Terytorium Północnym, ale jeśli nie zapewnisz im bezpieczeństwa, ludzie nie będą tu przyjeżdżać.
„Dlatego potrzebujemy reformy prawa i porządku w naszych miastach i regionach, która naprawi szkody wyrządzone naszej reputacji w całej Australii”.
Qantas twierdzi, że pozostaje zaangażowany w regionie
Qantas nie odpowiedział bezpośrednio na liczbę lotów, które wykonał z regionu w ciągu ostatnich dwóch lat.
Rzecznik linii lotniczych powiedział: „Qantas i Jetstar nadal obsługują loty do i z Uluru, podczas gdy nasz główny konkurent wycofał się z rynku”.
„Na naszych trasach do Uluru jest dużo wolnych miejsc, ale popyt jest znacznie niższy niż przed koronawirusem.
„Po części można to przypisać wolniejszemu ożywieniu w turystyce międzynarodowej do Australii od czasu pandemii.
„Rozmawiamy z lokalnymi organizacjami turystycznymi o tym, jak możemy współpracować w celu pobudzenia popytu, a także omawiamy dodanie dodatkowej przepustowości w odpowiednim czasie”.
„Nadal jesteśmy bardzo niestabilni”: przemysł
Dyrektor naczelny turystyki Central Australia, Daniel Rochford, powiedział, że zastój w zeszłym sezonie miał roczne skutki finansowe liczone w setkach milionów.
„O około 200 milionów dolarów brakuje nam do liczby wydatków odwiedzających” – powiedział Rochford.
„Ta statystyka wyraźnie pokazuje, że ma to wpływ na społeczność biznesową – 200 milionów dolarów nie trafiło do branży turystycznej w Australii Środkowej, która istniała przed koronawirusem.
„Więc nadal jesteśmy bardzo wrażliwi”.
Rochford stwierdził, że optymistycznie patrzy na przyszłość Qantas w regionie, odkąd linia lotnicza zmieniła dyrektora generalnego po odejściu na emeryturę kontrowersyjnego byłego szefa Alana Joyce’a.
„Zawsze chętnie przypominamy naszym narodowym liniom lotniczym, że NT w Qantas reprezentuje Terytorium Północne” – powiedział Rochford.
„Mamy nadzieję, że wraz ze zmianą przywództwa… nadejdą lepsze dni”.
Linie Qantas ogłosiły, że od listopada wznowią cztery loty w obie strony między Cairns na Dalekiej Północy Queensland do Yulara, a codzienne loty z Cairns powrócą w marcu 2024 r.
Qantas obsługuje również połączenia między Uluru a Sydney, natomiast Jetstar obsługuje loty z Uluru do Sydney w Melbourne oraz usługi sezonowe do Brisbane.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych