Na początku lat 90., wraz z upadkiem Związku Radzieckiego, restauracje McDonald’s stały się ucieleśnieniem napięć zimnej wojny i były sposobem dla milionów Rosjan na spróbowanie amerykańskiej kuchni i kultury. Wyjście marki jest teraz potężnym symbolem tego, jak Rosja i Zachód kierują się plecami do siebie.
McDonald’s powiedział w zeszłym miesiącu, że sprzedaje swoje restauracje w Rosji jednemu ze swoich lokalnych licencjodawców, Alexandrowi Goffourowi. Umowa jest jednym z najbardziej znanych odejścia korporacji od czasu, gdy 24 lutego Rosja wysłała dziesiątki tysięcy żołnierzy na Ukrainę.
Baruev powiedział, że firma utrzyma „rozsądne ceny”, ale nie wykluczył niewielkiego wzrostu w najbliższym czasie.
Kultowe „Złote Łuki” McDonald’s ustąpi miejsca nowemu logo składającemu się z dwóch frytek i kotleta do hamburgera na zielonym tle.
Rosyjskie media, powołując się na ujawnione zdjęcia nowego menu, zmieniły nazwy dań takich jak Filet-O-Fish na „Fish Burger” i Chicken McNuggets na „Nuggets”. Reuters nie był w stanie zweryfikować zmian.
przeciwny wiatr
Govor powiedział, że planuje rozszerzyć nową markę do 1000 lokalizacji w całym kraju i ponownie otworzyć wszystkie restauracje sieci w ciągu dwóch miesięcy. Ale mogą być pewne przeciwne wiatry.
Budowanie marki zajmuje dekady, a nowe wprowadzenie na rynek ma kluczowe znaczenie dla przyszłego sukcesu marki, powiedział Peter Gabrielson, profesor marketingu międzynarodowego na fińskim Uniwersytecie Vaasa.
„Dzień otwarcia jest ważny, ponieważ po raz pierwszy konsumenci mogą poczuć, dotknąć i zobaczyć markę i to, co reprezentuje” – powiedział. „Ważne jest, jaka będzie reakcja i oczywiście ludzie będą ją porównywać do McDonalda”.
McDonald’s, największa na świecie sieć burgerów, była właścicielem 84 procent z prawie 850 restauracji w Rosji i przejęła odpowiedzialność za 1,4 miliarda dolarów po sprzedaży firmie Govor, której spółka zależna GiD LLC prowadziła wcześniej 25 restauracji.
Ładowanie
Oleg Baroev z rosyjskiego McDonald’s powiedział, że inni franczyzobiorcy będą mieli możliwość prowadzenia działalności pod nową marką, ale tradycyjna marka McDonald’s opuści kraj. McDonald’s powiedział, że zachowa swoje marki.
W zeszłym roku McDonald’s wygenerował około 9 procent, czyli 2 miliardy dolarów, swoich przychodów z Rosji i Ukrainy. McDonald’s ma prawo kupować swoje restauracje w Rosji w ciągu 15 lat, ale wiele warunków sprzedaży Govorowi pozostaje niejasnych.
W środę agencja informacyjna TASS poinformowała, że McDonald’s pozostanie otwarty jak zwykle na lotniskach i dworcach kolejowych w Moskwie i Sankt Petersburgu do 2023 roku, powołując się na źródło zbliżone do restauracji Roscentre, innego franczyzodawcy.
„Rosinter ma unikalną umowę, na mocy której amerykańska firma nie może cofnąć koncesji – źródło cytuje TASS.
Roscentre odmówił komentarza. McDonald’s nie odpowiedział od razu.
Reuters
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych