Andreas Mikkelsen z Hyundaia poprowadził niespokojny Rajd Polski po tym, jak organizatorzy Rajdowych Mistrzostw Świata byli zmuszeni odwołać dwa piątkowe etapy ze względu na problemy z kontrolą widzów.
Michaelsen wygrał dwa z trzech porannych etapów, prowadząc z przewagą 7,4 sekundy, po czym stracił przewagę na rzecz aktualnego mistrza świata Toyoty Kalle Rowanbery. Po odnotowaniu swojego pierwszego zwycięstwa etapowego od 2019 r. Mickelsonowi udało się odzyskać przewagę i dojechać do mety ze stratą 1,6 sekundy do popołudnia.
Organizatorzy byli zmuszeni odwołać trzeci etap [Wieliczki] Dziś rano i siódmy etap [Olecko] Po południu część publiczności stała niepewnie.
Pośród burzliwych akcji Evans z Toyoty zdołał skutecznie zapanować nad zniszczeniami na swojej doskonałej drodze i wyłonił się jako najbliższy rywal Michelsona. Rowanbera zakończył popołudnie na trzecim miejscu [+2.1s] Pomimo pośpiesznych przygotowań do wydarzenia, w ostatniej chwili zastąpił kontuzjowanego kolegę z drużyny Sébastiena Ogiera.
Debiutujący w Rally1 Martins Sesks zajął czwarte miejsce w Fordzie Puma Rally1 z napędem niehybrydowym. Adrian Formax z M-Sportu [+7.0s]Kolega z zespołu Gregoire Munster [+20.8s]Lider mistrzostw Thierry Neuville [+29.6s]Otwieracz dróg szutrowych i Takamoto Katsuda Toyoty [+32.6s] Skończyło się na pierwszej ósemce.
Ot Tanak z Hyundaia wycofał się z prowadzenia po zderzeniu z jeleniem w drugim etapie.
Park serwisowy Mikołajki rozpoczął się od ostrzeżenia przed burzą w piątkowe popołudnie, ale pogoda nadal była ciepła i sucha, a poziom osiągnął piąty. [Stanczyki 29.40km].
Wybór opon okazał się kluczowy, ponieważ podczas drugiego przejazdu etapu nawierzchnia była bardziej ścierna, niż oczekiwano.
Calle Rovenpera, Jon Haltunen, Toyota Kazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1
Fot. Tomasz Kaliński
Toyota zajęła dobre miejsce na scenie po tym, jak jej kierowcy zdecydowali się na użycie w pakietach dwóch sztywniejszych opon. Lider rajdu Mickelson również zdecydował się na tę strategię, ale to nie wystarczyło, aby zachować przewagę nad Norwegiem.
Mikkelsen walczył z miękkimi oponami z tyłu swojego i20 N i spadł o 14,4 s, co oznaczało, że Rowanbera wykonał swój najlepszy jak dotąd przejazd i objął prowadzenie w rajdzie z różnicą 0,2 s do czwartego miejsca.
Bez bardziej wyrafinowanych nut basowych Finn, który miał pospieszną rozdzielczość, skorzystał na tym, że wyprzedził już kogoś na scenie.
„Popołudnia są zdecydowanie przyjemniejsze, jeśli wiem, dokąd idę” – powiedziała Rowanbera.
Rowanbera wygrała etap ze stratą 4,7 sekundy do Evansa, który w sumie stracił 2,4 sekundy.
Sex kontynuował swoją szarżę, uzyskując trzeci najszybszy czas, 8,1 sekundy wolniej od Rowanbery, i ostatecznie zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Martins Sesks, Renars Francis, M-Sport Ford World Rally Team Ford Puma Rally1
Fot. Tomasz Kaliński
Kierowcy na czterech miękkich oponach z trudem dojechali do końca etapu z wyraźnie zużytą gumą. Formaux był czwarty najszybszy przed ulepszonym Katsutą, Neuville spadł o 12,2 sekundy na szóste miejsce z powodu czyszczenia dróg.
Prowadzenie w rajdzie ponownie zmieniło właściciela po przerwaniu czerwonej flagi na szóstym etapie [Wieliczki 12.90km]. Organizatorzy byli zmuszeni odwołać ten sam test rano ze względu na kwestie bezpieczeństwa widzów.
Do zatrzymania doszło, gdy Mickelson znajdował się na podium, co oznaczało, że były lider rajdu musiał ukończyć wyścig w trybie drogowym. Pomimo frustracji z powodu czerwonej flagi, wymarzony czas pozwolił mu wyprzedzić Evansa o dwie sekundy w rajdzie.
Neuville błysnął ekranami pomiaru czasu, aby wygrać etap, odzwierciedlając swój czas na podium, zanim wyścig został odwołany rano. Belg wyprzedził Katsudę i Evansa o 0,2 sekundy. Neuville zajął piąte miejsce, 8,8 sekundy za Munsterem.
Dzięki wysiłkowi Evansa Walijczyk wyprzedził Rowanberę o dziesiątą pozycję, ale ten ostatni znów był sfrustrowany brakiem wyrafinowanych basów.
Organizatorzy musieli ponownie interweniować i odwołać siódmy etap [Olecko 13.20km] Ze względu na małą wielkość widowni stojącej niepewnie.
Po zdaniu egzaminu przez Fourmaux, Evansa i Neuville'a stanowisko zostało zwolnione.
Ott Tänak, Martin Järveoja, zespół Hyundai World Rally Team Hyundai i20 N Rally1
Zdjęcie: McKlein / Filmy o sportach motorowych
Podczas ostatniej wizyty WRC w Polsce w 2017 r. problemem była kontrola tłumu, co spowodowało usunięcie imprezy z kalendarza. Polska w tym roku powraca do kalendarza.
„W imię bezpieczeństwa podejmowane są jasne decyzje” – powiedział Aotorsport.com dyrektor zawodów WRC Simon Larkin.
„Jedną z niezamierzonych konsekwencji anulowania rankingów jest wysłanie komunikatu: «Nie bądź głupi», w przeciwnym razie zrujnujesz to wszystkim i sobie. Ci ludzie, którzy mają złą opinię, rujnują im dzień.
„Jest wielu sędziów i widzieliśmy, z braku lepszego słowa, wielu profesjonalnych widzów, którzy wiedzą, gdzie się ukryć, gdy przybędą samochody ochrony, a potem znowu wydostaną się z powodzi. Las .
„To nie jest zwykły kibic, oni wiedzą, co robią i chcą ryzykować życie, ale my nie chcemy ryzykować ich życia”.
Piątkowy bieg zakończy bieg po Super Odcinku Specjalnym Mikołajki Arena.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania