Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

NASA zwiększa możliwości badawcze w całym kraju dzięki nowym nagrodom

NASA zwiększa możliwości badawcze w całym kraju dzięki nowym nagrodom

NASA zwiększa możliwości badawcze w całym kraju dzięki nowym nagrodom

Zdjęcie zespołu naukowców z Uniwersytetu Puerto Rico-Río Piedras pracującego nad odkryciem bardziej wydajnego systemu recyklingu wody do wykorzystania w misjach kosmicznych. Zespół składa się z doktorantów Liz Santiago Martoral (z lewej) i Alondry Rodriguez Rolon oraz ich mentora, profesora Eduardo Nicolau. Jeden z ich eksperymentów można zobaczyć na powierzchni roboczej po lewej stronie grupy.

Kredyty: NASA

NASA przyznaje prawie 45 milionów dolarów 21 instytucjom szkolnictwa wyższego na pomoc w budowaniu potencjału badawczego. Nagrody zostały przyznane w ramach projektu badawczego i edukacyjnego Minority University, Institutional Research Opportunity (MIRO) oraz ustalonego programu stymulującego konkurencyjne badania (EPSCoR), które są finansowane przez Biuro ds. Nauki, Technologii, Inżynierii i Matematyki (STEM) agencji. . Zaręczyny.

„Projekt badawczo-edukacyjny NASA Minority University, możliwości prowadzenia badań instytucjonalnych i ustalony program motywacyjny Competitive Research Awards pomagają instytucjom ulepszyć ich możliwości technologiczne” – powiedziała Tori Johnson, zastępca administratora stowarzyszonego ds. programów zaangażowania STEM w siedzibie NASA w Waszyngtonie. „Kiedy instytucje zwiększają swoje możliwości i infrastrukturę, stają się bardziej konkurencyjne w swoich badaniach, otwierając drzwi do cennych doświadczeń i możliwości”.

Nagrody dla projektów badawczo-edukacyjnych uniwersytetów mniejszości za możliwości badań instytucjonalnych (MIRO).

Siedem instytucji działających na rzecz mniejszości otrzyma po około 5 milionów dolarów każda w ciągu pięciu lat realizacji projektów obejmujących różnorodne tematy badawcze. Instytucje i proponowane przez nie projekty to:

  • Alaska Pacific University Anchorage – Centrum badań i edukacji mikroplastików Uniwersytetu Alaska Pacific
  • California State University, Fullerton – SpaceIgnite Center for Advanced Research Education in Combustion
  • City University of New York, Hunter College of New York – należące do NASA Centrum Zaawansowanego Magazynowania Energii Kosmicznej Hunter College
  • Uniwersytet Rolniczy i Mechaniczny na Florydzie w Tallahassee — Zintegrowana produkcja przyrostowa dla przestrzeni kosmicznej: możliwości rozwoju siły roboczej w badaniach i edukacji w zakresie materiałów związanych z NASA
  • New Jersey Institute of Technology w Newark – centrum doskonałości w zakresie erupcji słonecznych napędzanych sztuczną inteligencją w badaniach i edukacji
  • Uniwersytet w Houston w Houston — Centrum NASA MIRO ds. środowiska rozmieszczalnego i adaptacyjnych systemów kosmicznych
  • Uniwersytet Illinois w Chicago – Centrum Produkcji Kosmicznej: Recykling i Przetwarzanie Regolitu
READ  Dlaczego odkrywanie „niczego” w nauce może być tak ważne

Nagroda NASA MIRO została ustanowiona w celu wzmocnienia i rozwoju możliwości badawczych oraz infrastruktury instytucji służących mniejszościom w obszarach o strategicznym znaczeniu i wartości dla misji NASA i priorytetów krajowych.

Nagroda za ustanowiony program stymulacji badań konkurencyjnych (EPSCoR).

NASA współpracuje z rządem, szkolnictwem wyższym i przemysłem, aby trwale ulepszyć infrastrukturę badawczą i możliwości konkretnych stanów lub regionów, jednocześnie zwiększając ich konkurencyjność krajową w zakresie badań i rozwoju. Program skierowany jest do tych jurysdykcji, które tradycyjnie nie zajmowały się konkurencyjną przestrzenią kosmiczną i działaniami badawczymi związanymi z przestrzenią kosmiczną.

NASA nagrodzi 14 organizacji kwotą do 750 000 dolarów każda w ciągu trzech lat. Zwycięskie instytucje i ich projekty to:

  • Uniwersytet Mississippi – Opracowanie platformy analizy stabilności Lagrangianu dla szybkich warstw granicznych
  • Uniwersytet Alabama w Huntsville – Testowanie funkcji i wydajności wielkopowierzchniowego detektora STROBE-X
  • Uniwersytet Stanowy Luizjany w Baton Rouge – Agregacja koloidalna: Zrozumienie agregacji koloidów napędzanej polem elektrycznym i jej zastosowania (zarządzanie misjami naukowymi)
  • Uniwersytet Zachodniej Wirginii w Morgantown — Dyrekcja Misji Naukowych: Wprowadzenie astronomii fal grawitacyjnych w erę kosmiczną: Modelowanie kształtu fali następnej generacji układów podwójnych czarnych dziur na potrzeby analizy danych z anteny wewnętrznej przestrzeni kosmicznej interferometru laserowego
  • Uniwersytet Portoryko w San Juan — NASA EPSCoR: Dyrekcja Misji Technologii Kosmicznych/JPL: Rozwój wysokoenergetycznych, stabilnych cyklicznie akumulatorów siarkowych na potrzeby misji kosmicznych NASA: Zintegrowane ramy teorii funkcjonału gęstości, uczenia maszynowego i innowacji materiałowych
  • Desert Research Institute, Reno, Nevada – NASA Ames Research Center w Dolinie Krzemowej, Kalifornia: Eksploracja i przedkolonizacja Księżyca i Marsa przy użyciu autonomicznych robotów z ludźmi w pętli
  • Uniwersytet Stanowy Oklahoma w Stillwater – A.7.4.2 Wykrywanie biosygnałów światów oceanicznych Układu Słonecznego przy użyciu uczenia maszynowego opartego na nauce
  • Uniwersytet Stanowy Iowa w Ames – Johnson Space Center, Ames Research Center: System nawigacji inny niż GPS wykorzystujący podwójne kamery gwiazdowe/planetarne do misji księżycowych i kosmicznych
  • Uniwersytet Alaski Fairbanks w NASA Glenn Research Center w Cleveland: Alaska – Wenus Analogicznie: zbieranie sejsmicznych ruchów gruntu i szumu wiatru w ekstremalnych warunkach
  • Uniwersytet Wysp Dziewiczych w Charlotte Amalie – Obserwatorium Ittelman na Uniwersytecie Wysp Dziewiczych w epoce czasu i astronomii wieloposłanniczej: przygotowania do nowej ery produktywności w nauce
  • Uniwersytet Hawajski w Manoa w Honolulu – Kostkowe satelity do wykrywania przejściowych emisji gazów cieplarnianych związanych ze zmianą klimatu
  • Uniwersytet Idaho w Moskwie – Dyrekcja Misji Naukowych i Centrum Lotów Kosmicznych im. Goddarda: Udoskonalanie globalnego modelowania przepływów strumieni na terenach suchych poprzez lepsze scharakteryzowanie wykorzystania roślinności zasobów głębinowych przy użyciu eksperymentu NASA dotyczącego odzyskiwania grawitacyjnego i klimatu/następczego eksperymentu odzyskiwania grawitacyjnego, analizy SWOT i systemu informacyjnego Ziemie
  • Uniwersytet Arkansas w Little Rock — Diody laserowe UV z azotku AR-III do zastosowań w ekstremalnych środowiskach, komunikacji kosmicznej i teledetekcji (Dyrekcja Misji Technologii Kosmicznych)
  • Szkoła Górnictwa i Technologii w Południowej Dakocie Rapid City – Dyrekcja Misji Naukowych: Pobieranie wilgoci z gleby w wysokiej rozdzielczości przestrzennej i czasowej przy użyciu fuzji głębokiego uczenia się multimodalnych strumieni danych satelitarnych
READ  Statek kosmiczny zajmujący się światłem słonecznym po raz pierwszy zarejestrował film przedstawiający masywną eksplozję plazmy na powierzchni Słońca

Obie nagrody zostały przyznane dzięki aplikacjom złożonym do Biura Nauki, Technologii, Inżynierii i Matematyki (STEM) NASA. Promują umiejętność czytania i pisania w zakresie STEM, aby zwiększać i podtrzymywać zdolność instytucji do prowadzenia badań i edukacji związanych z NASA, co bezpośrednio wspiera dyrekcje misji agencji.

/Wydanie ogólne. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowisk korporacyjnych ani stron, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów. Zobacz całość tutaj.