Zdjęcie zespołu naukowców z Uniwersytetu Puerto Rico-Río Piedras pracującego nad odkryciem bardziej wydajnego systemu recyklingu wody do wykorzystania w misjach kosmicznych. Zespół składa się z doktorantów Liz Santiago Martoral (z lewej) i Alondry Rodriguez Rolon oraz ich mentora, profesora Eduardo Nicolau. Jeden z ich eksperymentów można zobaczyć na powierzchni roboczej po lewej stronie grupy.
Kredyty: NASA
NASA przyznaje prawie 45 milionów dolarów 21 instytucjom szkolnictwa wyższego na pomoc w budowaniu potencjału badawczego. Nagrody zostały przyznane w ramach projektu badawczego i edukacyjnego Minority University, Institutional Research Opportunity (MIRO) oraz ustalonego programu stymulującego konkurencyjne badania (EPSCoR), które są finansowane przez Biuro ds. Nauki, Technologii, Inżynierii i Matematyki (STEM) agencji. . Zaręczyny.
„Projekt badawczo-edukacyjny NASA Minority University, możliwości prowadzenia badań instytucjonalnych i ustalony program motywacyjny Competitive Research Awards pomagają instytucjom ulepszyć ich możliwości technologiczne” – powiedziała Tori Johnson, zastępca administratora stowarzyszonego ds. programów zaangażowania STEM w siedzibie NASA w Waszyngtonie. „Kiedy instytucje zwiększają swoje możliwości i infrastrukturę, stają się bardziej konkurencyjne w swoich badaniach, otwierając drzwi do cennych doświadczeń i możliwości”.
Nagrody dla projektów badawczo-edukacyjnych uniwersytetów mniejszości za możliwości badań instytucjonalnych (MIRO).
Siedem instytucji działających na rzecz mniejszości otrzyma po około 5 milionów dolarów każda w ciągu pięciu lat realizacji projektów obejmujących różnorodne tematy badawcze. Instytucje i proponowane przez nie projekty to:
- Alaska Pacific University Anchorage – Centrum badań i edukacji mikroplastików Uniwersytetu Alaska Pacific
- California State University, Fullerton – SpaceIgnite Center for Advanced Research Education in Combustion
- City University of New York, Hunter College of New York – należące do NASA Centrum Zaawansowanego Magazynowania Energii Kosmicznej Hunter College
- Uniwersytet Rolniczy i Mechaniczny na Florydzie w Tallahassee — Zintegrowana produkcja przyrostowa dla przestrzeni kosmicznej: możliwości rozwoju siły roboczej w badaniach i edukacji w zakresie materiałów związanych z NASA
- New Jersey Institute of Technology w Newark – centrum doskonałości w zakresie erupcji słonecznych napędzanych sztuczną inteligencją w badaniach i edukacji
- Uniwersytet w Houston w Houston — Centrum NASA MIRO ds. środowiska rozmieszczalnego i adaptacyjnych systemów kosmicznych
- Uniwersytet Illinois w Chicago – Centrum Produkcji Kosmicznej: Recykling i Przetwarzanie Regolitu
Nagroda NASA MIRO została ustanowiona w celu wzmocnienia i rozwoju możliwości badawczych oraz infrastruktury instytucji służących mniejszościom w obszarach o strategicznym znaczeniu i wartości dla misji NASA i priorytetów krajowych.
Nagroda za ustanowiony program stymulacji badań konkurencyjnych (EPSCoR).
NASA współpracuje z rządem, szkolnictwem wyższym i przemysłem, aby trwale ulepszyć infrastrukturę badawczą i możliwości konkretnych stanów lub regionów, jednocześnie zwiększając ich konkurencyjność krajową w zakresie badań i rozwoju. Program skierowany jest do tych jurysdykcji, które tradycyjnie nie zajmowały się konkurencyjną przestrzenią kosmiczną i działaniami badawczymi związanymi z przestrzenią kosmiczną.
NASA nagrodzi 14 organizacji kwotą do 750 000 dolarów każda w ciągu trzech lat. Zwycięskie instytucje i ich projekty to:
- Uniwersytet Mississippi – Opracowanie platformy analizy stabilności Lagrangianu dla szybkich warstw granicznych
- Uniwersytet Alabama w Huntsville – Testowanie funkcji i wydajności wielkopowierzchniowego detektora STROBE-X
- Uniwersytet Stanowy Luizjany w Baton Rouge – Agregacja koloidalna: Zrozumienie agregacji koloidów napędzanej polem elektrycznym i jej zastosowania (zarządzanie misjami naukowymi)
- Uniwersytet Zachodniej Wirginii w Morgantown — Dyrekcja Misji Naukowych: Wprowadzenie astronomii fal grawitacyjnych w erę kosmiczną: Modelowanie kształtu fali następnej generacji układów podwójnych czarnych dziur na potrzeby analizy danych z anteny wewnętrznej przestrzeni kosmicznej interferometru laserowego
- Uniwersytet Portoryko w San Juan — NASA EPSCoR: Dyrekcja Misji Technologii Kosmicznych/JPL: Rozwój wysokoenergetycznych, stabilnych cyklicznie akumulatorów siarkowych na potrzeby misji kosmicznych NASA: Zintegrowane ramy teorii funkcjonału gęstości, uczenia maszynowego i innowacji materiałowych
- Desert Research Institute, Reno, Nevada – NASA Ames Research Center w Dolinie Krzemowej, Kalifornia: Eksploracja i przedkolonizacja Księżyca i Marsa przy użyciu autonomicznych robotów z ludźmi w pętli
- Uniwersytet Stanowy Oklahoma w Stillwater – A.7.4.2 Wykrywanie biosygnałów światów oceanicznych Układu Słonecznego przy użyciu uczenia maszynowego opartego na nauce
- Uniwersytet Stanowy Iowa w Ames – Johnson Space Center, Ames Research Center: System nawigacji inny niż GPS wykorzystujący podwójne kamery gwiazdowe/planetarne do misji księżycowych i kosmicznych
- Uniwersytet Alaski Fairbanks w NASA Glenn Research Center w Cleveland: Alaska – Wenus Analogicznie: zbieranie sejsmicznych ruchów gruntu i szumu wiatru w ekstremalnych warunkach
- Uniwersytet Wysp Dziewiczych w Charlotte Amalie – Obserwatorium Ittelman na Uniwersytecie Wysp Dziewiczych w epoce czasu i astronomii wieloposłanniczej: przygotowania do nowej ery produktywności w nauce
- Uniwersytet Hawajski w Manoa w Honolulu – Kostkowe satelity do wykrywania przejściowych emisji gazów cieplarnianych związanych ze zmianą klimatu
- Uniwersytet Idaho w Moskwie – Dyrekcja Misji Naukowych i Centrum Lotów Kosmicznych im. Goddarda: Udoskonalanie globalnego modelowania przepływów strumieni na terenach suchych poprzez lepsze scharakteryzowanie wykorzystania roślinności zasobów głębinowych przy użyciu eksperymentu NASA dotyczącego odzyskiwania grawitacyjnego i klimatu/następczego eksperymentu odzyskiwania grawitacyjnego, analizy SWOT i systemu informacyjnego Ziemie
- Uniwersytet Arkansas w Little Rock — Diody laserowe UV z azotku AR-III do zastosowań w ekstremalnych środowiskach, komunikacji kosmicznej i teledetekcji (Dyrekcja Misji Technologii Kosmicznych)
- Szkoła Górnictwa i Technologii w Południowej Dakocie Rapid City – Dyrekcja Misji Naukowych: Pobieranie wilgoci z gleby w wysokiej rozdzielczości przestrzennej i czasowej przy użyciu fuzji głębokiego uczenia się multimodalnych strumieni danych satelitarnych
Obie nagrody zostały przyznane dzięki aplikacjom złożonym do Biura Nauki, Technologii, Inżynierii i Matematyki (STEM) NASA. Promują umiejętność czytania i pisania w zakresie STEM, aby zwiększać i podtrzymywać zdolność instytucji do prowadzenia badań i edukacji związanych z NASA, co bezpośrednio wspiera dyrekcje misji agencji.
/Wydanie ogólne. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowisk korporacyjnych ani stron, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów. Zobacz całość tutaj.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka