Trzy z czterech nowych samolotów patrolowych P-8A Poseidon Królewskich Sił Powietrznych Nowej Zelandii są już dostępne do operacji.
Rząd kupił cztery samoloty w 2018 roku za 2,3 miliarda dolarów, aby zastąpić sześć P-3K2 Orion, które są w służbie od lat 60. Pierwszy Posejdon przybył do Nowej Zelandii ze Stanów Zjednoczonych w grudniu, a drugi w marcu. Trzy z nich są teraz w bazie Shakya w Manawatu i są gotowe do działania.
Podczas gdy Siły Zbrojne powiedziały w sobotę, że przypada na dzień, w którym „pojemność zostanie oficjalnie zwolniona i stanie się dostępna dla misji operacyjnych”, w sobotę rano dały jasno do zrozumienia, że czekają na przylot czwartego samolotu, który wciąż znajduje się poza granicami kraju. kraj.
Rzecznik NZDF powiedział, że samoloty przylatywały sporadycznie, a ostatni spodziewany jest jeszcze w tym miesiącu.
Posejdony będą wykorzystywane do wspierania nowozelandzkich operacji pokojowych i bezpieczeństwa, nadzoru morskiego, ochrony zasobów, pomocy humanitarnej i reagowania na katastrofy.
Wicemarszałek sił powietrznych Andrew Clark powiedział, że wprowadzenie nowej floty do służby oznacza początek nowej ery.
Czytaj więcej:
* Pożegnanie z muchą przez szanowanych Orionów Sił Powietrznych
* Baza lotnicza Shakya ma dwa duże hangary i zatrudnia 1200 osób
* W bazie lotniczej Ōhakea znajdują się cztery samoloty P-8A, rozpoczyna się modernizacja infrastruktury
„Bezpieczeństwo morskie Nowej Zelandii ma kluczowe znaczenie dla naszego przetrwania i sukcesu.
„Poseidon to najnowszy samolot z linii RNZAF, którego początki sięgają początków RNZAF, który obserwował z powietrza, zabezpieczając nasze zasoby morskie, broniąc naszego regionu przed zagrożeniami militarnymi, budując regionalną odporność, zapobiegając międzynarodowej przestępczości i oczywiście przeprowadzając poszukiwanie i ratownictwo, pomoc humanitarna i misje humanitarne w sytuacjach katastrof.
„We flocie Poseidon dysponujemy teraz nowoczesnymi standardami technologicznymi do wykonywania tych kluczowych ról. Poseidon ma szeroki zakres wszechstronności i głębię możliwości wymaganych do pracy w dzisiejszym złożonym środowisku bezpieczeństwa.”
P-8A był obsługiwany przez 5 Dywizjon, a dowódca skrzydła Mark Whiteside powiedział, że przygotowania do operacji lotniczych były zwieńczeniem lat ciężkiej pracy grupy ludzi.
„Od samego początku wiedzieliśmy, że w centrum tej zmiany pokoleniowej znajdą się ludzie; że każda wymiana w naszej eskadrze, w powietrzu i na ziemi, a także innych osób w bazie z nami i zaangażowanych w to, co robimy, będzie konieczne, abyśmy mogli rozpocząć działalność na czas, a on to udowodnił”.
„Jestem niesamowicie dumny ze wszystkich naszych pilotów, gdy zaczynamy nową erę. Pracowali tak ciężko, a teraz będą mogli zobaczyć, jak cały ten wysiłek się opłacił, gdy P-8A ruszy w drogę.”
5 Dywizjon, około 250 pracowników i Wano, przeniósł się z Winwapai w Oakland, gdzie stacjonował P-3K2 Orion, do Ohakii.
Spędzili trzy lata szkoląc się w US Navy w Jacksonville na Florydzie, zanim samolot dotarł do Nowej Zelandii.
Orion przeszedł na emeryturę.
Korekta: Ta historia pierwotnie mówiła, że przyleciały wszystkie cztery samoloty. Historia zmodyfikowana 1 lipca, 11:09.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych