Brytyjska marka wyczynowa TWR została wskrzeszona przez syna pierwotnego założyciela firmy i we wtorek zaprezentowała swój pierwszy projekt, Wild Supercat oparty na Jaguarze XJS.
Kultowy Jaguar Grand Tourer, produkowany w latach 1975–1996, był ścigany przez oryginalny TWR w licznych mistrzostwach samochodów turystycznych, dlatego jest odpowiednim samochodem-dawcą dla pierwszego projektu nowego TWR.
TWR zapisuje większość szczegółów aż do dynamicznego debiutu samochodu tego lata, ale potwierdziło obecność doładowanego silnika V-12 z przodu, który wytwarza ponad 600 koni mechanicznych. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Nadwozie jest wykonane w całości z włókna węglowego i ma unikalną, szeroką konstrukcję. Końcówki wydechu samochodu zamontowano także z boku, co umożliwiło projektantom zamontowanie ogromnego tylnego dyfuzora rozciągającego się na szerokość nadwozia. Wnętrze nie jest pokazane, ale zostało również całkowicie przerobione.
Superkot TWR
Nowy TWR, założony przez Fergusa Walkinshawa, którego ojciec był biznesmenem i osobowością sportów motorowych Tomem Walkinshawem, składa się z byłych inżynierów z Ferrari, McLarena, Porsche i kilku zespołów Formuły 1. Planuje serię niestandardowych pojazdów wyposażonych w nowoczesne materiały, ale zdolnych dostarczania analogowych wrażeń z jazdy, zaczynając od Supercat.
Do stworzenia Supercata firma zatrudniła także talenty projektantów samochodów Magnusa Walkera i Khyzyla Selima. Walker znany jest z kolekcjonowania i renowacji klasycznych samochodów, szczególnie w kręgach Porsche. Slim, znany w Internecie jako Kyza, to wschodzący talent znany z projektowania dzikich i egzotycznych samochodów jako modeli 3D. Ma także własną linię zestawów karoserii sprzedawanych pod marką LTO.
TWR przyjmuje zamówienia na Supercat. Ceny zaczynają się od 225 000 funtów (około 282 000 dolarów), a wyprodukowanych zostanie tylko 88 egzemplarzy, co oznacza zwycięstwo pierwotnego TWR w pierwszych 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1988 roku za kierownicą Jaguara XJR-9. Dostawy mają się rozpocząć pod koniec tego roku.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort