Społeczeństwo mówi, że piękno jest niezmierzone i że wszyscy ludzie są piękni na swój sposób. Jednak około 100 lat temu społeczeństwo miało zupełnie inne spojrzenie na piękno. Im mniej wad twarzy, tym piękniejsza osoba. Ta ideologia stworzyła nawet urządzenie, które wydaje się „mierzyć” urodę kobiety w oparciu o to, jak „doskonała” jest na jej twarzy, w oparciu o pewne kryteria ustalone przez Max Factor. Ale kim był Max Factor?
Możesz zapoznać się z nazwą słynnej linii kosmetyków „Max Factor”. To dlatego, że na początku XX wieku Factor stał się najbardziej rozchwytywanym wizażystą, jeszcze zanim stał się zawodem. Urodzony w Kongresie w Polsce Maximilian Faktorovich ostatecznie przeniósł się do Moskwy i pracował jako producent peruk. Factor przeniósł swoją rodzinę i firmę do Los Angeles w Kalifornii po przybyciu do kraju w 1904 roku, ponieważ dostrzegł możliwość obsługi rozwijającego się przemysłu filmowego, oferując niestandardowe peruki i makijaż sceniczny. Oprócz marketingu własnych kosmetyków, wkrótce objął rolę dystrybutora Leichnera i Minora na Zachodnim Wybrzeżu. Leichner i Minor to dwaj z najlepszych producentów makijażu teatralnego.
Ciekawostką jest to, że faktycznie wymyślił termin „makijaż” dla takich produktów kosmetycznych. Wcześniej naukowiec nazywał kosmetyki kosmetykami. W 1920 roku Max Factor odpowiedział na sugestię syna i oficjalnie zaczął określać swoje produkty jako „makijaż”. Do tego czasu używano terminu „kosmetyki”, ponieważ uważano, że „makijaż” jest używany tylko przez ludzi w teatrze lub o wątpliwej reputacji, a nie coś, co powinno być używane w kulturalnym społeczeństwie.
Jego praca szybko zyskała uznanie, a jako przedsiębiorca stworzył wynalazek do pomiaru piękna swoich klientów, zwany Mikrometrem Urody. Umieszczony na i wokół głowy i twarzy, mikrometr Beauty wykorzystuje elastyczne metalowe paski, które dopasowują się do konturów twarzy osoby. Śruby mocujące paski na miejscu umożliwiają 325 regulacji, umożliwiając operatorowi dokonywanie dokładnych pomiarów z dokładnością do jednej tysięcznej cala. Rozwiązaniem znalezionych defektów było zastosowanie makijażu korygującego w celu dostosowania się do „idealnej urody”. Możesz sobie wyobrazić, że to przyniosło Maxowi fortunę, ponieważ rzadko dostaje kogoś, kto uzyska doskonały wynik za pomocą urządzenia.
Chociaż Max chciał, aby produkt stał się światowym fenomenem i był sprzedawany milionom, nie był zbyt popularny. Uważa się, że istnieje tylko jeden mikrometr kosmetyczny. Jest wystawiony w Hollywood Entertainment Museum. Wszyscy jesteśmy piękni na swój własny sposób, a piękno nigdy nie będzie definiowane przez doskonałość miary.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024