Według wstępnych szacunków 30 września 8. edycja Dnia Kina w Polsce odnotowała ponad 550 000 wpisów. Prawie 40% sprzedanych biletów dotyczyło polskich tytułów filmowych. W inicjatywie Dzień Kina wzięły udział sieci zrzeszone w Towarzystwie Nowe Kino Polskie, Stowarzyszenie Kin Artystycznych i Stowarzyszenie Kin Polskich, takie jak Cinema City, Helios, Multikino, a także kina niezrzeszone. Przez cały weekend we wszystkich kinach w całej Polsce sprzedano ponad milion biletów, czyli o około 60% więcej niż w poprzedni weekend. W akcji wzięło udział 250 kin, które w uczestniczących kinach zaoferowały widzom bilet w cenie 12 zł. Obsługę organizacyjną Dnia Kina zapewniło Multikino Media, dofinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, a tegorocznym partnerem Dnia Kina Polskiego była firma InPost.
W sobotę widzowie mogli obejrzeć dziesiątki tytułów z dotychczasowej oferty, w tym premiery, ale także pokazy przedpremierowe i zwiastuny nadchodzących tytułów. Najchętniej oglądane filmy podczas Dnia Kina to: Zielona granica, X widział, Teściowie 2, twórca, O mój Boże, jest już za późno, Druga zakonnica, Obcy w mojej szkole, Podobna…podobna osoba, Duchy w Wenecji, Zdatne do spożycia 4bles, I moje wielkie greckie wesele 3.
Towarzystwo Nowe Kino Polskie stwierdziło: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z rekordowej frekwencji tegorocznego Dnia Kina, zarówno w multipleksach, jak i kinach tradycyjnych. Publiczność polskich produkcji tego dnia była szczególnie zadowalająca, gdyż sprzedaliśmy około 40% biletów na Pokazy filmów polskich. Już dawno wielu widzów spośród wszystkich ofert dostępnych na dużym ekranie wybierało polskie kino. Repertuar ostatnich miesięcy tego roku i stycznia 2024 będzie pełen produkcji polskich i zagranicznych. Dzień Kina przypomina widzom, jak przyjemnie jest oglądać filmy w kinie i jakie emocje one wywołują, jak dobrze jest spotykać się z rodziną i przyjaciółmi oraz wspólnie oglądać filmy z legalnego źródła.
Organizatorzy dodali: „Jesteśmy zadowoleni z udziału ponad 100 kin tradycyjnych i wsparcia promocyjnego, jakiego udzielają niemal wszyscy dystrybutorzy filmowi działający w Polsce! . Wiemy też, że ten dzień był ogromnym sukcesem dla każdego kina, a w nadchodzących miesiącach widzowie będą częściej chodzić do swoich ulubionych kin.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024