Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rada Badaczy Bezpieczeństwa Wspiera Statek Titan

Rada Badaczy Bezpieczeństwa Wspiera Statek Titan

Polar Prince przybywa do portu w Port St. John’s w Nowej Fundlandii. Zdjęcie: Getty

Statek wsparcia łodzi podwodnej, który eksplodował od wewnątrz podczas zwiedzania wraku Titanica, jest objęty dochodzeniem policji i bezpieczeństwa.

Zespół śledczych wchodzi na pokład Księcia Polarnego po jego powrocie do portu po śmiertelnej implozji statku głębinowego.

Flagi na pokładzie znajdowały się w połowie masztu, kiedy dotarł w sobotę do Port St. John’s w Nowej Funlandii, po tym, jak czterech pasażerów i pilot Titana zginęli w wypadku w pobliżu wraku Titanica.

Policja i śledczy mogą być widziani na pokładzie statku po tym, jak Kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu (TSB) ogłosiła, że ​​będzie to przedmiotem dochodzenia.

Urzędnicy z Biura Standaryzacji Telekomunikacji byli widziani na pokładzie Księcia Polarnego wkrótce po tym, jak zadokował.

Associated Press poinformowało, że FBI oświadczyło, że dochodzenie poprowadzi amerykańska straż przybrzeżna po tym, jak uznali utratę Tytana za „znaczącą stratę morską”.

Można było zobaczyć wielokątne łodzie holujące coś, co wyglądało na platformę startową łodzi podwodnej Titan, z dala od Księcia Polarnego i wzdłuż portu.

Policjanci wchodzą na pokład Polar Prince, głównego statku wsparcia dla łodzi podwodnej Titan. Zdjęcie: Getty

Łodzie kanadyjskiej straży przybrzeżnej (CCG) zaczęły już wracać do St. John’s Harbor w piątek, gdy proces odbudowy zaczyna się kończyć.

Brytyjski poszukiwacz przygód Hamish Harding, jego ojciec i syn Shahzada oraz Suleiman Daoud zginęli na pokładzie łodzi podwodnej Titan wraz z dyrektorem generalnym firmy odpowiedzialnej za statek, Stocktonem Rushem i obywatelem Francji Paulem-Henrim Nargoletem.

W oświadczeniu wydanym przed rozpoczęciem powrotu statków do portu CCG poinformowało, że operacja poszukiwawczo-ratownicza została zakończona.

CCG powiedział, że jeden z jego statków pozostanie na miejscu zdarzenia i zapewni pomoc i wsparcie w operacjach ratowniczych zgodnie z prośbą Centrum Koordynacji Ratownictwa Morskiego w Bostonie.

TSB powiedział, że zespół śledczych został wysłany do St. John’s w celu „zbierania informacji, przeprowadzania wywiadów i oceny zdarzenia”.

READ  Cop28: Australia, USA i Wielka Brytania twierdzą, że nie podpiszą porozumienia, które służyłoby za „akt zgonu” dla małych wysp | Policjant28

We własnym oświadczeniu Urząd ds. Bezpieczeństwa powiedział, że dochodzenie zostanie przeprowadzone „zgodnie z ustawą Kanadyjskiej Rady ds. Wypadków Transportowych i Bezpieczeństwa oraz konwencjami międzynarodowymi”.

TSB nie będzie orzekać w sprawie odpowiedzialności cywilnej lub karnej oraz prowadzić postępowań wyjaśniających w sprawie „poprawy bezpieczeństwa przesyłu”.

Względy bezpieczeństwa odrzucone

Dochodzenie rozpoczęło się po tym, jak BBC poinformowało, że e-maile od pana Rusha pokazały, że zignorował obawy dotyczące bezpieczeństwa łodzi podwodnej Titan.

W rozmowie z ekspertem od odwiertów głębinowych, Robem McCollumem, dyrektor generalny OceanGate powiedział, że jest „zmęczony graczami z branży, którzy próbują użyć argumentu bezpieczeństwa, aby powstrzymać innowacje”.

Okręt podwodny Titan stracił kontakt z organizatorem wycieczki 1 godzinę i 45 minut po dwóch godzinach zejścia do wraku, a statek zaginął osiem godzin po utracie kontaktu.

W kilka dni po zaginięciu raportu amerykańska straż przybrzeżna poinformowała, że ​​zapasy tlenu na statku wyczerpały się i spodziewano się, że wyczerpią się w czwartek.

raport z Dziennik Wall Street Powiedział, że US Navy wykryła dźwięk w obszarze poszukiwań łodzi podwodnej w niedzielę, zgodny z implozją.

Associated Press, powołując się na wyższego urzędnika wojskowego, poinformowało, że marynarka wojenna przekazała informacje Straży Przybrzeżnej, która kontynuowała poszukiwania, ponieważ marynarka wojenna nie uznała danych za rozstrzygające.