Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Raport stwierdza, że ​​etykiety z datą ważności są niezbędne, aby poprowadzić Australijczyków do kupowania sprzętu AGD i elektroniki

Raport stwierdza, że ​​etykiety z datą ważności są niezbędne, aby poprowadzić Australijczyków do kupowania sprzętu AGD i elektroniki

Zgodnie z nowym raportem Komisji Produktywności, sprzęt AGD i elektronika powinny być wyraźnie oznaczone informacjami o naprawie i datami „ważności”.

W sprawozdaniu Komisji dotyczącym prawa do naprawy stwierdzono, że system etykiet powinien być pilotowany w Australii.

Komisja spędziła miniony rok na przeglądzie tak zwanego „prawa do reform” w Australii i otrzymała ponad 300 raportów i komentarzy. Wielu konsumentów skarżyło się, że firmy utrudniają i zwiększają koszty naprawy urządzeń przez kogokolwiek innego niż producent, a urządzenia wytrzymują krócej niż oczekiwali konsumenci.

Najczęstsze problemy z telefonami to np. zepsute ekrany czy konieczność wymiany baterii. Coraz częściej komisja słuchała firm takich jak Apple i Samsung Utrudniali konsumentom samodzielną naprawę produktu lub zlecenie napraw komukolwiek poza producentem.

ten raport końcowy, opublikowany w środę, wykazał, że cena była głównym czynnikiem decydującym o wyborze między naprawą a wymianą uszkodzonego produktu. Niedogodności związane z naprawą produktu i chęć posiadania najnowszego urządzenia były głównymi powodami, dla których ludzie nie dokonywali napraw.

Panel stwierdził, że istnieją „mieszane” dowody na to, czy produkty skracały ich życie, aby zachęcić ludzi do kupowania nowych urządzeń, zauważając, że chociaż nie można tego całkowicie wykluczyć, prawdopodobnie nie były one szeroko rozpowszechnione. Ludzie byli bardziej skłonni do wymiany swoich urządzeń na nowsze produkty, a w niektórych przypadkach produkty stały się trwalsze.

Panel zalecił, aby rząd australijski wypróbował w ciągu pięciu lat system etykietowania produktów, takich jak sprzęt AGD lub elektronika użytkowa, gdzie ludzie mogą zobaczyć informacje o możliwości naprawy i trwałości produktu. Jeśli program pilotażowy jest skuteczny, można go rozszerzyć do schematu formalnego.

Komisja zarekomendowała również zmianę przepisów gwarancyjnych w taki sposób, aby prawo do odszkodowania wynikające z prawa konsumenckiego nie wymagało od konsumentów korzystania z autoryzowanych serwisów naprawczych lub części do naprawy.

READ  Róg informacyjny Destiny 2 przeciwstawia się zakłóceniom i zabija kontrolę nad żelaznym sztandarem

Uznając, że obecne australijskie prawo konsumenckie zapewnia ludziom prawa do uzyskania naprawy lub wymiany wadliwych produktów, komisja zaleciła zmiany, w tym wymaganie od producentów dostarczania aktualizacji oprogramowania przez rozsądny okres, aby umożliwić grupom konsumentów zbieranie powszechnych skarg dotyczących niektórych produktów, aby przedstawiać je jako „skarga” Ultra” do zbadania przez Australijską Komisję ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC).

Panel zalecił, aby rządy stanowe i terytorialne stworzyły alternatywne procesy rozwiązywania sporów dla osób z problemami z naprawami, aby uniknąć spraw trafiających do sądów, oraz aby ACCC było upoważnione do żądania kar, gdy dostawcy nie zapewnią rozwiązań tam, gdzie jest to wymagane.

Zalecenia zawarte w raporcie są w dużej mierze zgodne z Rekomendacje w projekcie wydanym w czerwcu. Jednak komisja wycofała się z zalecanego zakazu klauzul unieważniających gwarancję lub etykiet umieszczanych na produktach, które unieważniają gwarancję, jeśli zostaną złamane, argumentując, że taki zakaz może zwiększyć koszty dla producentów i konsumentów.

Od czasu wydania raportu Apple ogłosił Dostarczy zapasowe baterie, ekrany i części do aparatów iPhone 12 i 13, aby umożliwić ludziom naprawę swoich iPhone’ów.