Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie – Szef Roskosmosu powiedział, że jest teraz przekonany, że Załogowy Smok SpaceX jest wystarczająco bezpieczny, aby przewozić rosyjskich astronautów, usuwając główną przeszkodę w porozumieniu o dzieleniu siedzeń między Sojuzami a komercyjnymi pojazdami załogowymi.
Dmitrij Rogozin, dyrektor generalny Rosyjskiej Agencji Kosmicznej, powiedział na konferencji prasowej podczas 72. Międzynarodowego Kongresu Astronautycznego tutaj 25 października, że nie ma już zastrzeżeń do astronautów latających na pokładzie Crew Dragon, ponieważ ten statek kosmiczny zbliża się do końca swojej drugiej długoterminowej kadencji … misja na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.
„Z naszego punktu widzenia SpaceX zdobyło już wystarczające doświadczenie, abyśmy mogli umieścić naszych astronautów na Crew Dragon” – powiedział przez tłumacza.
Powiedział, że temat zostanie poruszony podczas spotkania z zastępcą administratora NASA Pam Milroy, które odbędzie się 26 października podczas konferencji. „Myślę, że będziemy w stanie przedyskutować kandydatów, którzy mogą podróżować na stację kosmiczną na pokładzie Crew Dragona – rosyjskich kosmonautów, amerykańskich astronautów, którzy będą podróżować na stację kosmiczną rosyjskim statkiem kosmicznym”.
Rogozin i inni z Roscosmos powiedzieli wcześniej, że potrzebują więcej dowodów na to, że Załogowy Smok jest wystarczająco bezpieczny dla rosyjskich kosmonautów, nawet po tym, jak statek kosmiczny z powodzeniem przewoził astronautów NASA w misji Demo-2 w połowie 2020 r., a następnie Załoga-1 i Załoga-2 . misje. Crew Dragon przeprowadził również misję komercyjną Inspiration4 z czterema osobami na pokładzie.
Komentarze Rogozina były dobrą wiadomością dla Milroya, który również brał udział w konferencji prasowej. „Myślę, że od samego początku byli bardzo pewni, że czują się silni, a my całkowicie to rozumiemy, ponieważ nie mają takiego wglądu, jak my” – powiedziała w wywiadzie po konferencji prasowej, przewidując, że będzie muszą odbyć kilka lotów, zanim będą mogli czuć się pewnie wykonując The Car. W tym momencie prowadzimy tę rozmowę”.
To zaufanie nie oznacza jednak, że umowa między NASA a Roskosmosem dotycząca zamiany miejsc jest skończona. „Ważne jest to, że umowa musi działać dla każdego z nas” – powiedziała. „Są rozważania, które mamy i one też mają”.
NASA starała się zamienić miejsca, aby stworzyć „mieszane załogi” co najmniej jednego astronauty NASA i jednego astronauty Roscosmos w każdej misji. Zapewni to, że oba kraje będą na stacji i będą w stanie utrzymać swoje oddzielne systemy, jeśli którykolwiek z pojazdów Sojuz lub pojazdów zarobkowych będzie uziemiony przez dłuższy czas.
Pierwszy rosyjski kosmonauta, który będzie mógł latać na pokładzie Crew Dragon, będzie misją Crew-5 w drugiej połowie 2022 roku. postanowił nie dostać się na start Sojuz MS-21 w marcu 2022 roku.
Załoga 3 gotowa do drogi
Kilka godzin po tym, jak Rogozin zaoferował swoje poparcie dla Crew Dragon, menedżerowie NASA i SpaceX zatwierdzili plany następnego startu statku kosmicznego. NASA poinformowała pod koniec 25 października, że misja Crew-3 przeszła przegląd gotowości do lotu przed 31 października startem z Centrum Kosmicznego im. Kennedy’ego.
W briefingu urzędnicy NASA i SpaceX powiedzieli, że nadal pakują niektóre otwarte elementy na statku kosmicznym, związane z drobnym problemem z systemem zarządzania odpadami Crew Dragon podczas misji Inspiration4. Rura w zbiorniku na mocz została odłączona, co pozwoliło płynowi przedostać się do układu śmigła, powiedział Bill Gerstenmaier, wiceprezes SpaceX ds. konstrukcji i niezawodności lotów.
Powiedział, że nie spowodowało to problemu podczas samego lotu, ale podczas inspekcji po lądowaniu technicy znaleźli skażenie pod podłogą kapsuły, spowodowane przez substancję chemiczną w zbiorniku na odpady o nazwie Oxone. Inspekcje statku kosmicznego Crew-2 Crew Dragon, obecnie zadokowanego na stacji, wykazały oznaki korozji, ale korozja ta nie narasta z czasem w oparciu o testy laboratoryjne w podobnych warunkach środowiskowych. Końcowe kontrole w celu upewnienia się, że nie ma problemów z bezpieczeństwem, zostaną zakończone przed ostatecznym przeglądem gotowości do startu 29 października.
Chociaż nie jest to ogromny problem, Gerstenmaier powiedział, że jest to dowód na potrzebę unikania bezczynności, która może prowadzić do poważniejszych luk w zabezpieczeniach. Po znalezieniu pierwotnej przyczyny niewłaściwie przyklejonej rury w systemie gospodarki odpadami, pracownicy nie tylko naprawili problem, ale także przyjrzeli się interfejsom, które mogą mieć podobne problemy, powiedział.
„To jeden ze sposobów, aby rzucić wyzwanie ludziom, aby pozostali głodni, paranoicznie i nigdy nie zakładaj, że wiesz, co się stanie z samochodem” – powiedział.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka