Czytelnicy Faithful Markets na żywo mogą pamiętać serię postów z zeszłego roku o dużym pożarze baterii Victorian Battery (VBB) w zeszłym roku, który płonął przez trzy dni.
Niedawno opublikowane śledztwo wykazało, że ogień rozprzestrzenił się z dachu jednego z ogromnych samolotów w pobliskim Megapacku z powodu silnych wiatrów w pobliżu Geelong. Tesla nigdy nie doświadczyła podmuchów wiatru przekraczających 20 kilometrów na godzinę (km/h), a teraz zgodziła się zmienić projekt swoich Megapacków po tym, co stało się z VBB.
Od tego czasu VBB rozpoczęło działalność i jest zarządzane przez francuską firmę Neoen.
300 MW VBB został zbudowany z 212 Megapacków Tesli, z których wszystkie przybyły do Australii i były prefabrykowane w czołgach.
Po wybuchu pożaru 30 lipca 2021 r. Krajowa Straż Pożarna wzięła udział, ale zezwoliła na rozpalenie ognia wewnątrz dwóch Megapacków na trzy dni, zgodnie z zaleceniami Tesli. Nikt nie został ranny, a pożar ograniczył się do dwóch czołgów, chociaż Megapacki zainstalowano tylko 15 cm od siebie.
Niedawny raport wykazał, że „źródłem pożaru był Megapack 1, a najbardziej prawdopodobną przyczyną pożaru był wyciek wewnątrz systemu chłodzenia cieczą Megapack 1, powodujący wyładowanie łukowe w elektronice zasilania jednostek akumulatorowych Megapacks”.
„To spowodowało, że ogniwa litowo-jonowe w akumulatorze nagrzały się, powodując ucieczkę termiczną i wybuch pożaru”.
Jednak badacze odkryli również, że silne wiatry zepchnęły ogień z dachu Megapack 1 na górę Megapack 2, co spowodowało zapłon „plastikowych otworów wentylacyjnych nadciśnieniowych, które uszczelniają komorę baterii od dachu termicznego”.
Lokalni śledczy stwierdzili, że test ogniowy Tesli dopuszczał jedynie wiatry o prędkości 19,3 km/h, zgodnie z wymogami certyfikacji amerykańskiej. Jednak tego dnia prędkość wiatru w Geelong wynosiła od 37 do 56 km/h.
„W związku z tym wydaje się, że warunki wietrzne podczas pożaru VBB wykazały słabość w konstrukcji dachu termicznego Megapack (niezabezpieczone plastikowe otwory wentylacyjne nadciśnieniowe w dachu otworów wentylacyjnych akumulatora), które umożliwiłyby rozprzestrzenienie się ognia Megapack na Megapack.” ″ Znalazłem raport.
Śledczy zasugerowali trzy zmiany w procedurach uruchamiania, trzy zmiany w oprogramowaniu oraz zamontowanie w suficie Megapacków ze stalowymi osłonami wentylacyjnymi, aby zapobiec przedostawaniu się ognia i ciepła do akumulatora. Będzie to teraz standardem we wszystkich Megapackach Tesli.
„Od czasu pożaru VBB, Tesla opracowała (i zweryfikowała poprzez szeroko zakrojone testy) urządzenie obniżające ciśnienie, które chroni otwory wentylacyjne nadciśnieniowe przed bezpośrednim zderzeniem z płomieniem lub wyciekiem gorącego gazu, instalując nowe, izolowane termicznie stalowe osłony wentylacyjne” – czytamy w raporcie.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych