Telstra i Optus zgodziły się anulować długoterminowe umowy z Google po dochodzeniu przeprowadzonym przez organ nadzorujący konkurencję.
Wcześniej urządzenia z Androidem sprzedawane przez operatorów miały preinstalowane usługi wyszukiwania Google i ustawione jako domyślna funkcja wyszukiwania.
Jednak duet zgodził się nie przedłużać ani nie zawierać żadnych takich porozumień z Google po wygaśnięciu ich obecnych umów pod koniec ubiegłego miesiąca.
Według Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC)Telstra i Optus, które wszczęły dochodzenie, współpracowały z Google w zakresie wyszukiwania co najmniej od 2017 roku.
Organ nadzorczy stwierdził, że umowy „ograniczyły zdolność konkurencyjnych wyszukiwarek do ich wstępnej instalacji i promowania na urządzeniach z Androidem w zamian za część przychodów Google z reklam”.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów zbadała ustalenia przedsiębiorstw telekomunikacyjnych z Google w ramach trwającego dochodzenia dotyczącego usług platformy cyfrowej i dodała, że oba przedsiębiorstwa telekomunikacyjne współpracowały.
„Praktyki takie jak zawieranie umów o wyłączności mogą ograniczać wybór konsumentów lub zniechęcać do innowacji” – stwierdziła australijska komisarz ds. konkurencji i konsumentów Lisa Carver.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przyjęła możliwe do wyegzekwowania zobowiązania zarówno od firm Telstra, jak i Optus.
„To… ważny krok w zapewnieniu australijskim konsumentom większego wyboru w zakresie platform cyfrowych i usług, z których korzystają, oraz w zachęcaniu do większej konkurencji na tych rynkach” – powiedział Carver.
Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów dodała, że udział Google w rynku wyszukiwania w Australii utrzymywał się na stałym poziomie około 98% od września 2021 r. do lutego 2024 r., podczas gdy obecność innych wyszukiwarek, w tym Bing firmy Microsoft, była niewielka.
Dochodzenie Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów w sprawie platform cyfrowych zaowocowało szeregiem raportów na temat technologii stanowiącej podstawę platform mediów społecznościowych i jej potencjalnych szkód.
Wydanie dziewiątego sprawozdania końcowego zaplanowano na marzec 2025 r.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort