Mówi się, że amerykański ulubieniec EV, Tesla, obniżył cenę swojego Modelu Y w Chinach o dodatkowe 14 000 juanów (około 3 000 dolarów), a także zaczął oferować dotację ubezpieczeniową w wysokości 8 000 CNY dla podstawowego Modelu 3.
Według CnEVPostTesla Inc., która zapewnia nieoceniony zasięg reklam pojazdów elektrycznych w języku chińskim, Tesla obniżyła cenę swojego Modelu Y Long Range i Modelu Y Performance o 14 000 CNY, co przekłada się na około 3000 AUD.
Oznacza to, że cena wywoławcza Modelu Y Long Range spadła do 299 900 RMB (około 63 700 USD) z 313 900 juanów (około 66 700 USD), a cena Modelu Y Performance spadła do 349 900 RMB (około 74 300 USD). USA) od 363 900 chińskich juanów (około 77 300 dolarów australijskich).
Cena wywoławcza podstawowego modelu Y Tesli z napędem na tylne koła w Chinach pozostaje niezmieniona i wynosi 263 900 juanów (około 56 000 dolarów australijskich).
W tym samym czasie Tesla zaczęła również oferować ograniczone czasowo wsparcie ubezpieczeniowe w wysokości 8 000 CNY (około 1700 dolarów australijskich) klientom, którzy kupują podstawowy Model 3.
Wszystkie powiązane modele Tesli są produkowane lokalnie w Chinach w zakładzie firmy w Szanghaju, co oznacza, że oczekiwany czas dostawy dla klientów, którzy chcą skorzystać z tych obniżonych cen, może nadal czekać od 1 do 4 tygodni.
Jednak ruchy są ważne z innych powodów. Chiny to największy na świecie rynek samochodowy i największy na świecie rynek pojazdów elektrycznych, ze sprzedażą pojazdów elektrycznych sięgającą 25 procent, a niektórzy producenci pojazdów elektrycznych stali się najpotężniejszymi producentami na świecie.
Europejscy i japońscy producenci, którzy dominowali na rynku chińskim, zauważają, że ich udział i wpływy znacznie spadają. Nawet producent samochodów Toyota przyznał niedawno, że jego przyszłości w Chinach zagraża przejście na pojazdy elektryczne, trend, który w dużej mierze zignorował, ponieważ koncentruje się na samochodach hybrydowych i wodorowych.
Tesla jest w stanie obniżyć ceny, ponieważ obniża koszty na poziomie produkcji, w tym poprzez swoje zakłady „giga-press”, jest skłonna obniżyć swoje zdrowe marże, aby utrzymać znaczącą przewagę nad konkurencyjnymi producentami samochodów, a także ponieważ ma możliwość budować przychody i zyski z innych strumieni, w tym aplikacji, opłat za ładowanie i kredytów EV.
Rynek będzie uważnie obserwował, czy te ostatnie obniżki cen powtórzą się na innych rynkach, w tym w USA, Europie i Australii.
Jego wpływ był już odczuwalny na giełdach, a Bloomberg poinformował, że akcje Tesli spadły o 2,9 procent, a inni producenci samochodów elektrycznych, tacy jak Rivian i Lucid, również zniżkowali. Bloomberg donosi, że główny konkurent Tesli, chiński BYD, spadł o ponad sześć procent na rynku w Hongkongu, ponieważ analitycy i inwestorzy obniżyli prognozy dotyczące marży.
Joshua S Hill jest dziennikarzem z Melbourne, który od ponad 15 lat pisze o zmianach klimatu, czystych technologiach i samochodach elektrycznych. Reportaż o samochodach elektrycznych i czystych technologiach dla Odnowa gospodarki i The Driven od 2012 roku. Jego ulubionym środkiem transportu są stopy.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu