European Vega dostarczyła na zaplanowane orbity Pléiades Neo-4 oraz cztery dodatkowe ładunki, SunStorm, RadCube i LEDSAT opracowane we współpracy z ESA i BRO-4.
Start samolotu VV19 przybył z Europejskiego Portu Kosmicznego w Gujanie Francuskiej o 02:47 GMT 17 sierpnia (03:47 CEST; 22:47 czasu lokalnego 16 sierpnia) w misji, która trwała około 105 minut.
Pléiades Neo-4, początkowy ładunek o masie 922 kg, był pierwszym ładunkiem, który został wystrzelony na orbitę synchroniczną ze słońcem około 55 minut po rozpoczęciu misji.
Następnie, po dwóch oparzeniach, które zakończyły się 41-minutową fazą balistyczną, górny stopień Vega wystrzelił cztery dodatkowe ładunki w skoordynowanej sekwencji.
Aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi gruzu, aby utrzymać przestrzeń w czystości, górny stopień spłonął po raz ostatni, aby oczyścić orbitę, aby zapewnić bezpośredni powrót i spłonął wysoko w atmosferze nad oceanem.
Pléiades Neo-4 to satelita do obserwacji Ziemi, którego właścicielem i operatorem jest Airbus Defence and Space. Jest drugim z grupy czterech satelitów, które kilka razy dziennie dostarczają wysokiej rozdzielczości obrazy powierzchni Ziemi z rozdzielczością 30 cm na piksel. Dane te posłużą do monitorowania wpływu zmian klimatycznych, mapowania, obronności i zapewnią możliwości reagowania służb ratowniczych w czasie zbliżonym do rzeczywistego w ciągu najbliższych 10 lat. Pléiades Neo-4 dołącza do Pléiades Neo-3 wprowadzonych na rynek podczas pierwszej tegorocznej premiery Vegi.
W tej premierze uczestniczyły trzy satelity CubeSat firmy ESA: SunStorm, RadCube i LEDSAT.
SunStorm i RadCube zaprezentują miniaturowe instrumenty pogody kosmicznej do wykorzystania w kolejnych misjach operacyjnych pogody kosmicznej i zostały opracowane w ramach programu General Support Technology Program (GSTP) Europejskiej Agencji Kosmicznej.
SunStorm, dwumodułowy CubeSat, zbudowany i obsługiwany przez Reaktor Space Lab w Finlandii, zawiera nowe urządzenie do monitorowania strumienia promieniowania rentgenowskiego, które będzie wykrywać masową emisję koronalną Słońca, która zagraża satelitom, naziemnym sieciom energetycznym i komunikacji. Demonstruje nowy detektor dryfu krzemu wielkości mrówki, opracowany przez Isaware w Finlandii, technologię planowaną do wykorzystania w kosmicznej misji meteorologicznej ESA Lagrange.
RadCube to trzy jednostki CubeSat zbudowane w ramach współpracy prowadzonej przez C3S na Węgrzech. Zaprezentuje nową platformę C3S CubeSat i nowe narzędzie do monitorowania pogody w przestrzeni kosmicznej o nazwie RagMag. Instrument składa się z radioteleskopu opracowanego przez Centrum Badań Energetycznych Węgier oraz magnetometru opracowanego przez Imperial University of London W Wielkiej Brytanii, który zostanie wdrożony pod koniec systemu boomu opracowanego przez Astronikę w Polsce. Prowadzi eksperyment, który pokazuje, jak promieniowanie w kosmosie uszkadza elektronikę, co skutkuje bezpieczniejszymi statkami kosmicznymi i komponentami.
LEDSAT Jest to projekt studencki La Sapienza, Uniwersytet Rzymski, Włochy, przy wsparciu Biura Edukacji ESA za pośrednictwem Lataj swoim satelitą! program. LEDSAT pokryty jest 140 diodami elektroluminescencyjnymi (LED), które mogą świecić, gdy nie jest oświetlone słońcem. Umożliwia to rozszerzone optyczne śledzenie położenia, pozycji i prędkości satelity przez teleskopy naziemne i zostanie wykorzystane do wstępnych testów komunikacji optycznej.
Ponadto BRO-4 (Breizh Reconnaissance Orbiter) jest jednym z konstelacji satelitów opracowanych przez francuski startup UnSeenLabs. BRO-4 to usługa monitorowania widma wielkości pudełka na buty i wywiadu elektromagnetycznego do monitorowania ruchu morskiego i lotniczego. Planowana konstelacja do 2025 roku obejmie 20-25 nanosatelitów.
wege Działa od 2012 roku i idealnie nadaje się do wystrzeliwania lekkich satelitów na wiele orbit podczas jednego startu. Jest to pojazd jednokadłubowy o średnicy 3 metrów i składa się z czterech etapów. Ma wysokość 30 metrów i masę startową 137 ton. Całkowita masa ładunku tego startu wynosiła około 1029 kg.
„Świętujemy kolejny sukces w Vega, przygotowując się do przejścia do dobroczyńcy Vega C Wydaj i przygotuj się na przyszłe zmiany tego systemu uruchamiania po 2025 r. Równolegle postępujemy na wszystkich tych frontach. Komentował Daniel Neuschwander, dyrektor ds. transportu kosmicznego w Europejskiej Agencji Kosmicznej „Vega” i nadal będzie istotnym elementem europejskiej logistyki transportu kosmicznego.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka