Po odwróceniu kursu po sprzeciwie związanym z usuwaniem tarcz z systemów informacyjno-rozrywkowych i przycisków z kierownic, Volkswagen chce teraz zastąpić dźwignie kierunkowskazów wielofunkcyjnymi zaczepami.
Niecały miesiąc po tym, jak Volkswagen przyznał, że błędem było usunięcie fizycznych przycisków w swoich najnowszych samochodach, teraz wygląda na to, że niemiecki producent samochodów rozważa usunięcie dźwigni kierunkowskazów.
Wykryty przez witrynę CarBuzz, Przyciski będą obecne mniej więcej na pozycjach na godzinie 10 i 2, a światła będą świecić jak cyfry na zegarze, aby pokazać kierowcy, które funkcje zostały włączone.
Jednak sterowanie będzie dość wszechstronne. Kierowca musiałby najpierw wybrać „Pozycje pierwszego uruchomienia” za pomocą fizycznego przycisku, który następnie migałby opcjami, takimi jak reflektory i światła drogowe – zamieniając to w operację dwuetapową.
Nie jest jasne, czy taki system sprawi, że jazda będzie prostsza, bezpieczniejsza i łatwiejsza dla kierowcy – czy też byłby to krok wstecz.
Jeśli kierowca wybierze inny przycisk dla „Dodatkowych elementów obsługowych”, zmieni przyciski na inny zestaw funkcji, takich jak na przykład system informacyjno-rozrywkowy lub tempomat.
To podobny pomysł do przycisku „shift” na klawiaturze komputera, który może zmienić, czy klawisz jest używany do cyfr, czy do znaków interpunkcyjnych.
Zgodnie z raportem Volkswagen twierdzi, że nowy projekt wyeliminuje potrzebę odrywania rąk od kierownicy przez kierowców, jednocześnie korzystając z korzyści projektowych i produkcyjnych, ale zmniejszając liczbę komponentów mechanicznych produkowanych na samochód.
W ostatnich latach Volkswagen spotkał się z powszechną krytyką po tym, jak usunął fizyczne przyciski ze swoich modeli, w których pasażerowie mogli uzyskać dostęp tylko do podstawowych funkcji za pośrednictwem systemu audio-nawigacyjnego lub za pomocą przycisków dotykowych – zmuszając kierowców do odwrócenia uwagi od drogi, zamiast znajdować przyciski dotykiem.
Podczas wywiadu z brytyjskim wydawnictwem samochód W czerwcu 2023 roku dyrektor generalny Volkswagena, Thomas Schaefer, przyznał, że decyzja była błędna i jest w trakcie cofania.
„Sfrustrowaliśmy klientów, którzy nie powinni być sfrustrowani. Dlatego spędziliśmy teraz dużo czasu – pracując naprawdę metodycznie – nad wszystkimi funkcjami, których klient zwykle dotyka podczas korzystania z samochodu”.
Chociaż firmy motoryzacyjne często patentują projekty i technologie, aby chronić swoje pomysły, nie gwarantuje to, że zobaczymy je w przyszłych modelach.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort