Popularna aplikacja Google, z której korzystają miliony ludzi na całym świecie, zostanie w ciągu kilku tygodni wycofana przez technologicznego giganta.
Aplikacja Google Podcast, którą pobrano ponad 500 milionów razy, została uruchomiona w 2018 r., ale zostanie wyłączona 23 czerwca 2024 r.
Słuchacze aplikacji są zachęcani do korzystania z aplikacji YouTube Music, również należącej do technologicznego giganta, w celu słuchania podcastów po tym, jak Google ujawniło, że aplikacja do podcastów nie jest popularna.
Oglądaj najnowsze wiadomości na Channel 7 lub przesyłaj strumieniowo za darmo 7plus
„Pomożemy użytkownikom Podcastów Google nawigować do Podcastów w YouTube Music” – napisał technologiczny gigant na swojej stronie. Oficjalny blog. „To pokrywa się z tym, co już robią słuchacze i twórcy podcastów: według Edisona (badania) około 23 procent cotygodniowych użytkowników podcastów w USA twierdzi, że YouTube jest ich najczęściej używaną usługą, w porównaniu z zaledwie 4 procentami w przypadku Podcastów Google”.
Australijskie dane dotyczące słuchania podcastów przeprowadzone przez Edison Research nie zawierają tego samego bezpośredniego porównania, pomijając w sumie Google Podcast, ale zauważyły, że 61 procent ankietowanych użytkowników słuchało podcastów w YouTube Music, a o 6 procent mniej w Spotify .
Użytkownikom zostanie zaoferowana pomoc imigracyjna, a firma zbiera obecnie opinie na temat procesu, aby opracować porady wspierające trwające miesiące wycofywanie.
„Dla użytkowników oznacza to proste narzędzie do migracji i możliwość dodawania kanałów RSS podcastów do biblioteki YouTube Music, w tym programów, które obecnie nie są hostowane w YouTube”.
Powiedziała również, że to posunięcie jest dla twórców podcastów szansą na poszerzenie grona odbiorców w formatach audio i wideo.
Jednak wkrótce po ogłoszeniu w zeszłym roku słuchacze zebrali się w Internecie, dając znać o swoim przywiązaniu do prostoty aplikacji podcastów.
„Głównym powodem, dla którego kocham Podcasty Google, jest to, że jest to aplikacja, która robi jedną rzecz dobrze” – napisała jedna osoba na X (dawniej Twitterze).
„Podcasty Google umierają na rzecz korzystania z własnej funkcji zamiast YouTube Music. Czy ktoś inny wolałby mieć po prostu dedykowaną aplikację do podcastów? Tylko ja? Jestem zirytowany” – napisał inny.
„Jaki jest sens usuwania czystych, ukierunkowanych i prostych produktów i dodawania ich do zagraconego, pełnego reklam środowiska?” inny napisał.
„Google. Czy mogę uzyskać od Ciebie Podcasty Google? Jeśli nie widzisz w tym wartości, z przyjemnością zdejmę to z Twoich rąk” – powiedział inny.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort