Rower szutrowy Revolt najnowszej generacji firmy Giant został zaprezentowany w zeszłym miesiącu, kiedy lokalna legenda Brendan „Tricky” Johnston i Cole Patton zmierzyli się z zespołem Unbound Gravel na prototypowej wersji roweru.
Ten sam rower właśnie wygrał worek ziemniaków i zielono-złotą koszulkę podczas wyścigu Devil's Cardigan, który kilka tygodni temu był mistrzem kraju Gravl, gdzie Trekky osiągnął dominujący wynik. Według Gianta firma Trekky odegrała rolę w opracowywaniu i testowaniu tego nowego roweru.
Powiązany:
Nowy Revolt, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2015 roku, nadal czerpie pewne elementy konstrukcyjne od swoich poprzedników. Jednak ewoluował w pełnoprawny szutrowy samochód wyścigowy, a bardziej agresywny Revolt X służył jako maszyna przygodowa.
Właśnie otrzymaliśmy Revolt Advanced Pro 0 czwartej generacji w siedzibie Flow w Queensland. Dowiedzmy się, co nowego.
Przegląd Titan Revolution 2025
Giant Revolt to szutrowy rower wyścigowy marki, plasujący się w podobnej niszy co Cervelo Aspero, Canyon Grail i Scott Addict Gravel.
Na rok 2025 rower Revolt przeszedł kompleksową modernizację, obejmując ramę i widelec wykonany w całości z włókna węglowego. Kształt ramy przypomina niskie sztyce, pochyloną górną rurę i montowany ciśnieniowo suport.
Nowy rower jest zdecydowanie tym, co uważamy za ewolucję, a nie rewolucję. Geometria pozostała w dużej mierze niezmieniona, jedyną różnicą są tylne słupki, które są o 5 mm krótsze, i oczywiście rozstaw osi. Rower Revolt poprzedniej generacji spisał się bardzo dobrze jako rower wyścigowy terenowy, nic więc dziwnego, że Giant zdecydował się na podejście „nie naprawiaj tego, jeśli nie jest zepsute”.
Advance Pro 0 Medium FlowScalesOfTruth™ waży 8,23 kg bez pedałów i koszyków na bidon.
Wszystko dzieje się wewnątrz – na dobre i na złe
Ale duże różnice dotyczą wyposażenia ramy. Zaczynając od przodu, Giant zdecydował się poprowadzić kable przez górne mocowanie słuchawek. Chociaż tajwańska marka twierdzi, że ma przewagę aerodynamiczną – co wykazały niezależne testy – i mniej bałaganu, w modelach z elektroniczną zmianą biegów jest mniej kłopotliwa, ale w przypadku modeli mechanicznych wymiana łożyska słuchawek, kabli i obudowy będzie głównym zadaniem.
To nie tylko zguba i mrok, ponieważ Giant dodał również wbudowany schowek w dolnej rurze. Pod wybojami przedniego koszyka na bidon znajduje się szczelina niewymagająca użycia narzędzi, a Giant zawiera torbę na narzędzia, dzięki której wszystko będzie uporządkowane.
Pomimo tego, że jest to rower wyścigowy, Giant zapewnił także szeroką gamę mocowań i mocowań na ramie, w tym trójpak śrub na obu goleniach widelca i mocowania do zakrycia całego błotnika. Niektóre rowery szutrowe w tej kategorii, takie jak Cervelo Aspero i nowy Specialized Crux, rezygnują z dodatkowych mocowań ze względu na wagę i prostotę.
Regulowana geometria powraca
Firma Giant dodała odchylany wspornik z tyłu roweru, aby umożliwić regulację dolnej rury tylnego trójkąta w zakresie 5 mm. Umożliwi to oczywiście rowerzystom nieznaczną regulację charakterystyki kierowania i stabilności roweru w zależności od charakteru i terenu jazdy.
Zwiększenie długości łańcucha oznacza również możliwość zamontowania większej ramy pomiędzy słupkami. Giant twierdzi, że w trybie długim nowy rower Revolt może obsłużyć gumę o szerokości do 53 mm, natomiast w trybie krótkim opona może pomieścić opony o szerokości 42 mm. Nasz rower testowy miał zestaw opon Cadex GX 40 mm.
Flip chip oznacza również, że Revolt nie jest kompatybilny z UDH. Nowy czerwony SRAM
Choć osoby wydające duże pieniądze na flagową serię HALO stanowią mniejszość, spodziewamy się, że konstrukcja tylnego zawieszenia bez zawieszenia wkrótce rozpowszechni się w całej gamie marki.
Czy poprawienie geometrii w nowym rowerze wystarczy, aby zwrócić uwagę na przyszłą kompatybilność i możliwość udania się do dowolnego sklepu rowerowego i kupienia roweru zastępczego w przypadku awarii? Tylko czas powie.
Zawór bezpieczeństwa przedni i tylny
Giant zdecydował się użyć własnego zestawu wykończeniowego dla Revolt, a każda część opierała się na języku projektowania marki D-Fuse. Serce tego systemu opiera się na rurach w kształcie litery D, zaprojektowanych w celu zwiększenia elastyczności w jednej płaszczyźnie, co zapewnia większy komfort bez utraty wydajności.
Z tyłu rower Revolt ma specjalną sztycę D-Fuse, która zapewnia do 12 mm elastyczności w przód i w tył. Firma Giant była pionierem w stosowaniu sztyc z kwadratowym oparciem w 2014 roku i od tego czasu zostały one powszechnie przyjęte przez wiele marek. Jednakże, podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji tego roweru, będzie on również przystosowany do wału korbowego o średnicy 30,9 mm, w tym dropperów dzięki dołączonej wyściółce.
Koncepcja D-Fuse została również zastosowana w kierownicy roweru. Giant twierdzi, że zwiększył elastyczność „pchania” w dół, zapewniając płynniejszą jakość jazdy, jednocześnie zwiększając sztywność „uciągania” pod górę, mając na celu zwiększenie precyzji i kontroli w porównaniu z okrągłą kierownicą.
Modele i ceny Giant Revolt 2025
Chociaż istnieją dwa modele roweru Revolt ze stopu i włókna węglowego, tylko model z włókna węglowego otrzymuje aktualizacje ramy. Jeśli chodzi o metalowy rower, otrzyma on nowe malowanie dopiero na przyszły rok.
Giant Australia poinformowała, że będzie oferować pięć modeli Revolt w cenach od 3199 do 8499 dolarów australijskich za model Advanced Pro 0, który mamy do testów.
2025 Revolt Advanced Pro 0
- rama | Zaawansowany kompleks buntu
- widelec | Zaawansowana kierownica szprychowa klasy SL
- koła | System karbonowych kół tarczowych Giant CXR 1 o głębokości 35 mm
- Opony | CADEX GX, 700x40c, bezdętkowe
- System transmisji Mechanizm korbowy SRAM Force eTap AXS, 2×12 43/36T, kaseta Force 36-10T
- hamulec | SRAM Force, tarcze przednie i tylne 160 mm
- pasek | Giant Contact SLR XR D-Fuse Camera
- pień | Giant Contact AeroLight, -10°
- Sztyca siodła | Giant D-Fuse SLR, zamontowana, offset -5/+15mm
- Sugerowana cena detaliczna | 8499 dolarów
Zaawansowana rewolucja 2025 0
- rama | Zaawansowany kompleks buntu
- widelec | Mieszanka zaawansowanej klasy, sterowanie stożkowe
- koła | System kół Giant CXR 2 z karbonowymi tarczami hamulcowymi i głębokością 35 mm
- Opony | CADEX GX, 700x40c, bezdętkowe
- System transmisji Hydrauliczny mechanizm korbowy Shimano GRX RX-820, 2×12 48/31T, kaseta HG710 36-11T
- hamulec | Hydrauliczne Shimano GRX RX-820, tarcze przednie i tylne 160 mm
- pasek | Bezpiecznik XR D firmy Giant Contact
- pień | Giant Contact AeroLight, -10°
- Sztyca siodła | Giant D-Fuse SLR, zamontowana, offset -5/+15mm
- Sugerowana cena detaliczna |5199 dolarów
Zaawansowana rewolucja 2025 1
- rama | Zaawansowany kompleks buntu
- widelec | Mieszanka zaawansowanej klasy, sterowanie stożkowe
- koła | Gigantyczny tablet P-X2
- Opony | Giant chwyt krzyżowy, 700x45c, bezdętkowy
- System transmisji Korba SRAM Apex XPLR, 1×12 40T, kaseta PG-1231 44-11T
- hamulec | Hydraulika Shimano GRX RX-820, tarcze Giant MPH 160 mm z przodu i z tyłu
- pasek | Bezpiecznik XR D firmy Giant Contact
- pień | Giant Contact AeroLight, -10°
- Sztyca siodła | Klucz kontaktowy gigant, zakraplacz, 30,9 mm
- Sugerowana cena detaliczna |4199 dolarów
Zaawansowana rewolucja 2025 2
- rama | Zaawansowany kompleks buntu
- widelec | Mieszanka zaawansowanej klasy, sterowanie stożkowe
- koła | Gigantyczny tablet P-X2
- Opony | Giant chwyt krzyżowy, 700x45c, bezdętkowy
- System transmisji Mechanizm korbowy Shimano GRX RX-610 2×12 FSA Omega Modular AGX+ 48/32T, kaseta HG710 36-11T
- hamulec | Shimano GRX RX-410, tarcze Giant MPH 160 mm z przodu i z tyłu
- pasek | Bezpiecznik XR D firmy Giant Contact
- pień | Giant Contact AeroLight, -10°
- Sztyca siodła | Giant D-Fuse, kompozyt, przesunięcie 14 mm
- Sugerowana cena detaliczna |3699 dolarów
Zaawansowana rewolucja 2025 3
- rama | Zaawansowany kompleks buntu
- widelec | Mieszanka zaawansowanej klasy, sterowanie stożkowe
- koła | Gigantyczny tablet P-X2
- Opony | Giant chwyt krzyżowy, 700x45c, bezdętkowy
- System transmisji Mechanizm korbowy Shimano GRX RX-610, 2×11 FSA Omega Modular AGX+ 46/30T i kaseta Shimano Tiagra 34-11T
- hamulec | Shimano GRX RX-40, tarcze Giant MPH 160 mm z przodu i z tyłu
- pasek | Bezpiecznik XR D firmy Giant Contact
- pień | Giant Contact AeroLight, -10°
- Sztyca siodła | Giant D-Fuse, kompozyt, przesunięcie 14 mm
- Sugerowana cena detaliczna |3199 dolarów
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
Fujifilm otwiera większy sklep Experience Store w Sydney, w którym znajduje się studio fotograficzne i kioski z drukarkami