Amerykański oddział Subaru ogłosił, że w przyszłym tygodniu zaprezentuje „ostrzejszy, bardziej skoncentrowany BRZ” – choć nie jest jasne, czy nowa wersja samochodu sportowego pojawi się w Australii.
Japoński producent samochodów Subaru zapowiedział nową flagową wersję swojego sportowego coupe BRZ, ale nie jest jeszcze jasne, czy bardzo oczekiwana, zorientowana na osiągi wersja pojawi się w Australii.
Amerykański oddział Subaru potwierdził w tym tygodniu, że „ostry, skoncentrowany BRZ” zostanie zaprezentowany 23 lipca (czasu amerykańskiego) na Subiefest California – spotkaniu entuzjastów poświęconych japońskiej marce.
Reklama zawierała zbliżenie reflektorów sportowego coupe, chociaż w górnym rogu dodano małe logo „BRZ” — w kolorze podobnym do popularnego czerwonego „Cherry Blossom” działu sportowego Subaru Tecnica International (STI), znanego dla swojego samochodu sportowego WRX STI.
W Australii Subaru sprzedaje akcesoria kosmetyczne marki STI do BRZ – takie jak przedłużenia przedniego, bocznego i tylnego zderzaka – a także drobne ulepszenia zawieszenia i dźwignie zmiany biegów w celu poprawy osiągów, ale nie jako kompletny pakiet.
Jednak Subaru BRZ poprzedniej generacji był oferowany jako „tS” – skrót od „Tuned by STI” – w Australii i Japonii, ze sztywniejszym zawieszeniem, większymi hamulcami, unikalnymi kołami i oponami oraz kilkoma poprawkami wizualnymi.
Sprzedawany w USA BRZ tS poszedł jeszcze dalej dzięki długiemu, ręcznie regulowanemu tylnemu spojlerowi.
Pod koniec 2020 roku — zaledwie kilka tygodni po oficjalnej prezentacji Subaru BRZ drugiej generacji — zakamuflowana wersja sportowego coupe została wyśledzona ze skrzydełkami przedniego spojlera, co doprowadziło do plotek o nowym modelu Tuned by STI.
Jak wcześniej informowaliśmy, Subaru nie wykluczyło BRZ STI, chociaż jego dział wydajności ogłosił później, że w marcu 2022 roku skupi się na pojazdach elektrycznych, co doprowadzi do anulowania WRX STI.
Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra w BRZ i 86 obecnej generacji jest oparty na „FA24” z Subaru WRX, ale bez turbosprężarki.
Podczas gdy Subaru milczy, czy planuje wprowadzić BRZ z turbodoładowaniem, doniesienia z Japonii donoszą, że GR86 nowej generacji zostanie opracowany wyłącznie przez Toyotę – i wprowadzony na rynek z trzycylindrowym silnikiem hybrydowym zaprojektowanym przez Toyotę, a nie Subaru.
Toyota potwierdziła już, że testuje GR86 z 1,4-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem – zmodyfikowanym z 1,6-litrowej jednostki spotykanej w gorących hatchbackach GR Yaris i GR Corolla – w japońskiej serii wyścigów Super Taikyu i zamiast tego napędza samochód sportowy wodorem. benzyny.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort