Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Za kierownicą najlepszego supersamochodu na świecie

Za kierownicą najlepszego supersamochodu na świecie

Nowy, wspaniały świat elektryfikacji przysporzył producentom wysokiej klasy samochodów sportowych ogromny ból głowy, ale wydaje się, że znaleźli przepis, który działa.

Jak przekonuje się David McQueen, Ferrari 296 GTS wyznacza nowy standard dla maszyn o wysokich osiągach.

To piękny samochód

Ale nie musimy ci tego mówić.

Na własne oczy możesz przekonać się, że Ferrari 296 GTS jest wyjątkowe, ponieważ znaczna część historii maszyny opowiedziana jest poprzez jej wygląd.

Dziwne proporcje mówią, że jest to tradycyjny supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, charakteryzujący się niewielką szybkością.

Ferrari 296 wygląda oszałamiająco pod każdym kątem. Fot. Tomasz Willecki.

Szerokie kształty, takie jak głęboko wyrzeźbione boczne wloty powietrza czy latające słupki za zagłówkami, połączono z nowoczesnymi elementami, takimi jak smukłe światła LED i masywne koła z masywnymi hamulcami z ceramiki węglowej. Przepiękna, metaliczna czerwień naszego samochodu testowego – Rosso Imola – lakier, kremowa skóra i biżuteria z włókna węglowego zapewniają powalający cios.

Wnętrze to połączenie sportowego charakteru i luksusu. Fot. Tomasz Willecki.

Jeździ jak marzenie

Jak powinno się czuć Ferrari?

Czy powinien być lekki i zwinny, bez opóźnień w reakcji? Czy sterowanie powinno być tak szybkie i precyzyjne, że wydaje się przedłużeniem umysłu, a hamulce cudownie modulowane i niewiarygodnie mocne?

Czy jazda powinna być spokojna, ale nigdy wyboista, a skrzynia biegów powinna przypominać szybki samochód Formuły 1 z gładkimi krawędziami?

To Ferrari ma wszystkie te cechy. Jeździ tak, jak zawsze marzyłeś, dzięki mocy Ferrari, potwierdzając ekscytujące pierwsze wrażenie naprawdę imponującymi osiągami.

Niezrównane doświadczenie z góry na dół. Fot. Tomasz Willecki.

Prędkość przychodzi łatwo

296 napędzany jest silnikiem nowej generacji Ferrari, 2,9-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, wspomaganym nie tylko przez napęd hybrydowy. Maksymalna moc wynosi 610 kW – ponad 800 KM – co wystarczy, aby kompaktowy samochód rozpędzić się do 100 km/h w niecałe trzy sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną znacznie przekraczającą 300 km/h. Oczekuje się, że V6 zastąpi większy, podwójnie doładowany silnik V8 w modelach Ferrari, ale nie mamy z tym problemu. Brzmi wspaniale — znawcy nazywają go „piccolo V12” — z bogato warstwowym wyciem przerywanym dźwiękiem i trzepotaniem ciężko oddychających turbin bezpośrednio nad Twoim ramieniem. Dostarczanie mocy jest znakomite: rośnie wraz z nieskończonym momentem obrotowym, którego kulminacją jest rosnąca fala turbodoładowania.

READ  Oferta na Czarny Piątek: kup laptopa Dell Inspiron 15 za 260 USD

Co więcej, mocny silnik elektryczny pozwala na cichą jazdę na początku i na końcu każdej podróży, po mieście lub w pobliżu pieszych. Możesz reklamować osiągi samochodu lub zachować to w tajemnicy.

V6 brzmi świetnie. Fot. Tomasz Willecki.

Dzięki otwartemu dachowi jest jeszcze lepiej

Podczas gdy niektóre marki umieszczają plakietkę „GTS” na samochodach o większej mocy niż mniejsze modele, Ferrari rezerwuje je dla modeli kabrioletów o tej samej mocy co coupe ze stałym dachem. Ten samochód ma elektrycznie składany twardy dach w stylu Targa, który można schować pod tylnym pokładem.

Wygląda stylowo z podniesionym lub opuszczonym dachem, ale dźwięku i wrażeń w trybie na świeżym powietrzu nie da się pokonać.

Jazda z otwartym dachem potęguje wszystkie wrażenia, jakich doświadczasz podczas jazdy Ferrari – dźwięki, prędkość, wrażenie, że inni użytkownicy drogi Cię obserwują. Trudno ukryć się w kabriolecie Ferrari.

Zabieg GTS dodaje do rachunku około 64 000 dolarów, podnosząc cenę Ferrari do 668 146 dolarów plus koszty podróży i opcjonalne dodatki, które mogą dodać sześciocyfrową sumę do wyniku.

Ferrari kosztuje 668 146 dolarów plus koszty podróży. Zdjęcie: Dostarczone.

To najlepszy supersamochód, jaki możesz dziś kupić

To ważne wezwanie, ale nie wahamy się go podjąć. Choć nie jest idealnie – kierownica jest zbyt skomplikowana, a system informacyjno-rozrywkowy zagmatwany – Ferrari 296 ma wszystko, czego można oczekiwać od supersamochodu. Łączy w sobie świetny wygląd, ekscytującą jazdę i naprawdę śmieszną prędkość. Technologia hybrydowa zwiększa tę wartość do 11, zapewniając dodatkową warstwę mocy, a jednocześnie mogąc pracować tak cicho, jak to konieczne, manewrując samochodem przy niskiej prędkości bez konieczności zwracania uwagi na szarpiące sprzęgło lub skrzynię biegów.

Wielowarstwowe systemy kontroli trakcji i stabilności Ferrari są najlepsze w branży, pomagając nowym użytkownikom w świecie supersamochodów cieszyć się wrażeniami bez obawy o utratę kontroli, zachowując jednocześnie szeroki zakres możliwości, który może ekscytować kierowców na każdym poziomie.

READ  Nowy przeprojektowany Slack pokazuje jego „niepodlegające negocjacjom” zaangażowanie w tworzenie dostępnych narzędzi do pracy