W zaawansowanej zrównoważonej gospodarce odpadami i dwutlenkiem węgla2 Podczas izolacji naukowcy zaprojektowali reaktory, które mineralizują dwutlenek węgla cząstkami popiołów lotnych. Ta pionierska technologia ma na celu zapewnienie zrównoważonego i trwałego rozwiązania palącego problemu emisji gazów cieplarnianych poprzez ponowne wykorzystanie w procesie przemysłowego produktu ubocznego.
Nieustanny postęp industrializacji zbiegł się w czasie ze wzrostem emisji dwutlenku węgla2 Emisje, główny czynnik globalnego ocieplenia. Obecne technologie wychwytywania, utylizacji i składowania dwutlenku węgla (CCUS) borykają się z problemami związanymi z wydajnością i kosztami. Popiół lotny, produkt uboczny spalania węgla, stanowi obiecujący sposób na dwutlenek węgla2 Mineralizacja, przekształcanie odpadów w zasoby i redukcja emisji. Jednak w głównych projektach reaktorów trudno jest osiągnąć pożądaną synergię między interakcjami cząstek gazu i wydajnością operacyjną. Przeszkody te podkreślają konieczność dogłębnego badania innowacyjnych konfiguracji reaktorów i dostrojenia operacyjnego.
W czasopiśmie opublikowano nowatorskie badania Uniwersytetu Jiao Tong w Szanghaju dotyczące reaktorów do mineralizacji popiołów lotnych Magazynowanie i oszczędzanie energii Magazyn nosi datę 7 maja 2024 r Badanie (DOI: 10.1016/j.enss.2024.04.002)poddany starannej optymalizacji obliczeniowej, ujawnia pionierski projekt reaktora, który ma radykalnie zwiększyć efektywność wykorzystania dwutlenku węgla2 Wychwytywanie i mineralizacja.
Badania przedstawiają dwa projekty reaktorów, każdy precyzyjnie zaprojektowany pod kątem dwutlenku węgla2 Mineralizacja za pomocą popiołów lotnych, z obliczeniową dynamiką płynów na czele procesu optymalizacji. Konstrukcja wlotu typu udarowego ma tę zaletę, że wzmacnia interakcje międzyfazowe, wydłuża czas przebywania cząstek i radykalnie zwiększa szybkość mineralizacji. Z drugiej strony wlot z czterema wirnikami zapewnia usprawniony przepływ, zapewniając kompleksową wydajność mieszania i reakcji. Dokładna analiza parametrów operacyjnych – prędkości gazów spalinowych, prędkości gazu nośnego i prędkości cząstek – doprowadziła do optymalnych zakresów, które obiecują wynieść wydajność reaktora na nowy poziom, zapewniając efektywność CO22 Mineralizacja i rozdział faz po reakcji.
„Nasze odkrycia stanowią ogromny krok naprzód w technologiach wychwytywania i utylizacji dwutlenku węgla” – powiedział dr Liuyi Wang, główny badacz badania. „Poprawiając projekty reaktorów i parametry operacyjne, osiągnęliśmy ogromny krok naprzód w zakresie emisji dwutlenku węgla”.2 Efektywność mineralizacji. Praca ta jest nie tylko dobrodziejstwem dla zrównoważonej gospodarki odpadami, ale także zapewnia praktyczną strategię redukcji przemysłowych emisji gazów cieplarnianych, zgodnie z globalnymi inicjatywami w zakresie działań na rzecz klimatu.
Badania mają głębokie implikacje dla elektrowni węglowych, zapewniając transformacyjne wykorzystanie wytwarzanych przez nie popiołów lotnych. Poprzez skierowanie tego produktu ubocznego na dwutlenek węgla2 Badanie dotyczące mineralizacji toruje drogę do ograniczenia emisji dwutlenku węgla i zmniejszenia obciążenia dla środowiska wynikającego z usuwania popiołów lotnych. Szersze zastosowania tych badań są szerokie i oferują harmonijne rozwiązanie w zakresie gospodarki odpadami i dwutlenkiem węgla2 Izolacja, która może na nowo zdefiniować podejście do CCS.
/Wydanie ogólne. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowisk korporacyjnych ani stron, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów. Zobacz całość tutaj.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort