Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Zielona granica” Agnieszki Holland zajęła dla Polskich Orłów 26. miejsce

Warszawa: Agnieszka Holland Zielona granica / Zielona granica Zdobył nagrodę dla najlepszego filmu na 26. sesji Polska Akademia FilmowaPolskie Nagrody Filmowe. Większość statuetek, bo aż sześć (reżyseria, scenariusz, aktorka drugoplanowa, dźwięk, charakteryzacja i kostiumy) trafiła do Scarbourne/cos autorstwa Paula Maslony. Koncert odbył się 4 marca 2024 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.

Ponad 800 członków w Polska Akademia Filmowa Głosowali w głosowaniu tajnym.

Odbierając Statuę Orła za Całokształt Twórczości, Agnieszka Holland powiedziała: „Dobre filmy można robić tylko wtedy, gdy jest się wolnym i nie boi się. A nawet jeśli się boi, wiedz, że największym zwycięstwem jest pokonanie go. Dziś żyjemy w świecie, w którym zaczęły rządzić potwory. Część „Wiele części świata jest już rządzona przez potwory. Te potwory mają do czynienia z bardzo życzliwymi i bojaźliwymi politykami, a my nie możemy być miłymi i nieustraszonymi filmowcami, jeśli chcemy być kimś więcej niż tylko. po prostu dostawcy eskapistycznej rozrywki na tym świecie. Naprawdę musimy stawić czoła temu światu”.

Podczas uroczystości ogłoszono także, kto w ciągu najbliższych dwóch lat obejmie stanowisko prezesa Polskiej Akademii Filmowej. Obecny prezes uczelni Dariusz Jabłoński został wybrany na kolejną kadencję.

Pełna lista zwycięzców:

najlepszy film:
Zielona Granica / Zielona Granica (Polska, Francja, Czechy, Belgia)
Reżyseria: Agnieszka Holland
wyprodukowane przez Wyprodukowany przez Metro Films
Wyprodukowany przez Blick Production, Produkcja filmowa Marilyndrzewo bieługi, Kanał + PolskaLoty, czeska telewizja, Mazowiecki Warszawski Fundusz Filmowy We współpracy z Astute Films
Wspierany przez Czeski Fundusz Filmowy, EurymagidaNarodowe Centrum Kina i Obrazu Animowanego (CNC), Sofica La Banque Postale Image 17, Centrum Kina i Audiowizualnego Federacji Wallonie Bruxelles, Kanał + Polska, czeska telewizjazdf/arte

Najlepszy reżyser:
Paweł Maslona L Scarbourne/cos (Polska)
wyprodukowane przez Film Aurum
Koprodukcja: Daniel Burr (Międzynarodowe K5), Za pośrednictwem Grupy Play, Warszawska Komisja Filmowa Mazoya, Podkarpacka Komisja Filmowa, Krakowska Komisja Filmowa
Wspierany przez Polski Instytut Filmowy

READ  Świetnie przyjęty przez krytyków polski film animowany „Chłopi” ma swoją premierę w serwisie Netflix

Najlepszy scenariusz:
Michał A. Zieliński L Scarbourne/cos (Polska)

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa:
Magdaleny Celicy w Lęk/Lek (Polska, Szwajcaria, Niemcy)
Reżyseria: Sławomir Fabicki
wyprodukowane przez Produkcja filmów Apple
Koprodukcja: Cinédokké i Ma.ja.de. Fikcja, RSI Radiotelevisionesvizzera
Wspierany przez Polski Instytut FilmowyFederalne Biuro Kultury (FOC), EurymagidaMitteldeutsche Medienförderung, the Niemiecko-Polski Fundusz Filmowy, Warszawska Komisja Filmowa Mazoya

Najlepszy aktor pierwszoplanowy:
Eric Colm Jr. V Philip (Polska)
Reżyseria Michał Kwisiński
wyprodukowane przez TVP
Koprodukcja: Pracownia Akson

Najlepsza aktorka drugoplanowa:
Agnieszki Grochowskiej Scarbourne/cos (Polska)

Najlepszy aktor drugoplanowy:
Thomasa Schuchardta w Podobna…podobna osoba. Podwójne/podobne. Subator (Polska)
Reżyseria: Jan Hołubek
wyprodukowane przez Odkryj TVN Warner Bros
Wspierany przez Polski Instytut Filmowy

Najlepsze zdjęcia:
Michaił Sobociński Philip (Polska)

Najlepsza muzyka:
Łukasz „Łukasz” Rostkowski l Chłopi / Chobe (Polska, Litwa, Serbia)
Reżyseria: DK Welshman (aka Dorota Kopila), Hugh Welshman
wyprodukowane przez Filmy o penetracji
Koprodukcja: Cyfrowe rzemiosłoArt Shot, Breakthru Productions, Canal+, the Narodowe Centrum Kultury, Mazowiecki Instytut KulturySKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
Wspierany przez Polski Instytut FilmowyZarząd BGG, Steve Moench i Sita Saviolo, Jeffrey i Lori Oppen, Litewskie Centrum Filmowe, Centrum Filmowe Serbia

Najlepsza edycja:
Nikodim Szabior l Philip (Polska)

Najlepsza scenografia:
Katarzyna Sobańska, Marcel Sławski Philip (Polska)

Najlepsza moda:
Dorota Roqueblo Scarbourne/cos (Polska)

Najlepszy makijaż:
Anity Brzosowskiej Scarbourne/cos (Polska)

Najlepszy dźwięk:
Radoslav Ošenio, Adam Szlinda, Filip Krzemy Scarbourne/cos (Polska)

Nagroda Publiczności:
Chłopi / Chobe (Polska, Litwa, Serbia)

Najlepszy film dokumentalny:
Fortepian (Polska)
Reżyseria Jakub Piątek
wyprodukowane przez Telemark

Najlepszy serial dramatyczny:
1670 (Polska)
Reżyseria: Maciej Buchwald i Cordian Kudzilla
wyprodukowane przez Pracownia Akson
Na zlecenie Netflixa

Najlepszy film europejski:
Trójkąt smutku (USA, Szwecja, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Turcja, Dania, Grecja, Szwajcaria, Meksyk)
Wyreżyserowane przez Rubena Östlunda

READ  „So bolesny”: nowy hit Williama Harry'ego

Odkrycie roku:
reżyserią Grzegorz Dębowski Obok niczego / Tylee, Nick (Polska)
wyprodukowane przez Studio Mnicha
Koprodukcja: Canal+Polska
Wspierany przez Polski Instytut Filmowy

Nagroda Orła za całokształt twórczości:
Agnieszki Holender