Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zipp zapewnia mniejszą wagę, większą prędkość i niższą cenę odnowionych zestawów kół 808 i 858 NSW.

Zipp zapewnia mniejszą wagę, większą prędkość i niższą cenę odnowionych zestawów kół 808 i 858 NSW.

Cała linia kół Zipp została poddana przeglądowi w ciągu ostatnich dwóch lat, a marka hurtowo zmieniła się na bezhakowe i bezdętkowe. Obejmuje to teraz koła 808 Firecrest i 858 NSW.

Ostatnim elementem układanki były najgłębsze felgi marki, a 808 (głębokość 80 mm) i 858 NSW (głębokość 82 / 85 mm) zostały zmodernizowane, aby zmniejszyć wagę i poprawić osiągi, według Zipp.

Nowe koła z serii 8 mają szerszy o 23 mm kształt obręczy wewnętrznej, który został ulepszony w oponach 28 mm, a także nowa metoda konstrukcji, która według Zipp sprawia, że ​​te nowe obręcze są najlepszymi do pokonania kołami Specialized Speed ​​marki.

Twierdzi się również, że są szybsze. Łącząc korzyści aerodynamiczne z wydajnością, Zipp twierdzi, że zestaw kołowy 858 jest o dziewięć watów szybszy, podczas gdy 808 jest o sześć watów szybszy.

Zgodnie z trendem na felgi Zipp, nowe felgi też są tańsze.

Model 858 NSW kosztuje teraz 1585 GBP/2 000 USD/1 775 EUR za przednie koło i 1985 GBP/2400 USD/2225 EUR za tylne koło, podczas gdy 808 kosztuje 1095 GBP/1125 USD/1 225 EUR za przednie i 1140 GBP/1 175 USD/1 275 EUR z tyłu.

Oba są dostępne w wersji XDR lub Shimano/SRAM freehop Opcje (sterownik Campagnolo N3W dostępny osobno).

Zipp 858 NSW | Co musisz wiedzieć

  • 243g lżejszy niż poprzedni model
  • Wymagana waga 1530g (obecnie 858 NSW, 1,773g)
  • Ulepszone łóżko z ramą dla łatwej instalacji ramy
  • Krawędź piłokształtna i wzór wgłębienia HexFin ABLC
  • Głębokość profilu 82/85 mm
  • Szerokość ramy co najmniej 25mm
  • Zoptymalizowany dla opon 28mm
  • Szerokość wewnętrzna 23 mm z ramą boczną bezdętkową i bez haczyków
  • Dożywotnia gwarancja
  • Piasty Cognition V2 ze sprzęgłem Axial Clutch V2 od 454 NSW
  • 622 GBP / 642 EUR / 242 USD taniej niż poprzedni model

Aktualizacja zwycięzcy

Zipp przeprojektował zestaw kół 808 o głębokości 80 mm.
zamek błyskawiczny

808 cieszył się imponująco szerokim zakresem zwycięstw w swojej długiej historii, od kilku zwycięstw w Kona Ironman, przez mistrzostwa świata i zwycięstwa w jeździe na czas olimpijskim, zwycięstwa etapowe w Tour de France – szosowe i TT – oraz Mediolan-San Remo.

W przypadku nowych kół Zipp chciał wziąć platformę serii 8 i posunąć ją do przodu pod względem właściwości jezdnych i masy, a także zwykłych aktualizacji aerodynamicznych.

READ  iPhone 15 Pro Max to najbardziej konkurencyjny flagowy telefon Apple od lat

Według Zippa, pomysł polegał na tym, aby 808 i 858 były bardziej użyteczne dla każdego systemu drogowego (gdzie warunki są odpowiednie) bez narażania pasażera, zamiast kierowania kołami w pierwszej kolejności. Czas trwania eksperymentów Triathlon.

Zipp 808 Firecrest | Co musisz wiedzieć

  • 282g lżejszy niż poprzedni model
  • Wymagana waga 1635g (obecnie 808 Firecrest, 1917g)
  • Szerokość ramy co najmniej 25mm
  • Zoptymalizowany dla opon 28mm
  • Profil krawędziowy o głębokości 80 mm
  • Dożywotnia gwarancja
  • Szerokość wewnętrzna 23 mm z ramą boczną bezdętkową i bez haczyków
  • 565 GBP / 714 EUR / 713 USD taniej niż model wychodzący

Odnowiony został również model 858, którego głębokość obręczy waha się od 82 mm do 85 mm.
Russell Burton / Nasze media

„Historycznie uważaliśmy poprawę aerodynamiki za główny cel projektowania kół, zwłaszcza jeśli chodzi o oponę głęboką 808/858”, mówi Rowan Trau, inżynier ds. rozwoju zaawansowanych w firmie Zipp.

„To, czego nauczyliśmy się podczas opracowywania 303 i 404, to to, że wiele innych rzeczy jest już uruchomionych i wymagają one również wiele naszej uwagi”.

Doprowadziło to do powstania motto firmy Zipp: „Całkowita wydajność systemu”. Sposób na wyważenie różnych priorytetów w projektowaniu kół, aby znaleźć najlepszą równowagę.

To ilustruje ewolucję profilu obręczy Zipp 808.
zamek błyskawiczny

Wyjaśnienie ogólnej wydajności systemu

Ogólna filozofia projektowania wydajności systemu Zipp obejmuje odporność na wiatr, grawitację, opór toczenia i straty wibracyjne.
zamek błyskawiczny

Ogólna wydajność systemu (TSE) skupia się na czterech obszarach o różnym znaczeniu w zależności od typu rowerzysty i warunków jazdy: opór wiatru, grawitacja, opór toczenia i tłumienie drgań. Przyjrzyjmy się każdemu z osobna.

odporność na wiatr

Zipp twierdzi, że konstrukcja bez haczyków ma niewielką przewagę aerodynamiczną.
zamek błyskawiczny

W przypadku Zipp pokonywanie oporu wiatru jest połączeniem wydajności aerodynamicznej i stabilności przy bocznym wietrze.

Opracowanie oryginalnego kształtu Firecrest i korzeniowego kształtu Sawtooth NSW (od 858 i 454) połączyło badania i testy firmy Zipp w obu obszarach.

z dominacją Hamulce tarczowe na drodzenajnowsza generacja kół Zipp nie musi uwzględniać powierzchni hamulca obręczy, więc są one szersze i, zdaniem Zippa, lepiej zaprojektowane, aby zapewnić płynne połączenie między ramą a ramą.

READ  Wygląda na to, że Netflix szykuje się do grania w chmurze

Według Zippa, przejście do pliku Krawędź bez haczyków Pomaga również zapewnić płynniejszy montaż opony i opony, zmniejszając obszar ekstremalnych turbulencji, a tym samym opór.

808 jest częścią kolekcji Firecrest.
zamek błyskawiczny

powaga

Podczas gdy zmieniony kształt obręczy i wprowadzenie technologii haków poprawiają aerodynamikę, Zipp twierdzi, że jest to również korzyść w zakresie zmniejszenia masy.

Oszczędność masy jest tutaj imponująca, z 282 gramami zaoszczędzonymi w 808 i 243 gramami w 858 NSW.

Tam, gdzie te koła były używane głównie w jeździe na czas, triatlonach lub wyścigach autostradowych, nowe deklarowane wagi kół to 1635 g (808-752 g przód, 883 g tył) i 1530 g (858 NSW) – 719 g przód, 811 g tył). Świat wyścigów po drogach publicznych jest w sprzyjających warunkach wietrznych (w końcu wciąż bardzo głębokie opony).

opory toczenia

Nowy design opiera się na ogólnym trendzie szerszych opon drogowych.
zamek błyskawiczny

Tutaj sprawy mogą stać się interesujące. Przez lata kolarze szosowi wierzyli, że ciasne opony są napompowane do maksimum Ciśnienie w oponach na rowerze szosowymTo była najszybsza opcja.

The Najnowsze badaniaOkazało się jednak, że najlepiej jest – w granicach rozsądku – rozbudowywać, aby zmniejszyć opory toczenia. To trend, który widzieliśmy wszędzie, od rozmiaru do Najlepsze opony do rowerów szosowychDla mnie Najnowsze maszyny Tour de France.

Powierzchnia styku opony jest związana z jej oporem toczenia, a powierzchnia styku jest określana przez wagę rowerzysty i ciśnienie w oponach. Na przykład, jeśli weźmiesz dwa rowery z tym samym rowerzystą i dwiema różnymi szerokościami opon, ale z tym samym ciśnieniem w tych oponach, powierzchnia styku będzie taka sama, ponieważ oba utrzymują to samo obciążenie przy takim samym ciśnieniu.

Duża różnica polega na kształcie łaty kontaktowej. Szersza opona wytworzy szerszą, ale znacznie krótszą powierzchnię styku w porównaniu z wąską oponą. Oznacza to mniejsze „ugięcie” opony, mniejsze odkształcenie opony i mniejszą utratę energii podczas toczenia.

Ekskluzywny model 858 NSW otrzymuje obręcz Sawtooth firmy Zipp i styl stożka HexFin ABLC.
Russell Burton / Nasze media

Straty wibracyjne

Ostatni element układanki TSE, a drugi Zipp zidentyfikowany jako zdolny do znacznego wzrostu wydajności, obejmuje straty drgań.

Na przykład, podczas gdy kształt obręczy nowego 858 jest bardziej wydajny aerodynamicznie, według Zipp, testy w warunkach rzeczywistych dla marki wykazały wzrost o osiem watów w przypadku 858 i pięć watów w przypadku 808, jeśli chodzi o poprawę wibracji i oporów toczenia.

READ  Potwierdzono daty premiery iPhone'a 15 Pro, opóźnienie iPhone'a 15 i kosztowny problem Apple'a w Chinach

Podczas gdy szersza opona przy niższym ciśnieniu pomaga, Zipp twierdzi, że jest również wkład nowej konstrukcji obręczy, zwanej CiR (Carbon Internal Rebar). To pomysł zrodzony z laboratorium rozwojowego „Nest” firmy Zipp, który pozwala na szybkie opracowywanie i testowanie w pełni funkcjonalnych prototypowych felg.

Większość projektów kół karbonowych (w tym wcześniejsze serie Zipp) wykorzystywała obręcz o jednolitej grubości. Jednak test i analiza Zippa wykazały, że siły działające na krawędź nie są jednorodne. W rezultacie konstrukcja CiR umieszcza materiały tam, gdzie są potrzebne i usuwa nadmiar materiałów. Wygląda na to, że ukończenie tego projektu zajęło ponad dwa lata.

Ostateczny projekt najlepiej opisać jako posiadający wewnętrzną strukturę owiniętą miękką karbonową skórą, jak skrzydła samolotu. Rezultatem jest nie tylko felga, która jest o 10 procent lżejsza niż w poprzednim modelu, chociaż jest szersza, ale także zauważalnie bardziej elastyczna w ścianach bocznych.

Oznacza to lepsze pochłanianie drgań z drogi, a co za tym idzie mniej stresującą jazdę. Zipp twierdzi również, że jest bardziej wydajny, ponieważ opona pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a nie przeskakuje i podskakuje. To wszystko składa się na szybsze koło, pomimo utraty koncentracji na aerodynamice.

Ceny i dostępność

Oba modele 808 i 858 NSW są dostępne od dzisiaj, a informacje o cenach znajdują się poniżej.

Zipp 858 NSW

  • Przednie koło Zipp 858 NSW: 1585 £ / 2000 $ / 1775 €
  • Tylne koło Zipp 858 NSW: 1985 GBP / 2400 GBP / 2225 EUR (XDR)
  • Tylne koło Zipp 858 NSW: 1 985 £ / 2 400 £ / 2 225 € (Shimano/SRAM)

Zipp 808 Firecrest

  • Przednie koło Zipp 808: 1095 GBP / 1125 USD / 1225 EUR
  • Tylne koło Zipp 808: 1140 GBP / 1175 USD/1275 EUR (XDR)
  • Tylne koło Zipp 808: 1140 GBP / 1175 USD / 1275 EUR (Shimano / SRAM)

Sterownik Campagnolo N3W jest dostępny osobno dla obu zestawów kół.