Lulu Adams została niedawno oszukana przez fałszywą witrynę zakupów online, gdy próbowała kupić nową parę butów do pracy.
25-latka powiedziała, że szuka mokasynów w Internecie i zaczęła kierować reklamy na Instagramie i Facebooku z podobnymi parami do tych, których szukała.
„Było dość późno w nocy, więc byłem trochę zmęczony, ale zobaczyłem parę mokasynów, które wkładałem do koszyka w innym miejscu za 50 procent ceny, za którą bym je kupił” – powiedział Adams. .
„Ogłoszenie mówiło, że to ostatnia dostępna para, a trzy kolejne umieściły je w koszyku, więc oczywiście szybko kliknąłem w panice i przeszedłem przez to, co uważałem za uzasadniony proces kasy”.
Adams otrzymał wiadomość e-mail z potwierdzeniem, ale trzy tygodnie później zaczął nabierać podejrzeń, gdy buty nie dotarły. Potem sprawdziłem sprzedawcę i nie mogłem znaleźć nic na jego temat w Internecie.
„Więc wróciłem na stronę i zdecydowałem się na nią kliknąć. Wszystkie linki na stronie były nieaktywnymi stronami internetowymi, co dawało mi znać, że to oszustwo.”
„Witryna na pierwszy rzut oka wyglądała bardzo realnie, a ponieważ byłem pod presją czasu… nie czułem potrzeby upewniania się, że jest legalna”.
Adams powiedziała, że chętnie płaciła jednorazową wirtualną kartą Revolut, co oznacza, że dane jej fizycznej karty nie zostały wprowadzone na stronie i nie mogły zostać skradzione. Potem otrzymała zwrot pieniędzy od Revolut.
Australijczycy zostali ostrzeżeni przed oszustwami zakupowymi
Australijczycy zostali ostrzeżeni o wzroście oszustw internetowych w okresie poprzedzającym Dzień Matki, a Revolut zauważył, że często dochodzi do wzrostu liczby ważnych wydarzeń i sprzedaży.
Oszustwa związane z zakupami są jednymi z najczęstszych oszustw, powiedział Nelson Ianako, szef ds. przestępstw finansowych w Revolut Australia. To wtedy, gdy fałszywy lub nieistniejący przedmiot jest reklamowany na sprzedaż.
Sygnały ostrzegawcze obejmują ceny sprzedaży „zbyt piękne, aby były prawdziwe”, prośby o płatność przelewem bankowym zamiast online lub kartą oraz presję czasu, aby uzyskać dobrą ofertę.
„Jeśli działasz pod presją czasu, zatrzymaj się, odetchnij, pomyśl. Oszuści często tworzą poczucie pilności i euforii, tak że kupujący martwią się, aby niczego nie przegapić, i tym samym tracą czujność” – powiedziała Yanako.
Oszuści często fałszują również paragony i faktury, dlatego ważne jest, aby uważnie czytać te rachunki i zwracać uwagę na błędy ortograficzne, błędną gramatykę lub nietypowe dane kontaktowe.
Yiannakou zalecił, aby podczas zakupów online ludzie próbowali kupować od zaufanych i znanych sprzedawców. Jeśli sprzedawca nie jest Ci dobrze znany, poświęć trochę czasu na dokładniejsze zbadanie witryny.
Australijczycy stracili już w tym roku ponad 1,8 miliona dolarów na oszustwach związanych z zakupami online, według stowarzyszonego z ACCC Scamwatch, z ponad 5000 wydanych raportów.
Śledź Yahoo Finance na Twitterze FacebookI LinkedinI Instagram I Świergoti zarejestruj się w naszej bezpłatnej witrynie Codzienny biuletyn.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Turystka z Nowej Zelandii została brutalnie zamordowana na oczach męża w Newport Beach
Zespół Bidena wpada w ciemną spiralę
Wyspy Salomona zostaną zmodernizowane lotnisko Sigi w celu poprawy połączeń lotniczych