Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

25-latek został oszukany przez popularne oszustwo zakupowe: „Wyglądało to zbyt realistycznie”

25-latek został oszukany przez popularne oszustwo zakupowe: „Wyglądało to zbyt realistycznie”

Portret Lulu Adamsa i australijskich pieniędzy.  Utrata pieniędzy z koncepcji oszustwa związanego z zakupami online.

Lulu Adams została oszukana podczas próby zakupu pary butów. (Źródło: dostarczone / Getty)

Lulu Adams została niedawno oszukana przez fałszywą witrynę zakupów online, gdy próbowała kupić nową parę butów do pracy.

25-latka powiedziała, że ​​szuka mokasynów w Internecie i zaczęła kierować reklamy na Instagramie i Facebooku z podobnymi parami do tych, których szukała.

„Było dość późno w nocy, więc byłem trochę zmęczony, ale zobaczyłem parę mokasynów, które wkładałem do koszyka w innym miejscu za 50 procent ceny, za którą bym je kupił” – powiedział Adams. .

„Ogłoszenie mówiło, że to ostatnia dostępna para, a trzy kolejne umieściły je w koszyku, więc oczywiście szybko kliknąłem w panice i przeszedłem przez to, co uważałem za uzasadniony proces kasy”.

Adams otrzymał wiadomość e-mail z potwierdzeniem, ale trzy tygodnie później zaczął nabierać podejrzeń, gdy buty nie dotarły. Potem sprawdziłem sprzedawcę i nie mogłem znaleźć nic na jego temat w Internecie.

„Więc wróciłem na stronę i zdecydowałem się na nią kliknąć. Wszystkie linki na stronie były nieaktywnymi stronami internetowymi, co dawało mi znać, że to oszustwo.”

„Witryna na pierwszy rzut oka wyglądała bardzo realnie, a ponieważ byłem pod presją czasu… nie czułem potrzeby upewniania się, że jest legalna”.

Adams powiedziała, że ​​chętnie płaciła jednorazową wirtualną kartą Revolut, co oznacza, że ​​dane jej fizycznej karty nie zostały wprowadzone na stronie i nie mogły zostać skradzione. Potem otrzymała zwrot pieniędzy od Revolut.

Australijczycy zostali ostrzeżeni przed oszustwami zakupowymi

Australijczycy zostali ostrzeżeni o wzroście oszustw internetowych w okresie poprzedzającym Dzień Matki, a Revolut zauważył, że często dochodzi do wzrostu liczby ważnych wydarzeń i sprzedaży.

Oszustwa związane z zakupami są jednymi z najczęstszych oszustw, powiedział Nelson Ianako, szef ds. przestępstw finansowych w Revolut Australia. To wtedy, gdy fałszywy lub nieistniejący przedmiot jest reklamowany na sprzedaż.

READ  COVID w Waszyngtonie: Liczby nadal spadają, ale zgłoszono siedem zgonów

Sygnały ostrzegawcze obejmują ceny sprzedaży „zbyt piękne, aby były prawdziwe”, prośby o płatność przelewem bankowym zamiast online lub kartą oraz presję czasu, aby uzyskać dobrą ofertę.

Nelsona Ianako z Revolut.

Oszustwa związane z zakupami są jednymi z najczęstszych oszustw, powiedział Nelson Ianako, szef ds. przestępstw finansowych w Revolut Australia. (Źródło: dostawca)

„Jeśli działasz pod presją czasu, zatrzymaj się, odetchnij, pomyśl. Oszuści często tworzą poczucie pilności i euforii, tak że kupujący martwią się, aby niczego nie przegapić, i tym samym tracą czujność” – powiedziała Yanako.

Oszuści często fałszują również paragony i faktury, dlatego ważne jest, aby uważnie czytać te rachunki i zwracać uwagę na błędy ortograficzne, błędną gramatykę lub nietypowe dane kontaktowe.

Yiannakou zalecił, aby podczas zakupów online ludzie próbowali kupować od zaufanych i znanych sprzedawców. Jeśli sprzedawca nie jest Ci dobrze znany, poświęć trochę czasu na dokładniejsze zbadanie witryny.

Australijczycy stracili już w tym roku ponad 1,8 miliona dolarów na oszustwach związanych z zakupami online, według stowarzyszonego z ACCC Scamwatch, z ponad 5000 wydanych raportów.

Śledź Yahoo Finance na Twitterze FacebookI LinkedinI Instagram I Świergoti zarejestruj się w naszej bezpłatnej witrynie Codzienny biuletyn.