2022 Husqvarna Norden 901
Podczas gdy Norden ma DNA KTM do kształtowania swojego podwozia, Husqvarna naprawdę odróżnia ten model od swojego rodzeństwa KTM 890 Adventure. Norden naprawdę wygląda jak rajd pukka dzięki przedniej obsłudze, która w standardzie obejmuje dobry wyświetlacz przezierny i światła przeciwmgielne.
A jeśli chodzi o swingowanie, Norden będzie kołysać mnóstwem akcesoriów i odzieży jeździeckiej, z których wiele można zobaczyć na zdjęciach w tym artykule.
Gdyby nie zaraza, już byśmy jeździli maszyną w Europie, ale niestety będziemy musieli poczekać do początku przyszłego roku, zanim będziemy mogli postawić stopę tego nowego dzieciaka na bloku przygód. Australijscy dealerzy oczekują, że Norden zostanie dostarczony około marca 2022 r. Ceny są ustalane na sugerowaną cenę detaliczną 23 250 USD lub 25 050 USD, aby odjechać.
Płynnie działający silnik i 899 cm3 momentu obrotowego, 105 KM podwójnego silnika równolegle, które napędzają Norden 901 już udowadniają, że potrafią działać.
Jeżdżąc na 21-calowym (90/90-21) i 18-calowym (150/70-18) przodzie, osiągi w terenie były wyraźnie wyższe na liście priorytetów, poparte 252 mm prześwitem i 220 mm skoku. .
Widelce z otwartym wkładem WP APEX 43 mm są w pełni regulowane, podczas gdy tylny amortyzator, który jest PDS w tym modelu, jest regulowany w celu tłumienia odbicia i ma hydraulicznie wspomagane napięcie wstępne. Amortyzator kierownicy jest również standardem.
Kabrioletowy system ABS Bosch Cornering z trybami Street i Offroad jest standardem. Husqvarna Motorcycles (MTC) wrażliwy na niski kąt układ kontroli trakcji motocykla (MTC) również służy pomocą, ze szczególnym uwzględnieniem poziomów wspomagania w terenie.
5-calowy ekran TFT dostosowuje się do zmian oświetlenia otoczenia. Wszystkie tryby jazdy i ustawienia ABS pojawiają się natychmiast na wyświetlaczu. Ponadto, konfigurowalna lampka zmiany biegów miga, aby wskazać, kiedy należy zmienić bieg. Dzięki aplikacji Ride Husqvarna Motorcycle App smartfon można podłączyć do motocykla za pomocą opcjonalnego modułu komunikacyjnego w celu nawigacji krok po kroku, odbierania połączeń telefonicznych i słuchania muzyki.
Norden 901 oferuje w standardzie trzy tryby jazdy do wyboru (ulica, deszcz, teren), a opcjonalny tryb Explorer ma dziewięć różnych ustawień kontroli trakcji.
Szybka skrzynia biegów ułatwia bezsprzęgłowe zmiany w górę i w dół w sześciobiegowej skrzyni biegów, podczas gdy sprzęgło Power Assist Slippers (PASC) zapewnia stabilność tylnych kół podczas nagłego zwalniania.
Husqvarna obiecuje zasięg 400 km z 19-litrowego ogniwa paliwowego, ale wcześniejsze doświadczenia z tym silnikiem sugerują, że 300 km to świat bardziej realistyczny. Główna objętość paliwa jest sztauowana przed kolanami rowerzysty, aby pomóc utrzymać wagę na niskim poziomie.
Wysokość dwuczęściowego siedziska można regulować w zakresie od 854 do 874 mm. Opcjonalna grupa redukująca może zepchnąć to 832 mm niżej, a Husqvarna twierdzi, że ich grupa redukująca nie wpływa na dynamikę prowadzenia. Chociaż trudno zauważyć brak kompromisu w prześwicie i/lub zawieszeniu jazdy.
Norden 901 jest wyposażony w najnowszy układ hamulcowy marki Husqvarna J.Juan. Czterotłoczkowe, promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe oraz dwa hamulce tarczowe 320 mm zapewniają dużą siłę hamowania. Tylny hamulec ma tarczę hamulcową o średnicy 260 mm, która jest uruchamiana przez dwutłoczkowy pływający zacisk.
Nie możemy się doczekać, aż ją otrzymamy i jestem pewien, że wielu Australijczyków będzie składać depozyty na pierwszą przesyłkę przed spodziewaną datą dostawy w marcu. Husqvarna jeszcze nie potwierdziła australijskich cen.
2022 Husqvarna Norden 901 Dane techniczne
- 899 cm3, 4-suwowy, podwójny równoległy DOHC
- 90,7 / 68,8 mm
- Moc 77 kW (105 KM) przy 8000 obr/min
- Moment 100 Nm przy 6500 obr/min
- Współczynnik kompresji 13,5:1
- Rozrusznik / akumulator elektryczny / 12V 10Ah
- 6-biegowa skrzynia biegów
- Układ paliwowy DKK Dellorto (korpus przepustnicy 46 mm)
- Sterowanie 4 zaworami na cylinder / DOHC
- Smarowanie ciśnieniowe za pomocą dwóch pomp olejowych
- Napęd główny 39:75
- Końcowa jazda 16:45
- Wymiennik ciepła woda/olej chłodzony cieczą chłodzącą
- PASC Slipper Linka Sprzęgła Obsługiwane
- Zarządzanie silnikiem/zapłonem Bosch EMS z RBW
- Kontrola trakcji MTC (czuła na kąt pochylenia, 3 tryby, odłączana, opcjonalny tryb nawigacji)
- Rama ze stali chromowo-molibdenowej, która wykorzystuje silnik jako malowany proszkowo, prasowany element
- Krata nośna ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
- Kierownica aluminiowa, zwężana, średnica 28/22 mm
- Zawieszenie przednie WP APEX-USD 43 mm średnicy
- Regulowany docisk przedni, odbicie, napięcie wstępne
- Tylne zawieszenie WP APEX-Monoshock
- Regulowany odrzut, napięcie wstępne
- Zawieszenie skoku przód/tył 220mm/215mm
- Hamulce przednie 2×4 tłoki, montowane ukośnie, tarcza hamulcowa 320 mm
- Hamulce tylne 2 tłoki pływające, średnica tarczy hamulcowej 260 mm
- ABS Bosch 9,1 MP (w tym pokonywanie zakrętów – ABS i tryb terenowy, odłączany)
- Koła przednie/tylne Koła aluminiowe bezdętkowe 2,50 x 21 cali; 4,50 x 18 cali
- opony przód/tył Pirelli Scorpion Rally STR 90/90 R 21; 150/70 s. 18
- X-Ring 520. Seria
- Tłumik główny i wtórny ze stali nierdzewnej
- Kąt główki kierownicy 64,2°
- Potrójne przesunięcie zacisku 30mm
- Szlak 106,9 mm
- rozstaw osi 1513 mm ± 15 mm
- Prześwit 252 mm
- Wysokość siedziska 854/874 mm
- Pojemność zbiornika (w przybliżeniu) 19 litrów
- Waga bez paliwa (ok.) 204 kg
- Tryby ABS dla ulicy (wrażliwe na zakręty) / Off-road
- Tryby jazdy Street, Rain i Off-road (Navigator – opcja)
- MTC, MSR, systemy zarządzania silnikiem Easy Shift
- Tempomat z oryginalnym wyposażeniem
- Nawigacja krok po kroku, połączenie, wybór muzyki
- Dostawa akcesoriów technicznych, TPMS, podgrzewane uchwyty i siedziska
- Dostępne marzec 2022
- Wyceniony na 25 050 $
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort