„W 2023 roku wzrost wolumenu rynku e-commerce w Polsce… może spaść o 5 do 10 procent” – powiedział PAP Przyoszka.
„Grupa Inpost zamierza znacząco wyprzedzić rynek we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność” – dodał.
Ocenił, że wielkość rynku wzrosła w ubiegłym roku o 15-17% w Polsce, największym rynku firmy, na którym znajduje się prawie 20 000 automatycznych paczkomatów (APM).
Nakłady inwestycyjne InPost w 2023 roku nie przekroczą zeszłorocznych 1,2 mld zł – powiedział PAP Brzoska, powołując się na niepewność makroekonomiczną.
Grupa, która ma obecnie ponad 8600 ABM w innych krajach, chce do końca tego roku zwiększyć ich liczbę z 5000 do 7500-8000 w Wielkiej Brytanii, a teraz z 2400 do 6000 we Francji.
„Pięć lat temu mieliśmy w Polsce 3500 maszyn, a wkrótce będziemy mieli 20 tys. W 2023 roku planujemy mieć rentowny biznes w Wielkiej Brytanii” – powiedział prezes.
Dalsza ekspansja na nowe rynki, takie jak Niemcy, jest możliwa, gdy firma osiągnie 15 000 ABM we Francji i Wielkiej Brytanii – powiedział.
InPost planuje przetestować własną usługę płatniczą w wybranych sklepach w Polsce pod koniec pierwszego kwartału.
„Jeśli uda nam się zwiększyć konwersję (wskaźnik sprzedaży), ten produkt i projekt będzie naszą największą innowacją w InPost od czasu wprowadzenia dostaw paczkomatowych”.
Firma działa w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i krajach Beneluksu.
(1 $ = 4,3417 zł)
(Reportaż Marii Gieldon i Karola Badohala w Gdańsku; montaż: Kirsten Donovan)
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania