Największy na świecie producent smartfonów zaprezentował pierwszy smartfon wyposażony w oprogramowanie generatywnej sztucznej inteligencji, co według Samsunga zapoczątkuje „nową erę sztucznej inteligencji” w tej technologii.
Południowokoreański gigant technologiczny zaprezentował swoje flagowe telefony Galaxy S24 podczas wydarzenia w San Jose w czwartek czasu australijskiego, prezentując urządzenia wyposażone w szereg narzędzi do edycji, tłumaczenia i wyszukiwania zdjęć w oparciu o sztuczną inteligencję.
Eksperci branżowi spodziewali się, że wprowadzenie ich na rynek wywoła trend na smartfony wyposażone w sztuczną inteligencję, ale ostrzegli, że konsumenci będą potrzebować spójnych ostrzeżeń informujących o zastosowaniu danej technologii i zapewniających, że nie zostaną wprowadzeni w błąd.
Wprowadzenie na rynek nastąpiło zaledwie dzień po opublikowaniu przez rząd federalny raportu tymczasowego na temat bezpiecznej i odpowiedzialnej sztucznej inteligencji, w którym nakreślono plany opracowania dobrowolnego standardu oznaczania treści związanych ze sztuczną inteligencją.
Najnowsze smartfony Samsunga jako pierwsze reklamują narzędzia sztucznej inteligencji, co, jak powiedział Eric Chu, dyrektor ds. doświadczeń mobilnych w Samsung Australia, pokazało, że konsumenci są gotowi na przyjęcie tej technologii.
„Wierzymy, że nadchodzi nowa era sztucznej inteligencji” – powiedział AAP.
„Wszyscy są teraz w pełni zadowoleni z koncepcji sztucznej inteligencji, dlatego aktywnie ulepszamy usługi, które oferujemy konsumentom”.
Trzy nowe smartfony, które zostaną wprowadzone na rynek 7 lutego w cenie początkowej od 1399 dolarów, będą wyposażone w oprogramowanie do edycji zdjęć oparte na sztucznej inteligencji, które umożliwi użytkownikom przesuwanie lub usuwanie obiektów oraz sztuczne dodawanie tła, a także tłumaczenie sztucznej inteligencji dla rozmów telefonicznych na żywo oraz funkcję nowy Google Visual. Funkcja wyszukiwania.
Zhu powiedział, że jako środek ostrożności telefony dodadzą znak wodny i zapis metadanych do elementów cyfrowych utworzonych za pomocą sztucznej inteligencji, w tym edytowanych obrazów, podsumowań i tekstów generowanych przez sztuczną inteligencję.
„Bezpieczeństwo jest dla nas bardzo jasne – wszystko, co zostanie ujawnione, będzie miało znak wodny” – powiedział.
„W tej chwili nie jest to uregulowane, ale w pewnym momencie tak się stanie, dlatego przyjęliśmy stanowisko przyszłościowe i chcemy mieć pewność, że wykluczone zostanie wszystko, co nie jest częścią interakcji międzyludzkich”.
Toby Walsh, główny naukowiec w Instytucie Sztucznej Inteligencji Uniwersytetu Nowej Południowej Walii, powiedział, że konsumenci powinni spodziewać się w tym roku większej liczby smartfonów wyposażonych w sztuczną inteligencję, w miarę jak firmy nadążają za innowacjami w innych obszarach branży.
Powiedział jednak, że opracowanie standardowej etykiety dotyczącej sztucznej inteligencji byłoby ważne, aby pomóc w utrzymaniu zaufania do cyfrowych obrazów i filmów, chociaż może to zająć od pięciu do dziesięciu lat.
„Cyfrowe znaki wodne staną się ważniejsze, ale obecnie nawigacja po nich jest stosunkowo łatwa” – powiedział.
„W dłuższej perspektywie cyfrowe znaki wodne zostaną wbudowane w sprzęt naszych urządzeń, co utrudni ludziom poruszanie się po nich”.
Etykiety cyfrowe zostały omówione w środę w rządowym raporcie dotyczącym sztucznej inteligencji, w którym za jeden z bezpośrednich priorytetów uznano rozwój „dobrowolnego etykietowania i znakowania wodnego materiałów generowanych przez sztuczną inteligencję”.
Kate Pounder, dyrektor naczelna Australijskiej Rady ds. Technologii, z radością przyjęła rozwój standardów dotyczących znaków wodnych i stwierdziła, że wiele firm technologicznych pragnie odegrać rolę w zapewnianiu gwarancji.
„Wiele firm, od Adobe po Google i inne, już oferuje te technologie, tak jak robi to Samsung” – powiedziała.
„Dobrze jest widzieć, jak rząd i przemysł współpracują nad rozpoczęciem formalizowania sposobu, w jaki to będzie działać”.
Reporter udał się do San Jose jako gość Samsunga.
Źródło: sierpień
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort