Jana Holubka (Wyjście)
Festiwal Filmów Polskich Kinoteka 2024 (studio)
15 (certyfikat)
120 (Długość)
09 marca 2024 r (wydany)
3 d
Hans zostaje powitany w domu, ponownie spotyka się z matką i dostaje pracę we francuskiej imigracji, stopniowo wkraczając w zachodnie społeczeństwo.
Równolegle Jan (Thomas Schuchdart) przebywa w Polsce, próbując odnaleźć matkę. Tę pozornie prostą praktykę komplikują polska komunistyczna biurokracja, brakujące dokumenty, rosnące poczucie bezbronności w obliczu odrzucanych wniosków paszportowych i niewygodne komentarze na temat lojalności wobec państwa.
Nie trzeba dużo czasu, aby dowiedzieć się, co się tutaj dzieje, i pod pewnymi względami nie jest to najciekawszy aspekt filmu.
Kiedy Hans integruje się z rodziną i rozpoczyna romans z „kuzynką” Niną (Emilie Koshy), zaczyna kwestionować siebie, swoje motywy i ideologię. Tymczasem Jan musi zmierzyć się ze straszliwą świadomością, z którą nie może sobie poradzić ze względu na panujące wokół niego niepokoje społeczne.
Film charakteryzuje się misterną fabułą i kilkoma znakomitymi kreacjami aktorskimi. W ramach tej struktury reżyser Jan Holubek, współscenarzysta z Andrzejem Guldą, bada ówczesny system komunistyczny i współpracę między tymi krajami pod sowieckim jarzmem. Natomiast w tle pojawiają się wczesne oznaki pęknięć w polskim systemie komunistycznym wraz z powstaniem Związku Solidarności w Stoczni Gdańskiej. To fascynujące i przerażające jednocześnie.
Bond był cytowany jako przykład zachodniej dekadencji, ale jest także pouczający. Kontrastuje te nadmiernie pomysłowe przygody ze szczegółami tego, co, jak sądzę, jest bardziej realistyczną pracą szpiegowską. Oto szara pogoda i garnitury, nuda i oszczerstwa, czarodzieje i intrygi. Nie ma tu nic efektownego; Jest brudno i dla niektórych śmiertelnie.
Podobna…podobna osoba. Podwójny film fabularny zostanie pokazany 9 marca podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych Kinotica 2024, który odbędzie się w całym Londynie w dniach od 6 do 28 marca 2024 roku.
Więcej informacji i bilety znajdziesz na stronie kinoteka.org.uk
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024