Zlokalizowany przy Alei Jana Pawła II 13 kompleks składa się z dwóch budynków połączonych naziemnym pasażem, 176-pokojowego Hotelu Movenpick Gdynia oraz apartamentowców Waterhall.
Accor i Grupa Allenort podpisały umowę na budowę nowego kompleksu hotelowo-usługowego w Gdyni. Planowana inwestycja hotelowa reprezentująca standard Mövenpick zlokalizowana będzie w samym sercu miasta, nad morzem, w najbardziej prestiżowej części Gdyni. Futurystyczny obiekt będzie oferował turystom i gościom biznesowym ekskluzywne usługi hotelowe, w tym ofertę gastronomiczną na 176 pokoi, sale konferencyjno-bankietowe, basen i gabinety zabiegowe, a także parking podziemny. Inwestor otrzymał wsparcie doradcze biznesowe od HIDA.
Dzięki nowemu partnerstwu Accor poszerza portfolio szwajcarskiej marki w Polsce. Wspólnie z Grupą Allenort, posiadającą wieloletnie doświadczenie w branży medycznej, otworzą pierwszy w Gdyni Mövenpick w ramach kompleksu hotelowo-usługowego.
Grupa Alenort rozwija swoją działalność w sektorze hotelarsko-gastronomicznym. Po prawie 20 latach aktywnej działalności w branży medycznej firma stawia nowe wyzwanie premium – duży luksusowy kompleks hotelowo-usługowy w bardzo prestiżowej lokalizacji w Gdyni. Prekursorem inwestycji jest stworzenie nowego centrum miasta i zapewnienie mieszkańcom Gdyni przyjaznej życiu infrastruktury rekreacyjnej – powiedział dr Grzegorz Goryszewski, Prezes Grupy Allenort. Postawiliśmy na Accor – to wyjątkowe miejsce, dlatego warto powierzyć je najlepszym profesjonalistom w zarządzaniu nim. Projekt Skweru Kościuszki na opracowanie stropu został wybrany w drodze konkursu, po wnikliwej analizie prac kilku kandydatów.
Zlokalizowany przy Alei Jana Pawła II 13 kompleks będzie się składał z dwóch budynków połączonych naziemnym pasażem, 176-pokojowego hotelu Mövenpick Gdynia oraz apartamentowców Waterhall.
W Mövenpick Hotel Gdynia planowany jest parking podziemny, dwie restauracje, ski bar, centrum konferencyjne o łącznej powierzchni 460 mkw. oraz strefa spa z krytym basenem i gabinetami zabiegowymi.
Lokalizacja i charakter nowego obiektu doskonale wpisują się w wizję gościnności promowanej przez markę Mövenpick, która czerpie z dziedzictwa szwajcarskiej gościnności. Wybudowany przez naszego partnera kompleks hotelowo-mieszkalny pięknie nawiązuje do tożsamości architektonicznej Gdyni i niewątpliwie stanie się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów jej nabrzeża. Jestem przekonany, że Mövenpick Hotel Gdynia przyciągnie do Trójmiasta więcej turystów z całego świata” – powiedział Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju Accor w Polsce.
Mövenpick Hotel Gdynia zajmie działkę zlokalizowaną w pierwszej linii nabrzeża, przy reprezentacyjnym Skwerze Kościuszki – przy wejściu na Molo Południowe, gdzie cumują żaglowiec Dar Pomorza i niszczyciel ORP Błyskawica. Po prawej stronie Marina Gdynia i plaża miejska. Tym samym nowy hotel dołączy do najatrakcyjniejszych inwestycji na całym polskim wybrzeżu. Budowa projektowanego budynku jest wyrazem uznania dla wybitnych form architektonicznych Gdyni, której wczesnomodernistyczne centrum zostało na początku tego roku oficjalnie zgłoszone jako polski kandydat do wpisania na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Z niecierpliwością czekamy na moment, w którym Mövenpick Hotel Gdynia powita swoich pierwszych gości. Nasze obiekty doskonale wpisują się w nowoczesny krajobraz miasta i spełniają oczekiwania współczesnych podróżników i mieszkańców. Dzięki naszej współpracy z Grupą Accor nie tylko będziemy świadczyć usługi na światowym poziomie, ale także wdrożymy rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju opracowane przez naszego partnera” – powiedział Prezes Grupy Allenort dr. dodał Grzegorz Goryszewski.
Zgodnie z planem nowo wybudowany Mövenpick Hotel Gdynia pierwszych gości przyjmie już w 2026 roku. Mövenpick to marka premium Grupy Accor, znana ze zrównoważonego podejścia do wypoczynku oraz wyśmienitej kuchni i napojów, a jej portfolio obejmuje obecnie ponad 110 obiektów na całym świecie – hotele miejskie i kurorty zlokalizowane w najlepszych lokalizacjach turystycznych. Szwajcarska marka coraz mocniej zaznacza swoją obecność w Polsce.
„Pisarz ogólny. Fanatyk Twittera. Wielokrotnie nagradzany praktykujący alkohol. Guru popkultury.”
More Stories
Mistrzostwa Europy 29er 2024 – Gdynia, Polska Dzień 2 • Remis na żywo
Imponująca kula ognia w centralnej Polsce – oddział angielski
Chosen wrócił i jest gotowy do dostarczenia do Polski – FIBA Olimpijskie Kwalifikacje 2024 Walencja, Hiszpania