Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Apple obniży opłaty, jeśli wydawcy udostępnią treści Apple News

Apple obniży opłaty, jeśli wydawcy udostępnią treści Apple News

CEO Apple, Tim Cook, przyjeżdża na światową premierę Apple „The Morning Show” w Lincoln Center – David Geffen Hall, 28 października 2019 r. w Nowym Jorku.

Angela Weiss | AFP | Obrazy Getty

Firma Apple ogłosiła w czwartek, że wydawcy wiadomości, którzy biorą udział w Apple News, będą mogli zmniejszyć odsetek subskrypcji Apple w pierwszym roku z 30% do 15%.

Posunięcie to jest najnowszym przykładem tego, że Apple robi wyjątki od 30% opłaty za zakupy w aplikacji dla różnych branż i rodzajów działalności, które są pod coraz większą kontrolą i krytyką ze strony twórców aplikacji, konkurentów i organów regulacyjnych.

Apple News to preinstalowana aplikacja na iPhone’a, która wyświetla różne wiadomości w jednym interfejsie. Apple powiedział, że ma 125 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a aplikacja jest częścią rozwijającego się biznesu usługowego firmy, który stanowił 21% sprzedaży Apple w ostatnim kwartale.

Aby uzyskać zniżkę, wydawcy będą musieli ubiegać się o nowy program Jabłko Łączy się z programem partnerskim News.

Wydawcy wiadomości będą musieli wyrazić zgodę na dostarczanie Apple wszystkich swoich treści w preferowanym formacie plików Apple News oraz na dostarczenie metadanych lub informacji o artykułach, o które prosi Apple. Wydawcy będą również zobowiązani do aktywnej i silnej obecności na rynkach, na których dostępne jest Apple News.

Wydawcy będą mogli zgłaszać się do programu na stronie Apple od czwartku.

Uczestnicy programu będą również mogli otrzymać zniżkę 15% w pierwszym roku na subskrypcje zainicjowane zarówno za pośrednictwem ich własnej aplikacji, jak i aplikacji Apple News. Niektóre publikacje mają zapory Apple News i umożliwiają czytelnikom subskrypcję za pośrednictwem aplikacji.

Wydawcy wiadomości nie należą do najlepiej płatnych aplikacji w App Store. Sensor Tower, firma, która śledzi trendy w sklepach z aplikacjami w USA, powiedziała, że ​​10 największych wydawców zarobiło nieco ponad 68 milionów dolarów przychodu w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 roku. Wśród tych firm są wydawcy The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post i Bloomberg News oraz CNBC, z których wszystkie sprzedają możliwość subskrybowania zablokowanych artykułów za pośrednictwem Apple App Store.

READ  Poranek po: dlaczego Nikon i Canon rezygnują z lustrzanek cyfrowych

To nie pierwszy program obniżający opłaty za App Store

Apple obecnie pobiera 30% zakupów w aplikacji za pierwszy rok subskrypcji rozliczanej za pośrednictwem App Store, ale jest to redukowane do 15%, jeśli klient wykupi subskrypcję na drugi rok.

W zeszłym roku firma Apple wprowadziła Program dla małych firm w App Store, co pozwala firmom, które rocznie uzyskują od Apple mniej niż 1 milion USD sprzedaży netto, również otrzymać obniżoną stopę wykorzystania w wysokości 15%. Apple powiedział, że ten program byłby bardziej odpowiedni dla wydawców, którzy zarabiają mniej niż 1 milion dolarów rocznie.

Apple ma również Program Certyfikowanych Dostawców Wideo, Jak na przykład AmazonkaZapewnia to o 15% niższy wskaźnik wykorzystania, jeśli firmy integrują swoje aplikacje z Siri i innymi funkcjami Apple.

Apple powiedział w środę, że uruchamia program, aby wspierać wydawców i zapewnić swoim klientom dostęp do wysokiej jakości źródeł wiadomości.

Ale ogłoszenie pojawia się w czasie, gdy Apple, z 30% większością zakupów w aplikacji, znajduje się pod większą presją niż kiedykolwiek.

Trwają prace nad ustawą ponadpartyjną dyskutowany na Kongresie Będzie on ukierunkowany na system płatności w aplikacji Apple i będzie wymagał od firmy zezwolenia twórcom aplikacji na korzystanie z innych procesorów płatności, które pobierają niższe opłaty.

decyzja w Eksperyment antymonopolowy skoncentrowany na zasadach Apple App Store Oczekuje się go również jeszcze w tym roku. Epic Games pozwała Apple w 2019 roku, starając się uniknąć 30% opłaty za zakupy w aplikacji. Netflix I spotify Usunęli możliwość rejestracji w swoich usługach za pośrednictwem Apple App Store, aby uniknąć 15% do 30%.

Kilka zagranicznych rządów rozważa politykę Apple App Store i zmniejszenie jej o 30%. W tym tygodniu południowokoreańska komisja parlamentarna Zrób ważny krok Aby uniemożliwić Apple zmuszenie programistów do korzystania z systemu płatności.

Apple argumentowało w sądzie, że jego 30% prowizja jest w zasadzie taka sama jak w przypadku innych sklepów internetowych z oprogramowaniem, takich jak przeglądarka google Graj lub przechowuj sprzęt do gier wideo, a opłaty Apple spadły z biegiem czasu.

Apple powiedział, że wydawcy nie zostali powiadomieni o programie przed jego uruchomieniem, więc nie ma jeszcze konkretnych uczestników. Wydawcy uczestniczący w programie nadal będą mogli sprzedawać reklamy w Apple News i korzystać z innych modeli biznesowych, takich jak linki partnerskie.

Program jest niezależny od Apple News+, który jest subskrypcją szeregu cyfrowych magazynów i gazet, który kosztuje 9,99 USD miesięcznie w USA.

Usługa Apple News jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii, czyli na mniejszej liczbie rynków międzynarodowych niż inne usługi Apple. Wydawcy spoza tych krajów mogą udostępnić Apple kanał RSS i uzyskać dostęp do programu.

Firma Apple zatrudniła redaktorów, aby nadzorowali swój kanał Apple News Feed i montowali specjalne pakiety na takie tematy jak Koronawirus pandemia oraz wybory w 2020 roku.