Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Apple obniży opłaty, jeśli wydawcy udostępnią treści Apple News

CEO Apple, Tim Cook, przyjeżdża na światową premierę Apple „The Morning Show” w Lincoln Center – David Geffen Hall, 28 października 2019 r. w Nowym Jorku.

Angela Weiss | AFP | Obrazy Getty

Firma Apple ogłosiła w czwartek, że wydawcy wiadomości, którzy biorą udział w Apple News, będą mogli zmniejszyć odsetek subskrypcji Apple w pierwszym roku z 30% do 15%.

Posunięcie to jest najnowszym przykładem tego, że Apple robi wyjątki od 30% opłaty za zakupy w aplikacji dla różnych branż i rodzajów działalności, które są pod coraz większą kontrolą i krytyką ze strony twórców aplikacji, konkurentów i organów regulacyjnych.

Apple News to preinstalowana aplikacja na iPhone’a, która wyświetla różne wiadomości w jednym interfejsie. Apple powiedział, że ma 125 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a aplikacja jest częścią rozwijającego się biznesu usługowego firmy, który stanowił 21% sprzedaży Apple w ostatnim kwartale.

Aby uzyskać zniżkę, wydawcy będą musieli ubiegać się o nowy program Jabłko Łączy się z programem partnerskim News.

Wydawcy wiadomości będą musieli wyrazić zgodę na dostarczanie Apple wszystkich swoich treści w preferowanym formacie plików Apple News oraz na dostarczenie metadanych lub informacji o artykułach, o które prosi Apple. Wydawcy będą również zobowiązani do aktywnej i silnej obecności na rynkach, na których dostępne jest Apple News.

Wydawcy będą mogli zgłaszać się do programu na stronie Apple od czwartku.

Uczestnicy programu będą również mogli otrzymać zniżkę 15% w pierwszym roku na subskrypcje zainicjowane zarówno za pośrednictwem ich własnej aplikacji, jak i aplikacji Apple News. Niektóre publikacje mają zapory Apple News i umożliwiają czytelnikom subskrypcję za pośrednictwem aplikacji.

Wydawcy wiadomości nie należą do najlepiej płatnych aplikacji w App Store. Sensor Tower, firma, która śledzi trendy w sklepach z aplikacjami w USA, powiedziała, że ​​10 największych wydawców zarobiło nieco ponad 68 milionów dolarów przychodu w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2021 roku. Wśród tych firm są wydawcy The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post i Bloomberg News oraz CNBC, z których wszystkie sprzedają możliwość subskrybowania zablokowanych artykułów za pośrednictwem Apple App Store.

READ  Asus twierdzi, że to pierwszy na świecie czterozakresowy router do gier Wi-Fi 6E

To nie pierwszy program obniżający opłaty za App Store

Apple obecnie pobiera 30% zakupów w aplikacji za pierwszy rok subskrypcji rozliczanej za pośrednictwem App Store, ale jest to redukowane do 15%, jeśli klient wykupi subskrypcję na drugi rok.

W zeszłym roku firma Apple wprowadziła Program dla małych firm w App Store, co pozwala firmom, które rocznie uzyskują od Apple mniej niż 1 milion USD sprzedaży netto, również otrzymać obniżoną stopę wykorzystania w wysokości 15%. Apple powiedział, że ten program byłby bardziej odpowiedni dla wydawców, którzy zarabiają mniej niż 1 milion dolarów rocznie.

Apple ma również Program Certyfikowanych Dostawców Wideo, Jak na przykład AmazonkaZapewnia to o 15% niższy wskaźnik wykorzystania, jeśli firmy integrują swoje aplikacje z Siri i innymi funkcjami Apple.

Apple powiedział w środę, że uruchamia program, aby wspierać wydawców i zapewnić swoim klientom dostęp do wysokiej jakości źródeł wiadomości.

Ale ogłoszenie pojawia się w czasie, gdy Apple, z 30% większością zakupów w aplikacji, znajduje się pod większą presją niż kiedykolwiek.

Trwają prace nad ustawą ponadpartyjną dyskutowany na Kongresie Będzie on ukierunkowany na system płatności w aplikacji Apple i będzie wymagał od firmy zezwolenia twórcom aplikacji na korzystanie z innych procesorów płatności, które pobierają niższe opłaty.

decyzja w Eksperyment antymonopolowy skoncentrowany na zasadach Apple App Store Oczekuje się go również jeszcze w tym roku. Epic Games pozwała Apple w 2019 roku, starając się uniknąć 30% opłaty za zakupy w aplikacji. Netflix I spotify Usunęli możliwość rejestracji w swoich usługach za pośrednictwem Apple App Store, aby uniknąć 15% do 30%.

Kilka zagranicznych rządów rozważa politykę Apple App Store i zmniejszenie jej o 30%. W tym tygodniu południowokoreańska komisja parlamentarna Zrób ważny krok Aby uniemożliwić Apple zmuszenie programistów do korzystania z systemu płatności.

Apple argumentowało w sądzie, że jego 30% prowizja jest w zasadzie taka sama jak w przypadku innych sklepów internetowych z oprogramowaniem, takich jak przeglądarka google Graj lub przechowuj sprzęt do gier wideo, a opłaty Apple spadły z biegiem czasu.

Apple powiedział, że wydawcy nie zostali powiadomieni o programie przed jego uruchomieniem, więc nie ma jeszcze konkretnych uczestników. Wydawcy uczestniczący w programie nadal będą mogli sprzedawać reklamy w Apple News i korzystać z innych modeli biznesowych, takich jak linki partnerskie.

Program jest niezależny od Apple News+, który jest subskrypcją szeregu cyfrowych magazynów i gazet, który kosztuje 9,99 USD miesięcznie w USA.

Usługa Apple News jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii, czyli na mniejszej liczbie rynków międzynarodowych niż inne usługi Apple. Wydawcy spoza tych krajów mogą udostępnić Apple kanał RSS i uzyskać dostęp do programu.

Firma Apple zatrudniła redaktorów, aby nadzorowali swój kanał Apple News Feed i montowali specjalne pakiety na takie tematy jak Koronawirus pandemia oraz wybory w 2020 roku.