W ramach selekcji tajemniczy klienci trafili do 81 supermarketów regionalnych i metropolitalnych w całej Australii, w tym do trzech największych sieci Woolworths, Coles i Aldi.
Kupujący załadowali do swoich koszyków 14 wspólnych artykułów spożywczych, a następnie sprawdzili i porównali ceny.
Badanie wykazało, że kosz Aldi był o około 25 procent tańszy niż kosze dostępne w Coles czy Woolworths.
Ashley De Silva, dyrektor generalna Choice, powiedziała: „W naszym pierwszym badaniu koszyków supermarketów w 2024 r. Aldi był wyraźnym liderem pod względem stosunku jakości do ceny, a nasz koszyk składający się z 14 produktów kosztował zaledwie 51,51 USD”.
„Ceny artykułów spożywczych w Coles i Woolworths są bardzo podobne, a ceny naszego koszyka składającego się z 14 artykułów bez ofert specjalnych dzieli zaledwie 75 centów.
„Kosz Colesa był najdroższy i kosztował 69,33 dolara, a kosz Woolworths – 68,58 dolara”.
W programie Choice stwierdzono również, że lokalizacja ma znaczenie.
„Kiedy sprawdziliśmy średni koszt naszych koszyków w supermarketach w każdym stanie, odkryliśmy, że jeśli mieszkasz na Tasmanii lub Terytorium Północnym, co tydzień płacisz znacznie więcej za swoje artykuły spożywcze” – powiedział De Silva.
„Wynika to jednak głównie z faktu, że w tych obszarach możliwości zakupów są bardziej ograniczone niż w pozostałej części kraju, gdzie nie ma Aldi w Tassie ani na Terytorium Północnym.
„Poza Terytorium Północnym i Tasmanią najwięcej za artykuły spożywcze płacą średnio Australijczycy z Australii Zachodniej – o około dolara więcej za ten koszyk produktów niż ludzie płacą w innych częściach kraju”.
Tymczasem w miarę utrzymywania się kryzysu związanego z kosztami życia badanie Choice stwierdziło, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy spadło również zaufanie do supermarketów.
Wielkie nazwiska spadły, gdy ujawniono najbardziej zaufane marki w Australii
Około 39 procent respondentów stwierdziło, że nie ufa supermarketom w zakresie dostarczania najlepszych produktów i usług odpowiadających potrzebom klientów.
Fundusze rządu federalnego zostały przeznaczone na badanie cen w supermarketach dla każdego kwartału w ciągu najbliższych trzech lat.
„Ten rodzaj przejrzystości jest ważniejszy niż kiedykolwiek, ponieważ kryzys kosztów życia trwa i rosną ceny podstawowych artykułów spożywczych” – stwierdził De Silva.
W koszyku spożywczym we wszystkich sklepach znajdowało się 14 pozycji, z czego 12 to produkty pakowane, albo marek krajowych, albo podobnych marek z supermarketów/opcji marek budżetowych (w tym mielona wołowina i mleko), a także dwa rodzaje świeżych owoców i warzyw (jabłka i marchewki). Pełna lista:
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu