Meta wystąpiła z ogromnym roszczeniem po zerwaniu z Australią umowy dotyczącej płacenia za treści informacyjne na jej platformach mediów społecznościowych.
Podczas drugiego przesłuchania publicznego w piątek dochodzenie będzie nadal badać „wpływ i wpływ mediów społecznościowych na społeczeństwo australijskie”, zapraszając przedstawicieli Meta, Snap Inc, TikTok Australia i Google, aby przedstawili wgląd w zmieniający się krajobraz.
Komisja pracuje nad określeniem wpływu decyzji Meta o porzuceniu transakcji zgodnie z ustawą o negocjacjach w mediach informacyjnych na australijskie media.
Mita trzyma się z daleka od wiadomości
Mia Garlick, regionalna dyrektor ds. polityki na Australię, Japonię, Koreę, Nową Zelandię i Wyspy Pacyfiku w firmie Meta, stwierdziła, że liczba użytkowników Facebooka korzystających z portalu Facebook News spadła o 80%.
Pani Garlick stwierdziła, że chociaż Meta nie próbowała uniemożliwiać użytkownikom dostępu do wiadomości na Facebooku, po zmianie sposobu korzystania z treści publicznych firma stwierdziła, że tylko 3 procent użytkowników miało dostęp do wiadomości na jej platformach.
W przemówieniu przed komisją śledczą dodała: „Istnieje wiele kanałów, za pośrednictwem których można uzyskać wiadomości”.
Pani Garlick stwierdziła, że „zdecydowana większość” użytkowników zdecydowała się na „ogromną zmianę” w kierunku krótkich filmów.
„Wprowadziliśmy zmianę, aby zmniejszyć ilość treści publicznych w naszych usługach, w tym treści informacyjnych, a następnie spadła do 3 procent” – powiedziała.
Na pytanie, kto był odpowiedzialny za podjęcie decyzji o usunięciu Facebook News, pani Garlick odpowiedziała, że nie ma jednej osoby odpowiedzialnej za te decyzje.
„Gdyby była jedna osoba odpowiedzialna za to wszystko, myślę, że byłoby to niepokojące” – powiedziała.
„Próbowaliśmy stworzyć systemy i procesy, które mają szereg różnych danych wejściowych i które można przetestować i pociągnąć do odpowiedzialności”.
Protokoły bezpieczeństwa dla nastolatków i dzieci
Wiceprezydent i globalna szefowa ds. bezpieczeństwa Antigone Davis powiedziała Wspólnej Komisji Specjalnej, że nie wierzy, że media społecznościowe krzywdzą dzieci.
„Myślę, że media społecznościowe przyniosły ogromne korzyści” – stwierdziła pani Davis.
„Uważam, że problemy zdrowia psychicznego nastolatków są złożone i wieloczynnikowe i uważam, że naszym obowiązkiem jako firmy jest dopilnowanie, aby nastolatki mogły korzystać z dobrodziejstw mediów społecznościowych w bezpiecznym i pozytywnym środowisku, niezależnie od tego, czy nie nasze aplikacje ani żadne inne aplikacje, nasze aplikacje ani żadna z naszych aplikacji.
Podczas swoich zeznań poseł Partii Liberalnej Andrew Wallace powiedział pani Davis: „Nie możesz mówić poważnie”.
„Kiedy tak mówisz, nie można być traktowaną poważnie, pani Davis” – powiedział.
Pani Davis stwierdziła, że Meta „dołożyła wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczne i pozytywne doświadczenia” wszystkim użytkownikom, zwłaszcza nastolatkom.
„Na przykład, jeśli nastolatek ma zaburzenia odżywiania i korzysta z naszej platformy, chcemy spróbować wprowadzić zabezpieczenia, aby zapewnić mu pozytywne doświadczenia, a my przyczyniamy się do tej sytuacji lub ją zaostrzamy, o czym zespół może mieć do czynienia” – powiedziała.
Senator Sarah Henderson powiedziała podczas dochodzenia, że niedawno widziała na Instagramie wideo na żywo przedstawiające „najbardziej przerażający atak innego ucznia na ucznia w szkole”.
Pani Henderson zapytała Meta, jakie „mechanizmy” zastosowano, aby uniemożliwić transmisję na żywo tych filmów.
„Konkluzja jest taka, że nie można tego zatrzymać, a istnieje wiele przypadków, które dowodzą, że nie udało się powstrzymać tego typu zachowań w Internecie” – stwierdziła.
Pani Davis powiedziała, że Meta traktuje filmy takie jak te nagrane przez Hendersona „poważnie”.
„Mamy zasady dotyczące tego typu treści” – powiedziała.
„Tworzymy klasyfikatory, aby aktywnie identyfikować tę treść”.
Walka z oszustwami internetowymi
Wiceprezydent Senatu Sarah Hanson-Young również zakwestionowała reklamowy model biznesowy Meta oraz to, czy czerpie ona zyski z oszustw i „kłamstw”.
Pani Garlick stwierdziła, że Meta nie zarabia na oszustwach i nieuczciwych postach.
„Mamy zasady, systemy i narzędzia, dzięki którym możemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zapobiec wyświetlaniu tych reklam. Zastanawiamy się także nad rodzajami strategicznych zakłóceń w sieci, jakie możemy podjąć, aby zapobiec ich pojawianiu się w naszych usługach” – powiedziała pani Garlick. .
Jednak pani Hanson-Young odrzuciła jej twierdzenie, twierdząc, że jej zdaniem jest to „nieszczera odpowiedź”.
„Jesteś reklamodawcą, jesteś firmą reklamową. Bierzesz od ludzi pieniądze za wyświetlanie reklam, a niektóre z tych reklam kłamią” – powiedziała.
„Docierają do nich. Używają twojej technologii, korzystają z twojej platformy”.
Przewodnicząca komisji Kate Thwaites powiedziała, że dochodzenie ma na celu ustalenie, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na społeczeństwo.
„Australijczycy są zaniepokojeni wpływem, jaki media społecznościowe mają na wiele obszarów naszego społeczeństwa” – powiedziała pani Thwaites 20 czerwca przed pierwszym przesłuchaniem publicznym.
„Panel wysłucha, jak firmy z branży mediów społecznościowych działają w Australii, jaki mają wpływ, i zastanowi się nad zmianami, które musimy zobaczyć”.
Oczekuje się, że komisja przedstawi swoje sprawozdanie okresowe w terminie do 15 sierpnia, a raport końcowy zostanie złożony w terminie do 18 listopada.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu