W ramach obchodów 50-lecia BMW M wprowadziło na rynek specjalną edycję M4 CSL wywodzącą się ze sportów motorowych o mocy 405 kW, z lżejszą i mocniejszą ofertą, która ma pojawić się w Australii w czwartym kwartale tego roku. Na drogach będzie kosztować 303 900 USD.
Przy 0-100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy nowy model jest o 100 kg lżejszy od modelu M4 Konkurencja. M4 CSL został przekształcony w dwumiejscowy pojazd i będzie zawierał ulepszenia podwozia dostosowane do danego modelu oraz funkcje wyposażenia wybrane specjalnie do wykonywanej pracy; śledzenie przywództwa.
Termin „CSL” oznacza „konkurencję, sport i lekkość”, ponieważ M4 CSL podąża śladami udanych modeli Special Edition z poprzednich generacji BMW M3/M4, w szczególności BMW M3 CSL z 2003 roku i BMW M4 GTS zaprezentowany w 2016 roku.
Wszystko w nim skupia się na rasie. Ma masę całkowitą 1625 kg i jest wyposażony w fotele kubełkowe M Carbon. Brakuje również tylnych siedzeń i pasów, a wraz ze zmianami podwozia pojawiają się również koła ze stopów lekkich, sprężyny i rozpórki.
Izolator dźwiękowy został ponownie sparowany i nastąpiła zmiana na bardzo lekką izolację akustyczną. Mnóstwo komponentów, w tym dach, maska, pokrywa bagażnika i konsola środkowa, wykonano również z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym.
Tylny tłumik tylny został również zainstalowany w układzie wydechowym. Jeśli chodzi o wygląd, karoseria BMW M4 CSL jest standardowo lakierowana w ekskluzywnym Frozen Brooklyn Grey Metallic.
Ten odcień zewnętrzny łączy się z odsłoniętymi powierzchniami z włókna węglowego i czerwonymi akcentami, tworząc wyrazisty wizualnie wygląd o sportowej czystości. Reflektory BMW Laserlight nadają przodowi jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd.
Reflektory te zamiast białego świecą na żółto, przypominając wyglądem udane samochody wyścigowe GT. Tylne światła LED są standardowo wyposażone w technologię, która po raz pierwszy pojawiła się w masowo produkowanym pojeździe.
Ich szklane osłony mają wplecione w siebie skomplikowane włókna optyczne, które rozświetlają się za pomocą technologii laserowej, nadając powierzchni światła żywą teksturę. Tworzy to bardzo charakterystyczny podpis, który jest rozpoznawalny z daleka.
Pod maską specyficzna dla modelu jednostka napędowa BMW M4 CSL oparta jest na tym samym szybkim sześciocylindrowym silniku z technologią M TwinPower Turbo, którą można znaleźć w samochodzie wyścigowym BMW M4 GT3.
Jego duże rezerwy osiągów umożliwiły znaczny wzrost mocy przy zachowaniu stabilności i trwałości. Głównym czynnikiem wzrostu mocy było zwiększenie maksymalnego ciśnienia doładowania dwóch turbosprężarek jednoprzebiegowych z 1,7 bara do 2,1 bara.
Silnik BMW M4 CSL generuje maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Zamknięta, pozbawiona tulei podwozie skrzyni korbowej sprawia, że jest ona wyjątkowo sztywna, a lekki, kuty wał korbowy pozwala na radzenie sobie z wyjątkowo wysokim momentem obrotowym.
Kolejną szczególną cechą modelu M jest rdzeń głowicy cylindra, który jest wykonany przy użyciu technik druku 3D. Zarówno układy chłodzenia, jak i zasilania olejem są zaprojektowane tak, aby sprostać szczególnym wyzwaniom związanym z jazdą po torze.
Układ dwóch wydechów z elektrycznie sterowanymi klapami i lekkim tylnym tłumikiem z tytanu dodatkowo generuje ton silnika inspirowany samochodami wyścigowymi i emocjonalną reakcję, stworzony specjalnie dla nowego BMW M4 CSL.
Moment obrotowy z silnika jest przenoszony na tylne koła nowego BMW M4 CSL za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni biegów M Steptronic z technologią Drivelogic. Zawieszenie kół modelu zapewnia spadek wysokości jazdy o 8 mm.
Posiada również adaptacyjne zawieszenie M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, elektromechaniczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem M Servotronic, karbonowo-ceramiczne hamulce M, a także 10-stopniową kontrolę trakcji i opony o wysokich osiągach.
Wewnątrz, kierownica M z alcantary, antracytowa podsufitka, wewnętrzne listwy ozdobne z włókna węglowego, znaczki „CSL” na siedzeniach, konsoli środkowej i tylnym panelu, a także ekrany charakterystyczne dla M pomagają stworzyć idealną konfigurację pokładową dla Focusa. Przyjemność z jazdy.
Skórzana tapicerka Merino z rozszerzonymi funkcjami i pasami bezpieczeństwa M. W tylnej części znajdują się dwa schowki na kask. System sterowania/startu M obejmuje przycisk M Setup, który zapewnia bezpośredni dostęp do wielu ustawień pojazdu.
M Drive Professional zawiera analizator dryfu M i licznik M Laptimer, a także przycisk trybu M do aktywacji ustawień Road, Sport i Track. BMW Live Cockpit Professional dodaje 12,3-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników za kierownicą.
Dołącza do niego ekran informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 10,25 cala. Wśród jego funkcji znajduje się system nawigacji i inteligentny asystent osobisty BMW. Oferuje również integrację ze smartfonem, telefon do bezprzewodowego ładowania i interfejs Wi-Fi.
Wyświetlacz BMW Head-Up z elementami charakterystycznymi dla M oraz rejestrator jazdy można zamówić z menu opcji. Standardowa specyfikacja obejmuje również automatyczną klimatyzację, kontrolę odległości parkowania, ostrzeżenie przed kolizją z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i informacje o ograniczeniu prędkości.
Opcjonalnie dostępna jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, alarm, systemy asystujące kierowcy i asystent parkowania. Zainteresowani nabywcy powinni skontaktować się z lokalnym dealerem BMW. Jeśli chcesz posiadać BMW M4 CSL 2023 i potrzebujesz finansowania, odwiedź Kredyt Jeden.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort